ΤΟ ΠΛΑΤΩΝΙΚΟ ΕΡΓΟ ΙΧΝΗΛΑΤΕΙ ΤΗΝ ΑΤΡΑΠΟ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΥΣΤΑΓΩΓΙΑ...
Ο ΄Αλμπερτ Πάϊκ, ο οποίος έχει αποκληθεί από πολλούς και ως “Πλάτων του Τεκτονισμού”, έτρεφε μεγάλη εκτίμηση για τον Πλάτωνα και είχε σε μεγάλη υπόληψη τις διδασκαλίες του. Στο έργο του “Δόγμα και Ηθική”, κάνει μνεία του γεγονότος ότι ο Πλάτων ανέπτυξε την ευγενική θεωρία της Φύσεως με τον πιο όμορφο και φωτεινό τρόπο.
Ο Wilm Shurst στο έργο του “Η Ερμηνεία του Τεκτονισμού”, αναφερόμενος στον Πλάτωνα επισημαίνει ότι προκειμένου κάποιος να κατανοήσει τον βαθμό του Εταίρου, ευρισκόμενος στον βαθμό του Μαθητού, πρέπει να έχει μελετήσει προηγουμένως δύο αρχαίες πηγές. Η πρώτη είναι οι πλατωνικοί διάλογοι, ενώ ως δεύτερη πηγή αναφέρει χριστιανούς στοχαστές της μορφής του Αυγουστίνου, του Ιουστίνου κ.α., δηλαδή συγγραφείς καταφανώς ελληνίζοντες. Ως γνωστόν ο Πλάτων αναφέρεται στις 4 κυρίαρχες αρετές στον διάλογό του “Φαίδων”. Εντρυφώντας στον Πλατωνικό “Φαίδωνα” ο ερευνητής Τέκτων θα συναντήσει τις τεκτονικές παραδοσιακές αρετές του Σθένους, της Συνέσεως, της Δικαιοσύνης και της Εγκρατείας. Μάλλον στον Τεκτονισμό θα συναντήσει τη Δικαιοσύνη, την Εγκράτεια, την Σοφία και το Θάρρος.
Ο Μακέυ στο έργο του “Ο Συμβολισμός του Ελευθεροτεκτονισμού”, αναφέρει ότι σύμφωνα με τον Πλάτωνα η μύηση αποσκοπεί στην αποκατάσταση της ψυχής σε εκείνη την κατάσταση τελειότητας από την οποία αρχικά είχε εκπέσει. Εξ αυτών συνάγεται μία συνάφεια των εσωτερικών σκοπών των αρχαίων μυστηρίων και του συγχρόνου τεκτονισμού.
Ιδιαίτερα παραστατικός και επιδεχόμενος σαφέστατης τεκτονικής ερμηνείας, είναι ο πλατωνικός μύθος του Σπηλαίου, όπου η εξιστόρηση ξεκινά από μία κατάσταση σκότους. Οι άνθρωποι εντός του σπηλαίου, αναζητούν εν μέσω δεισιδαιμονίας και πλάνης, εντός του σκοταδιού, το φως. Το σπήλαιο εν προκειμένω, κατά τον τεκτονισμό, είναι το σύμβολο του σκότους και της άγνοιας. Δεν είναι τυχαίο ότι το σπήλαιο αναδεικνύεται ως σύμβολο φυλακίσεως του ανθρώπινου πνεύματος και της ψυχής από την δεισιδαιμονία, την άγνοια και τον φόβο. Καθόλου τυχαία στον 9ο Βαθμό, οι 3 Εταίροι, μετά την δολοφονία που διαπράττουν, κρύβονται σε μία σπηλιά. Ποιος είναι ο ακριβής συμβολισμός του μύθου του σπηλαίου;
Όταν οι φυλακισμένοι εντός του σπηλαίου βλέπουν μία εκτυφλωτική φωτιά τα μάτια τους δεν μπορούν να την αντέξουν και επιστρέφουν στο σκότος. Αυτό δεικνύει ότι η συντριπτική πλειοψηφία της ανθρωπότητας διακατέχεται από μία έμφυτη ροπή προς την άγνοια και την χαμηλή πνευματική κατάσταση και μόνο οι ολίγοι και “εκλεκτοί” δύνανται να προοριστούν για να λάβουν τις ανώτερες διδασκαλίες είτε της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας, είτε του τεκτονισμού.
Σύμφωνα με τον Πλάτωνα χρέος του φιλοσόφου είναι να βοηθήσει τους συνανθρώπους του ώστε να απελευθερώσουν το εσωτερικό τους φως, να αφυπνίσουν τον χριστικό τους σπινθήρα, ώστε να κατανοήσουν τον κόσμο γύρω τους διαμέσω του νου και όχι μέσω των απατηλών αισθήσεων, διότι μεταξύ αντιληπτότητας και πραγματικότητας υπάρχει τεράστια διαφορά. Αυτός είναι ακριβώς και ο στόχος του Τεκτονισμού διαμέσω των διδασκαλιών του που διαρθώνονται σταδιακά και κλιμακωτά ανά βαθμίδα. Ενσταλλάζοντας την άγνοια και τον φόβο στα μυαλά και στις ψυχές των ανθρώπων, τα διάφορα θρησκόληπτα και δογματικά ιερατεία και τα εξουσιαστικά κατεστημένα, κρατούν τον άνθρωπο σε μία μορφή σύγχρονης δουλείας. Ο αργυρός και ο χρυσός που είναι τα ευγενή μέταλλα που συνθέτουν το κόσμημα του 9ου βαθμού, υποδηλώνοντας τον ΄Ηλιο και τη Σελήνη, ακριβώς στις αρχαιοελληνικές δοξασίες στηρίζονται...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ionhellas@gmail.com
Το βιβλίο "Διονυσιακοί Τεχνίτες και Αρχαίοι Ναοδόμοι: Η αληθινή προέλευση του Τεκτονισμού" ρίχνει φως στο σκότος της άγνοιας και της εσκεμμένης αλλοίωσης. Οι ενδιαφερόμενοι για το βιβλίο μπορούν να επικοινωνησουν είτε στο τηλέφωνο 6909-753372 είτε να αποστείλουν e-mail στην ηλεκτρονική διεύθυνση: ionhellas@gmail.com και μαζί με αυτό, θα λάβουν δώρο ένα ακόμη βιβλίο μυστηριακού περιεχομένου!