Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑΣΚΕΠΤΗΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΥΣΤΑΓΩΓΙΑ...

Το Διασκεπτήριο ή Σκοτεινός Θάλαμος, αποτελεί μία εκ των σημαντικοτέρων πτυχών της Τεκτονικής Μυήσεως. Πρόκειται περί σκοτεινού θαλάμου, στον οποίο ο υποψήφιος προς εισδοχή, οδηγείται και παραμένει για αρκετή ώρα, πριν εισέλθει στον Ναό ώστε να ολοκληρωθεί η μυητική του ένταξη. Εντός αυτού, σε κατάσταση απόλυτης νηφαλιότητας, που συμβολικά αναπαριστά το χάος και το έρεβος προ της δημιουργίας, συντελείται η κατάβαση στο βάθος της συνειδήσεως, η ενδοσκόπηση, η περίσκεψη και η λήψη αποφάσεων, οδηγώντας σταδιακά τον μυούμενο στην μετάβαση από το χάος προς την τάξη, από το έρεβος προς το φως... Αρχαία και δοκιμασμένη πρακτική, από το απώτατο παρελθόν με εμπνευστές της μυσταγωγούς τα ίχνη των οποίων χάνονται στον χρόνο...
Το μελανό χρώμα που επικρατεί μέσα στο Διασκεπτήριο, καθώς και το σκοτάδι που φωτίζει μόνο ένα αναμμένο κερί, το κρανίο, η κλεψύδρα, σαφής υπόμνηση της θνητότητος και της εφήμερης διάρκειας της γήινης παρουσίας, παραπέμπουν σε σκέψεις που αφορούν στην ματαιότητα των εγωϊσμών και των παθών, καθώς αποτελούν προσκόμματα που ανακόπτουν την εξέλιξη, εκφάνσεις μίας ανόητης ματαιοδοξίας που τελικά σαρώνεται από τον θάνατο. Η γέννηση, η ωρίμανση, η σήψη και η μετάσταση, αποτελούν καίριες πτυχές της μυητικής διαδρομής στον χώρο και στον χρόνο... 
Η εικόνα του Αλέκτωρος, υπόσχεται την αφύπνιση των δυνάμεων που βρίσκονται σε λήθαργο, το τέλος της σκοτεινής νύκτας της ψυχής και την θριαμβική έλευση του φωτός. «Εγκαρτέρηση» και «Εγρήγορση» οι δύο καθοδηγητικές έννοιες που λειτουργούν για την αφύπνιση του υποψηφίου...  Ο Αλέκτωρ αποτελεί σύμβολο της αφυπνίσεως, ήτοι της διανοίξεως των ψυχικών οφθαλμών, επιφέροντας την εγρήγορση. Η Εγκαρτέρηση, σχετίζεται με την όπλιση μετά υπομονής, στωϊκότητος και επιμονής που πρέπει να διακατέχουν ως αρετές τον αναζητητή του Φωτός, σφυρηλατώντας την προσωπικότητα και τον χαρακτήρα του ώστε να καταστεί ικανός να ανταπεξέλθει στις διάφορες αντιξοότητες που θα ανακύψουν, αναρριχώμενος σταδιακά στην ατραπό της Αρετής...
Τα υπάρχοντα σύμβολα εντός του Διασκεπτηρίου, έχουν την σημασία τους: Κατ΄ αρχήν ο Υδράργυρος, η θηλυκή αρχή, η υδάτινη φύση/συνείδηση. Το θείο, η αρσενική αρχή, η πύρινη φύση/συναίσθημα. Το Άλας, η φυσική υπόσταση του όντος. Στο τραπέζι μπροστά του ο υποψήφιος βρίσκει ένα κομμάτι άρτου καθώς και μία κούπα με νερό. Υποδηλώνουν ως στοιχεία την απλότητα η οποία θα πρέπει εφ΄ εξής να διέπει την καθημερινή του ζωή, μη κατατείνοντας ως μυούμενος προς την συσσώρευση των υλικών αγαθών αλλά προς την μεταστοιχείωσή του σε επίπεδο ψυχικό και πνευματικό, σμιλεύοντας καθημερινά τον εαυτό του... Ο άρτος έχων ως συστατικό στοιχείο του τον σίτο παραπέμπει ευθέως στα αρχέγονα Ελευσίνια Μυστήρια, καθ΄ότι το θερισμένο στάχυ εν στιγμή σιγής, το οποίο κρατούσε ο Ιεροφάντης κατά την λήξη των Μυστηρίων, είναι το ιερό σύμβολο της Δήμητρας. Ενώ το ύδωρ συμβολίζει την πνευματική τροφή. 
