Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΔΙΑΦΥΛΑΞΗ ΤΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΘΕΣΜΩΝ ΑΠΟ ΕΠΙΟΡΚΟΥΣ... 

Τα πάναγνα μυστήρια της αρχαιότητος, εκκινώντας από τα αρχέγονα Ορφικοδιονυσιακά, Λυκομηδικά, Καβείρια, Κρητικά και προχωρώντας στα Ελευσίνια και στις λοιπές ιερατικές θεσμοθεσίες και στα μυστηριακά δρώμενα, διατήρησαν την υψηλή μυσταγωγική τους αποστολή και επιτελούσαν το υψιπετές ιερουργικό-μεταστοιχειωτικό τους έργο, για όσο διάστημα ακολουθούσαν αυστηρές προϋποθέσεις μυητικής εισδοχής, εισερχόμενοι στα μυσταγωγικά τους σκηνώματα αληθείς αναζητητές του Φωτός, κεκαθαρμένοι και χρηστοήθεις, άνθρωποι δηλαδή που είχαν επίγνωση της σημασίας και του έργου των μυστηριακών θεσμών, αλλά και επίγνωση συνάμα της ατέλειάς τους ως θνητοί, επιζητώντας με σεμνότητα και ειλικρίνεια την ψυχοπνευματική τους βελτίωση...
Δια τούτο και τα Μυστήρια συγκέντρωναν τους ενάρετους ανθρώπους τους οποίους τελειοποιούσαν σταδικά ακόμη περισσότερο. Αφ΄ ης στιγμης όμως τα μυστήρια και η μύηση σε αυτά, έγιναν αντικείμενο συνδιαλλαγών, σκοπιμοτήτων, αφ΄ ης στιγμής από το πέρας κυρίως των κλασικών χρόνων με ιδιαίτερη έξαρση  επί των ελληνιστικών χρόνων και συνακόλουθα επί της ρωμαιοκρατίας άρχισαν να εισέρχονται οι ισχυροί του πλούτου και οι κατέχοντες τα σκήπτρα της εξουσίας δίχως κριτήρια αξιολογικά, αλλά με μοναδικό κριτήριο την υλική και πολιτική ισχύ τους, εκμεταλλευόμενοι την φιλοχρήματη και ωφελιμιστική στάση του διεφθαρμένου, πλέον, ιερατείου, φαινόμενο το οποίο ίσχυε και στα χρηστήρια. 

