Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΠΥΡΗΝΑΣ ΤΩΝ ΕΛΕΥΣΙΝΙΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ

Την περίοδο αυτή που διανύουμε, τελούνταν κατά την Αρχαιότητα τα Μεγάλα Ελευσίνια Μυστήρια. Τα Ελευσίνια Μυστήρια υπήρξαν η ιερότερη και η πλέον σεβαστή μυστηριακή θεσμοθεσία εξ όλων όσων τελούνταν στην αρχαία Ελλάδα. 
Τα Μυστήρια διαρθρώνονταν σε Μικρά και Μεγάλα. Τα Μικρά τελούνταν στην Άγρα, προάστιο των Αθηνών πλησίον του Αρδηττού (αφού "κατέβηκαν" από τις πλαγιές του Υμηττού όπου τελούνταν από τους Λυκομήδες=φωτεινούς στην σκέψη μυσταγωγούς και την κόρη του βασιλέα Κελεού Σαισάρα, η οποία ονομάτισε και την περιοχή δια παραφθοράς του ονόματός της) και τα Μεγάλα επραγματοποιούντο στην Αθήνα και κορυφώνονταν στην Ελευσίνα.
Τα Μικρά αποτελούσαν προετοιμασία για τα Μεγάλα Μυστήρια και λάμβαναν χώρα το μήνα Ανθεστηρίωνα προς τιμήν της Περσεφόνης. Οι μύστες γίνονταν δεκτοί στα Μεγάλα Μυστήρια ένα χρόνο μετά την αρχική τους μύηση. Όφειλαν να ομώσουν όρκο εχεμύθειας και υφίσταντο σχετική προπαρασκευή μετά διδασκαλίας προκειμένου να κατανοήσουν τα δρώμενα και τα δεικνύμενα των Μεγάλων Ελευσινίων Μυστηρίων. 
Τα Μεγάλα Μυστήρια τελούνταν κατά τον μήνα Βοηδρομίωνα και διαρκούσαν εννέα μέρες. Οι μύστες επαναλάμβαναν τον όρκο εχεμύθειας, αφού διέσχιζαν εν πομπή την Ιερά Οδό, υφίσταντο καθάρσεις και νέους εξαγνισμούς και αφού ελάμβαναν κατήχηση οδηγούνταν από το μυσταγωγικό ιερατείο της Ελευσίνος στο Τελεστήριο ενώπιον του Ιεροφάντου. Ο ύπατος ιεράρχης των Μυστηρίων, τους επεξηγούσε το μυστήριο της Δήμητρας και της Κόρης, τους απεκάλυπτε κοσμικές αρχές και νόμους περί της μεταμορφώσεως της ενέργειας και της μεταστοιχειώσεως της ύλης, παραλληλίζοντας τον θάνατο και την αναγέννηση της σποράς στο φυτικό βασίλειο προς το βιολογικό φαινόμενο της Ζωής. 
Εντός του Τελεστηρίου, υφίστατο το ανάκτορο, ένα είδος βωμού επί του οποίου ο Ιεροφάντης τοποθετούσε την Ιερά Κίστη, την κάλαθο με τα ιερά και γονιμοποιά σύμβολα της Δήμητρος και της Κόρης... Η Κίστη αυτή των μυστηρίων, κατά τους αιώνες που ακολούθησαν μεταχριστιανικά, μεταπλάστηκε συμβολικά σε "Άγιο Δισκοπότηρο", αλληγορώντας ακριβώς αυτή την ιερά κάλαθο με ό,τι συμβόλιζε και υπέκρυπτε...
Ο ύψιστος βαθμός μυήσεως ήταν το στάδιο της Εποπτείας, όπου επιδεικνυόταν στους μυηθέντες ένας στάχυς θερισμένος εν μέσω σιωπής. Η επίδειξή του στους μυημένους, όπως επίσης και ο παραλληλισμός της κυοφορίας της γυναίκας προς την καρποφορία της γης, η επίκληση των φυσικών δυνάμεων (Ύε, Κύε), η διδασκαλία του ηλιακού ήρωος Τριπτολέμου περί της διαδικασίας της σποράς και της χρήσεως του σίτου (Τριπτόλεμος=τρις πολέω, οργώνω τρις, γνώρισμα αλληγορικό του μυσταγωγού) ως σύμβολο της δημιουργικής και αναγεννητικής δυνάμεως της Μητέρας Γης.
Είναι προφανές ότι στα Ελευσίνια Μυστήρια που τελούνταν στο Ράριο πεδίο (την πεδιάδα δηλαδή του Ηλίου), η μητρότητα παραλληλιζόταν προς τα μυστήρια της γήϊνης βλαστήσεως και της ψυχοπνευματικής ωριμάνσεως του όντος. Πολύ ορθά λοιπόν ο Μυσταγωγός Σπυρίδων Νάγος, αποκαλεί την Ελευσίνια "Δάδα" της ανθρωπότητος, τον πυρσό εκείνο που φωτίζει τον σκοπό της ζωής και αποκαλύπτει στους θνητούς την μεταθανάτιο ύπαρξη και την ατραπό προς την θέωση... Αυτός είναι και ο λόγος που την μυητική εισδοχή στα Ελευσίνια Μυστήρια επεζήτησαν από κοινοί θνητοί μέχρι φιλόσοφοι και βασιλείς, έως ότου η ύβρις και η βεβήλωση, η θρησκοληψία και ο άλογος φανατισμός κατακρήμνισαν το βάθρο αυτό του ανθρωπισμού και του πολιτισμού και επήλθε το σκότος στην οικουμένη... Τα πάναγνα ωστόσο Μυστήρια μπορεί να μην τελούνται επίσημα πλέον, ωστόσο δεν χάθηκαν. Όχι όσο τουλάχιστον η Αρχαία Ψυχή ζεί μέσα μας, αθέλητα κρυμμένη... Τελούνται αδιαλείπτως στον εσώτερο ναό της ψυχής μας, και όχι μόνον σε αυτόν, αποτελώντας καθοδηγητική πυξίδα σκέψεως και ζωής, αναμένοντας και πάλι τις κατάλληλες συγκυρίες για να αναδυθούν μεγαλόπρεπα, επιτελώντας την πολυχιλιετή, την διαχρονική υψηλή αποστολή τους...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6909-75.33.72

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...