Στο τραπέζι του διασκεπτηρίου, υπάρχει χαρτί στο οποίο ο μυούμενος οφείλει να συντάξει τη κοινωνική διαθήκη του, παρέχοντας απαντήσεις σχετικά με τα καθήκοντά του απέναντι στο Θεό, στον εαυτό του και στους συνανθρώπους του. Πρόκειται όχι για ένα απλό "ερωτηματολόγιο" αλλά οι απαντήσεις του έχουν δεσμευτικό χαρακτήρα, υπό την έννοια ότι συνθέτουν το ηθικό χρέος του, εν είδει "συμβολαίου" το οποίο σε συνειδησιακό επίπεδο "επωμίζεται" δεσμευτικά εφ' όρου ζωής, για την εμβίωση ενός ανώτερου προτύπου... Τα μυστηριακά υπόγεια μέρη και οι κρύπτες, ανέκαθεν λειτουργούσαν ως αναπαραστάσεις του Άδη καθ΄ ότι το σκότος είναι το σύμβολο της άγνοιας, είναι το πεδίο του Αγνώστου και το φως στο σκοτάδι συμβολίζει τη Γνώση δια της Αφυπνίσεως που φωτίζει το Άγνωστο...  
Η παραμονή στο Διασκεπτήριο θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι αποτελεί ένα κομβικό σημείο στην ζωή του μυουμένου, είναι το σημείο "μηδέν", το μεταίχμιο εκείνο όπου ο υποψήφιος καλείται να εγκαταλείψει τον βέβηλο βίο που έως τότε διήγαγε (βέβηλο με την έννοια της μη εναρμονίσεως με τους φυσικούς και συμπαντικούς νόμους, λόγω της ανυπαρξίας συνειδητότητος) και να εισέλθει σε μια νέα ζωή και πορεία, αυτή του μυημένου προς αναζήτηση της Αλήθειας. Είναι ο χώρος όπου αρχίζει να συντελείται η αλχημική μεταστοιχείωση του μυουμένου προς μία ευγενέστερη και ανώτερη μορφή ζωής...
Καθόλου τυχαία, ο σκοτεινός θάλαμος, παραπέμπει στα μυητικά δρώμενα των Αρχαίων Ελληνικών Μυστηρίων, απ΄ όπου άλλωστε και προήλθε, διεξαγόμενα σε ανήλιαγα άδυτα τελεστηρίων και σε σπηλιές. Συμβολίζει τον "θάνατο" του παλαιού, ατελούς εαυτού και την αναγέννηση μίας νέας ψυχικής προσωπικότητας. Ομοιάζει αλληγορικά προς την κατάβαση Ηρώων και θεοποιημένων μυστών στον ΄Αδη, αναγεννόμενοι την τρίτη ημέρα από του συμβολικού θανάτου τους, ως συνέβη με τον ΄Αδωνη, τον Βάκχο, το καταβάσιο του Τροφώνειου μαντείου κ.α. Επ΄ αυτού η Έλενα Πέτροβνα Μπλαβάτσκι είναι αποκαλυπτική: "Ο εσωτερικός μύθος του Ηρακλή και του Θησέα που κατέρχονται στα έγκατα της κολάσεως, το ταξίδι του Ορφέα στον Άδη, ο οποίος βρήκε το δρόμο του χάρη στη δύναμη της λύρας του… Από μυστική άποψη, η αλληγορία αυτή συμβολίζει τα μυητικά τυπικά που τελούνταν μέσα στις κρύπτες του Ναού, οι οποίες ονομάζονταν «κατώτερος κόσμος» (Άδης). Ο Βάκχος, ο Ορφέας, ο Ασκληπιός και όλοι οι άλλοι επισκέπτες της κρύπτης κατέβαιναν όλοι στον Άδη, από όπου επέστρεφαν την τρίτη μέρα, επειδή όλοι τους ήταν Μυημένοι".
Τα όσα συντελούνται στο Διασκεπτήριο, συνιστούν μία διαδικασία καθάρσεως και εξαγνισμού, ψυχικού και νοητικού. Αποτελεί μία απαραίτητη προπαρασκευή για τον υποψήφιο ώστε να προσέλθει συνειδησιακά άσπιλος και να κρούσει την θύρα του Ναού, απαλλαγμένος από προλήψεις, δεισιδαιμονίες και συμπεριφορές αντιβαίνουσες προς τα χρηστά ήθη και τα καθήκοντα ενός μύστου. Δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε ότι ο εξαγνισμός συνιστά το Μυστήριο της Καθάρσεως, αποκαθιστώντας την τάξη και την χρηστοήθεια εντός του εσωτερικού μας κόσμου, ώστε να προετοιμαστούμε για την μυητική διαδικασία.