Αφ ης στιγμής οι θύρες των μυσταγωγικών θεσμών άνοιξαν αδιακρίτως και εισήλθαν στα ιερά αυτά τελεστήρια οι βέβηλοι, μητραλοίες, αγεωμέτρητοι, άτομα δηλαδή ανώριμα, αλλοπρόσαλλα και διεφθαρμένα που αντιμετώπιζαν τη μύηση στα μυστήρια ως έναν επιπρόσθετο "κοσμικό" τίτλο διάκρισης και επίδειξης, προς ικανοποίηση της ρηχής ματαιοδοξίας τους, οι θεσμοί αυτοί επόμενο ήταν να παρακμάσουν, να εκφυλισθούν, διότι εξετράπησαν της αποστολής τους, μη ευρισκόμενοι θεματοφύλακες να τους προασπίσουν...
Δικαίως και ορθώς, ο έσχατος νόμιμος Ιεροφάντης των Ελευσινίων Μυστηρίων, ο Νεστόριος, απεφάνθη και προέβλεψε ότι ο εκφυλισμός και η σίγηση αργότερα των αυθεντικών μυστηρίων (γιατί συγκρητιστικές εκτροπές αυτών υπήρξαν και μεταγενέστερα, παρωδίες δηλ. μυστηρίων) θα επιφέρει σκότος ανυπολόγιστο επί της οικουμένης, ως και συνέβη...
Σήμερα, σε μία εποχή καθ΄ ολοκληρίαν υλοκρατούμενη, αντιπνευματική, αντι-ιεραρχική και αντι-παραδοσιακή, σε μία εποχή όπου τα πάντα γίνονται, με την συνδρομή της τεχνολογίας, στους πάντες γνωστά, ο κίνδυνος της αποπνευματοποιήσεως και της εκτροπής από την μυσταγωγική ιχνηλασία των αρχαίων μυστών, ελλοχεύει όσο ποτέ άλλοτε έντονος...
Πολλοί είναι εκείνοι που δίχως να διαθέτουν επίγνωση του μυστηριακού έργου που επιτελούν οι πνευματικοί-εσωτερικοί οργανισμοί και τα τάγματα, κρούουν αναιδώς και βεβήλως την θύρα τους, μόνο και μόνο προς ικανοποίηση μίας ρηχής ματαιοδοξίας και προς ικανοποίηση ενός φαιδρού "ελιτισμού", θεωρώντας εσφαλμένα ότι αρκεί η εισδοχή σε έναν εσωτερικό φορέα προκειμένου να προσδοθεί "αξία" στην ανύπαρκτη προσωπικότητά τους...
Σε μία εποχή την οποία διαφεντεύουν και κυριαρχούν ηδονιστές δίχως πνεύμα και τεχνοκράτες δίχως ψυχή, η στάση και ο ρόλος των αληθινών εσωτεριστών, καθίσταται πολύ πιο ουσιαστική, έστω και εάν η σύγχυση και το σύννεφο της σκόνης που προκαλεί η ταχύτητα και οι εξελίξεις που συμβαίνουν, δεν επιτρέπει ευκρινώς αυτό να διαφανεί...
Αυτή ακριβώς είναι και η μεγάλη πρόκληση, υπ΄ αυτές τις συνθήκες, τις αντίξοες και παρακμιακές, διαγράφεται και το υψηλότερο καθήκον που καλείται ο μύστης να υπερασπιστεί, νοηματοδοτώντας όσο ποτέ ίσως άλλοτε έντονα την αποστολή του. Οι θεματοφύλακες των μυσταγωγικών παραδόσεων, επωμίζονται, λόγω και έργω, το καθήκον να διαφυλάξουν τα μυσταγωγικά νάματα αλώβητα και να δυναμώσουν την φλόγα του φωτός μέσα στο πιο πηκτό σκότος για να φωτίσει τα σκοτάδια.  
Και εάν οι βέβηλοι εισήλθαν στον ναό της Αρετής, επειδή κάποιοι αλόγιστα και απερίσκεπτα τους άνοιξαν τις θύρες διάπλατα να εισέλθουν, ή παρεισέφρυσαν από ανοπαίες ατραπούς, οι φυλάττοντες Θερμοπύλες, έχουν ιερό καθήκον και υποχρέωση ως νέοι Ηρακλείς, να προβούν στην κάθαρση της κόπρου του Αυγείου, πριν οι ακαθαρσίες καταπνίξουν και αμαυρώσουν τα πάντα... 
Οι ένδοξοι μυσταγωγοί του παρελθόντος, από τον Σπυρίδωνα Νάγο και τον Α. Αδριανόπουλο μέχρι τον Α. Σικελιανό, τον Καζαντζάκη και τον Κ. Παλαμά, άφησαν παρακαταθήκη που δεν παραγράφεται, δεν αλλοιώνεται, δεν παραγκωνίζεται ποτέ και από κανέναν!
ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6909-75.33.72




ΕΠΑΝΑΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΕΝΟ

Το βιβλίο "Διονυσιακοί Τεχνίτες και Αρχαίοι Ναοδόμοι: Η αληθινή προέλευση του Τεκτονισμού" ρίχνει φως στο σκότος της άγνοιας και της εσκεμμένης αλλοίωσης. Οι ενδιαφερόμενοι για το βιβλίο μπορούν να επικοινωνησουν είτε στο τηλέφωνο 6909-753372 είτε να αποστείλουν e-mail στην ηλεκτρονική διεύθυνση: ionhellas@gmail.com και μαζί με αυτό, θα λάβουν δώρο ένα ακόμη βιβλίο μυστηριακού περιεχομένου!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...