Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΑΡΜΟΝΙΑ ΤΩΝ ΗΧΩΝ ΚΑΙ Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΩΝ ΚΡΑΔΑΣΜΩΝ ΣΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΟΣ...

Οι αρχαίοι πρόγονοί μας υπήρξαν πρωτοπόροι σε πλείστες επιστημονικές επιτεύξεις οι οποίες έχουν συνδυαστική εφαρμογή στον Μυστικισμό. Για παράδειγμα, η εξαίρετη ακουστική για την οποία το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου είναι φημισμένο, οφείλεται στα πέτρινα εδώλιά του ως γνωστόν, καθώς η διάταξή τους θεωρείται ιδανική για την απορρόφηση των θορύβων χαμηλής συχνότητας αλλά και την μεταφορά των κραδασμών και των δονήσεων που προκαλεί η ορθή εκφορά του λόγου. 
Ήδη από τον 1ο π.Χ αιώνα, ο Ρωμαίος αρχιτέκτονας Βιτρούβιος θαύμαζε την διάταξη του θεάτρου της Επιδαύρου «σύμφωνα με την επιστήμη της αρμονίας» για να ακούγονται καθαρότερα οι φωνές των ηθοποιών. Η κατασκευή είναι τέτοιων υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών, ώστε και ο ελάχιστος ψίθυρος στη σκηνή του θεάτρου να μεταφέρεται ευκρινώς στις τελευταίες θέσεις σε απόσταση 60 μέτρων. 
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επισημάνουμε ότι «σύγχρονες ακουστικές έρευνες αποδεικνύουν ότι στα αρχαία θέατρα έχουν εφαρμοστεί βασικές αρχές σχεδιασμού που εξασφαλίζουν ηχοπροστασία, ακουστική ζωντάνια, διαύγεια και καταληπτότητα του θεατρικού λόγου. Μια από τις βασικότερες αρχές είναι η ενίσχυση της φωνής με έγκαιρες, θετικές ηχοανακλάσεις επάνω σε στοιχεία του θεάτρου (δάπεδο ορχήστρας, πρόσοψη κτιρίου σκηνής, λογείο), για την εξασφάλιση ενός φυσικού, αυτοδύναμου μεγαφώνου, που αναπληρώνει τις ενεργειακές απώλειες, κυρίως στα υψηλότερα καθίσματα του κοίλου». 
Oι υπολογισμοί τεχνικών εμπειρογνωμόνων, κατέδειξαν ότι οι κλιμακωτές θέσεις του θεάτρου λειτουργούν ως ηχητικό φίλτρο, καθώς το σχήμα τους είναι ιδανικό για να εξαλείφει και να απορροφά τους ήχους χαμηλής συχνότητας, κύριο συστατικό του θορύβου. Η διάταξη των θέσεων, η οποία σαφώς παραπέμπει σε πλέγμα ηχομόνωσης που έχει τη μορφή αυγοθήκης, φιλτράρει τις συχνότητες κάτω από 500 Hertz, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται ο ψίθυρος του κοινού και το θρόϊσμα των φύλλων! 
Η εξασθένιση των χαμηλών συχνοτήτων παρέχει την ευχέρεια να ακούγονται εντονότερα και ευκρινέστερα, δηλ. με διαύγεια, οι φωνές των ηθοποιών, που απαρτίζονται κυρίως από υψηλές συχνότητες.
Σήμερα, καθώς η επιστήμη των ήχων και της φυσικής έχει κάνει άλματα προόδου, έχει καταδειχθεί ότι πολύ ορθά οι μυστικιστές επιμένουν στην σημασία των κραδασμών και στην δονητική συχνότητα των ήχων, οι οποίοι ασκούν ευεργετικό ή βλαπτικό αποτέλεσμα στον άνθρωπο και γενικά σε κάθε έμβιο ον. Δεν θα πρέπει να διαλάθει της προσοχής μας εν προκειμένω ότι ετυμολογικά Επίδαυρος σημαίνει, υποδηλώνει την "επίδραση επί της αύρας". 
