Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΙΠΠΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΡΧΕΤΥΠΙΚΟ ΤΗΣ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ...

Η Ιπποσύνη ως μαχητική ικανότητα προασπίσεως Ιδανικών και Αρχών, όσο και ως πνευματική κατάσταση εξαγνιστικής αφοσιώσεως σε μία ατραπό υψηλής ψυχικής συνειδητότητας, υπήρξε από το απώτατο παρελθόν μία ιδιότητα αμιγώς Ελληνική... Εντοπίζεται από τους Ομηρικούς ήδη χρόνους καταγεγραμμένη σε κείμενα, ενώ ώθηση δόθηκε κατά τα βυζαντινά χρόνια από τον Μιχαήλ Ψελλό, τον Στρατηγό Βελισσάριο και τον Πατριάρχη Φώτιο που ίδρυσαν και σχετικά τάγματα, (με προεξάρχον αυτό της "Αυτοκρατορικής Ανατολής"), τα οποία απετέλεσαν το εφαλτήριο για την μεταγενέστερη συγκρότηση ταγμάτων ιπποτικών στην Δύση, είτε για το Ναϊτικό είτε για το ροδοσταυρικό τάγμα ομιλούμε...
Ο συγγράψας τον κώδικα της Ιπποσύνης, Ραϋμόνδος Λιουλ, στο ομώνυμο βιβλίο του παραδέχεται ότι η Ιπποσύνη αποτελεί μία ιδιότητα, που ανάγεται στα ελληνικά πρότυπα της αρχαιότητος, απ΄ όπου εκκινά, ταυτίζοντας το πρότυπο του Πηλέως αλλά και του Αχιλλέως με την αρχετυπική μορφή του Ιππότη, όπως ακριβώς τεκμαίρεται και από την ανάγνωση των Αργοναυτικών του Ορφέως αλλά και από τις Α΄ και Β΄ Ραψωδίες της Ιλιάδος, όπου για πρώτη φορά γίνεται μνεία στον όρο του "Ιππότη"...
Από τους Εταίρους του Μεγάλου Αλεξάνδρου μέχρι τον Βελερεφόντη και τον Αχιλλέα, από τους έφιππους ηλιακούς ήρωες του απωτάτου παρελθόντος μέχρι τους δρακτοκτόνους αγίους της χριστιανοσύνης και τους Βυζαντινούς Βουκελλαρίους, αναδύεται το ιπποτικό πρότυπο, έμφορτο συμβολισμών...
Περισσότερα όμως για το θέμα αυτό, για την μυστικιστική διάσταση του ιπποτικού θεσμού και τον συμβολισμό του εξοπλισμού του ιππότη, εκείνου δηλαδή που επιβαίνει επί ίππων και μεταφορικά γνωρίζει να χειρίζεται την ενέργεια, εμπεριέχονται στο βιβλίο του υπογράφοντος, "Διονυσιακοί Τεχνίτες και Αρχαίοι Ναοδόμοι: Η Αληθινή Προέλευση του Τεκτονισμού"...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...