Ο εσωτερικός-ψυχικός εξαγνισμός είναι απαραίτητος, ώστε να απεγκλωβισθούν οι ευρισκόμενες σε λανθάνουσα κατάσταση δυνάμεις μας και να αναδειχθούν οι αρετές μας, αμβλύνοντας και τελικά εξαλείφοντας τα ελαττώματά μας. Και αυτό διότι η μυητική τελετουργία ενεργοποιεί κραδασμιακά τα λεπτοφυή κέντρα και πεδία, καθιστώντας τον μύστη ρέουσα πηγή αυτών των ενεργειών. Επιφέροντας εναρμόνιση εσωτερική και επιτυγχάνοντας διαύγεια πνεύματος και ισορροπία όλων των παραμέτρων που διατηρούν σε συνοχή και συνεργασία το τρισυπόστατον της υπάρξεως,  είναι εφικτό να απαλλαγούμε από τους χαμηλούς κραδασμούς και να προσλάβουμε ανώτερες ενέργειες και υψηλότερης ποιότητας δονήσεις. Οι εσωτερικές συγκρούσεις πάντοτε ωστόσο θα εμφιλοχωρούν και θα παρεισφρύουν επιβραδύνοντας και παρεμποδίζοντας την ανελικτική πορεία, καθ΄ότι ο άνθρωπος τυγχάνει ατελής και υποκείμενος σε πάθη. ΄Ομως σε αυτή την διαρκή δοκιμασία, η Σφύρα και η Σμίλη ερμηνευόμενες ως θέληση/δύναμη και διάκριση θα μας παρασταθούν προκειμένου με τα "εργαλεία" αυτά να λειάνουμε εαυτούς και να μετασχηματίσουμε σε δομικό κύβο τον λίθο τον ακατέργαστο... 
Στους μελανούς τοίχους του διασκεπτηρίου είναι γραμμένο το ακρωνύμιο V.I.T.R.I.O.L (Visita Interiora Terrae Rectificando Invenies Occultum Lapidem), «Επισκέψου το εσωτερικό της γης, και ανορθωμένος θα ανακαλύψεις την κρυμμένη λίθο», μία σαφής υπόμνηση του συμβολισμού του σπηλαίου αλλά και της κοσμικής μήτρας, όπου συντελείται αθόρυβα ο θαυμαστός κύκλος της ζωής. Εντός της γης φύεται ο καρπός, μετεξελίσσεται σε οργανισμό, ακμάζει, σήπτεται και οδηγείται εκ νέου στη γη ώστε να αποσυντεθεί και να ανασυνθεθεί ως νέος οργανισμός... Επίσης αναγράφονται διάφορες φράσεις και προτροπές όπως "Γνώθι σαυτόν", "Μηδέν άγαν" κ.α. οι οποίες αποσκοπούν στο να προβληματίσουν καίρια τον υποψήφιο και να λάβει την καθοριστική απόφαση εγκαταλείψεως της βέβηλης ζωής ώστε απερίσπαστος από τα "μέταλλα" να κατορθώσει να ανυψωθεί προς ανώτερες κλίμακες συνειδητότητας και ζωής... 
ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ
ionhellas@gmail.com
"Πολλάκις αφυπνισθείς από την κατάσταση στην οποία βρισκόμουν εντός του σώματός μου και εισελθών στον ίδιο τον εαυτό μου, αποξενώνομαι από κάθε τι άλλο. Μέσα στο εσώτερο είναι μου βλέπω μία θαυμάσια ομορφιά, που με πείθει για την υπέροχη μοίρα που με αναμένει. Η δραστηριότητα του πνεύματός μου βρίσκεται στο ύψιστο σημείο. Είναι ένα με τον Θεό, εδράζομαι σε αυτόν ευρισκόμενος υπεράνω κάθε νοητού. Έπειτα όμως, αφού κατέλθω στον χώρο του λογισμού και η ψυχή μου επανεισέλθει στο σώμα, απορώ πως ήταν δυνατόν να κατέλθω, και πως η ψυχή μπορούσε να εισέλθει στο σώμα, αφού είναι αυτή που μου αποκαλύφθηκε εκστατικά"
ΠΛΩΤΙΝΟΣ


ΕΠΑΝΑΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΕΝΟ

Το βιβλίο "Διονυσιακοί Τεχνίτες και Αρχαίοι Ναοδόμοι: Η αληθινή προέλευση του Τεκτονισμού" ρίχνει φως στο σκότος της άγνοιας και της εσκεμμένης αλλοίωσης. Οι ενδιαφερόμενοι για το βιβλίο μπορούν να επικοινωνησουν είτε στο τηλέφωνο 6909-753372 είτε να αποστείλουν e-mail στην ηλεκτρονική διεύθυνση: ionhellas@gmail.com και μαζί με αυτό, θα λάβουν δώρο ένα ακόμη βιβλίο μυστηριακού περιεχομένου!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...