Σε επίρρωση αυτού του ισχυρισμού, θα επικαλεστούμε την ύπαρξη και λειτουργία του ομώνυμου Ασκληπιείου πλησίον του θεάτρου, όπου γινόταν χρήση, μεταξύ άλλων, και "ανορθοδόξων μεθόδων" θεραπείας ως η μουσικοθεραπεία, η ακουστική, η καταφυγή στην επίγεια μουσική αρμονία σε συσχετισμό με την συμπαντική μουσική αρμονία, η ονειρομαντεία κατά την εγκοίμηση, με σκοπό όλων των ανωτέρω μεθόδων την επίτευξη της ιάσεως.
Είναι γνωστό άλλωστε ότι υφίσταται ένα είδος "μυστικού συντονισμού" του ήχου, της μαθηματικής δομής της ελληνικής γλώσσας, του χώρου όπου εκφέρεται αυτή και της ακουστικής του τόπου, εν προκειμένω της Επιδαύρου. Και αυτό συμβαίνει διότι η Ελληνική γλώσσα τυγχάνει γλώσσα με μουσικές και μαθηματικές ιδιότητες, όπως πολύ αναλυτικά μας εξηγεί ο μυσταγωγός και φιλόσοφος Πλάτων στον διάλογο "Κρατύλος" ή "Περί Ονομάτων Επίσκεψις". Για παρεμφερείς λόγους, το θέρος του 2000, η διαστημικη υπηρεσία των ΗΠΑ, η γνωστή NASA, επιδότησε την συναυλία του Β. Παπαθανασίου υπό τον τίτλο "Μυθωδία" η οποία έλαβε χώρα στις στήλες του Ολυμπίου Διός, σε ημέρα και ώρα που ο πλανήτης ΄Αρης ήταν εναρμονισμένος με την Γη... Οι δε ήχοι που παράγονταν από την χορωδία και την ορχήστρα, μεταδίδονταν στο διάστημα υπό μορφή ηλεκτρομαγνητικών σημάτων με ό,τι αυτό μπορούσε να εξυπηρετεί και να σημαίνει...
Η σχέση μεταξύ μουσικής αρμονίας, των μαθηματικών και της αρμονίας του σύμπαντος, είναι δεδομένη, όπως επίσης δεδομένο αποτελεί το ότι στην αρχαία Ελλάδα η μουσική, η αριθμητική η γεωμετρία και η αστρονομία ήταν αδελφές επιστήμες. Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι ένας  άνθρωπος μπορεί να  αντιλαμβάνεται μόνο ορισμένες συχνότητες στο άπειρο φάσμα του ήχου, από 20 Hz – έως 20.000Hz περίπου, ενώ μύστες προχωρημένοι, κατόρθωσαν να κατανοήσουν και να αντιληφθούν σε βάθος τα μυστήρια του ήχου και της επιστήμης των δονήσεων... 
Ο Πυθαγόρας και ο Πλάτων είχαν αναφερθεί στην κίνηση των πλανητών, και στην μουσική των σφαιρών,  εξηγώντας δια της καταφυγής σε μαθηματικούς όρους την τάξη και την αρμονία που υπάρχει στο σύμπαν.
Η μουσική των ουρανίων σφαιρών, οι ήχοι και οι δονήσεις των πλανητών είναι οι παράγοντες εκείνοι 
που επηρεάζουν τον άνθρωπο, ενώ παράλληλα ο άνθρωπος σαν "πομπός" έχει τη δυνατότητα να παράγει τον δικό του κραδασμό και η πρόθεση που τον διακατέχει να αντηχήσει στην αιωνιότητα...

Μην λησμονούμε ότι δια της αρμονίας των ήχων ο Ορφεύς μάγευε τα φυτά και τα ζώα, ενώ δια της λύρας ο Ζήθος και ο Αμφίων στην Επτάπυλη Θήβα προκαλούσαν την κίνηση τεράστιων λίθων για να ανεγερθούν οι μεγαλιθικές κατασκευές και τα κυκλώπεια τείχη...
Πολλά θα μπορούσαν να γραφούν και να επεξηγηθούν στο πλαίσιο αυτής της αναφοράς, όμως αποτελούν αντικείμενο πιο εσωτερικών αναζητήσεων...
IΩΑΝΝΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6909-75.33.72

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...