Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΑΤΡΑΠΟΙ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΤΟΥ ΘΕΙΟΥ... 

Ο Μυστικισμός ως φαινόμενο συναντάται καθ΄ όλη τη διάρκεια της μακραίωνης πορείας της ανθρωπότητας, έχοντας διαποτίσει την θρησκευτική σκέψη από την αρχαιότητα έως και σήμερα, συνδεόμενος άμεσα με την θρησκεία. Το θρησκευτικό αίσθημα απορρέει από την φυσική ανάγκη του ανθρώπου να ανακαλύψει τα ιερά μυστήρια που συνδέονται με την ΄Υπαρξη, τη Γένεση, τη Δημιουργία, προσλαμβάνει δηλαδή υπαρξιακή υπόσταση.
Στα διάφορα θρησκευτικά συστήματα, το κοσμικό ιερατείο αναλαμβάνει τον ρόλο του Γεφυροποιού, του διαμεσολαβητή τρόπον τινά μεταξύ του πνευματικού κόσμου των θείων δυνάμεων και των θρησκευτών. Αντίθετα, στα μυστηριακά συστήματα, με την κατάλληλη διδαχή, την πρακτική εξάσκηση και την βιωματική εμπειρία, ο ίδιος ο μύστης δύναται να προσεγγίσει δια της εκστατικής εμπειρίας το θείον, άνευ διαμεσολαβήσεως ετέρων προσώπων... 
Στην προηγούμενη πρόταση, περιγράφηκε με σαφήνεια και η ποιοτική και ουσιαστική διαφοροποίηση της μυστηριακής μεθοδολογίας από την θρησκευτική πρακτική. 
Η διαφοροποίηση της θρησκείας από τον μυστικισμό έγκειται στο γεγονός πως η «μυστική εμπειρία» είναι συνυφασμένη με την προσωπική βιωματική μέθεξη με το θείο, ενώ η θρησκεία αποτελεί μία έκφραση που διακρίνεται από μία συλλογική λατρεία. Ο μυστικισμός αποτελεί μία ψυχουργική ατραπό θεογνωσίας, που οδηγεί σταδιακά στην ένωση ανθρώπου και θείου, είτε μέσω της «έκστασης» είτε μέσω της «ενόρασης». 
Ο όρος Μυστήριο παράγεται από το ρήμα «Μυείν», που σημαίνει κλείνω τους οφθαλμούς, αδρανοποιώ τη συνειδητή λειτουργία ώστε να λειτουργήσει το υποσυνείδητο και νεκρώνοντας τις αντικειμενικές αισθήσεις ενεργοποιούνται οι υποσυνείδητες λειτουργίες και προσλήψεις της ψυχής, διαμέσω της εκτελέσεως/διεξαγωγής των τελετουργικών τυπικών και δραματουργικών δρωμένων, προς εμπέδωση των άρρητων αρχών, κεκλεισμένων των θυρών...
Η «μυστική» εμπειρία στην αρχαιότητα επιτυγχανόταν δια μέσου της συμμετοχής στα αρχαία μυστήρια, τα οποία ως θεσμός υφίσταντο μία κλιμακωτή διαβάθμιση, από τα προκαταρκτικά στάδια και συν τω χρόνω ο μυούμενος κατόρθωνε να αναρριχηθεί σε ανώτερες βαθμίδες, συναρτήσει της ψυχοπνευματικής του ολοκληρώσεως και προόδου. 
Κατά την διάρκεια των μυητικών ιεροτελεστιών, επήρχετο η αποκάλυψη των κοσμικών αρχών και νόμων, αποκαλυπτόταν το μυστήριο της παλιγγενεσίας των ψυχών και διδασκόταν ο νόμος της ανταποδοτικής δικαιοσύνης, μέσω συμβολικών και τελετουργικών πράξεων, με αποκορύφωμα τον συμβολικό "θάνατο" και την "επαναγέννηση" του μυουμένου σε έναν νέο κόσμο, σε μία νέα πραγματικότητα, εντός των "τειχών" της μυστηριακής κοινότητος...
΄Ολα αυτά τα αντικείμενα διδαχής, διασώθηκαν και αφομοιώθηκαν από τα διάφορα θρησκευτικά συστήματα, όμως δεν μεταλαμπαδεύθηκαν στους θρησκευτές όπως θα έπρεπε, ούτε και μεταδίδονται, καθώς οι θρησκείες έχουν μαζικοποιηθεί και έχει χαθεί το μυστηριακό τους στοιχείο, ιδίως στο πάνδημο επίπεδο...
Στην αρχαία Ελλάδα η επικοινωνία με τις θείες δυνάμεις, γινόταν αντιληπτή με τρεις εναλλακτικούς τρόπους. Εναπόκειτο στην αντιληπτότητα, στο μορφωτικό επίπεδο, στην ζέση της αναζητήσεως και στις ικανότητες του αναζητητή να έρθει σε επαφή με μία από τις τρεις πρακτικές επιλογές και να ενδιατρίψει σε αυτή, ακολουθώντας σε έκαστη των περιπτώσεων διαφορετική μεθοδολογία:
- Ο πρώτος τρόπος αφορούσε την συμμετοχή στην πάνδημη θρησκεία, αναφερόταν δηλαδή στην λαϊκή θρησκευτική παράδοση, που περιλάμβανε την λατρεία βλαστικών και θεοποιημένων δυνάμεων της φύσεως, αλλά και των τοπικών ηρώων. Η ανθρωπομορφική απεικόνιση του Θείου, αποσκοπούσε στην εξοικείωση του ανθρώπου με τις θείες δυνάμεις, η δε πολυμέρεια του θείου, σχετιζόταν με τον επιμερισμό των δυνάμεων και της ενέργειας σε πλείστους τομείς και εκφάνσεις του κοσμικού γίγνεσθαι...
- Ο δεύτερος τρόπος είχε σχέση με την αναζήτηση των υπεραισθητών αποκαλύψεων διαμέσω της φιλοσοφικής εμβαθύνσεως και στοχασμού, για την ανεύρεση της Ουσίας του Σύμπαντος, της πρώτης Αρχής, του «αεί Όντος», του άρρητου «Αγαθού», των εκδηλώσεων της υπάτης αρχής, τη λειτουργία μακροκόσμου και μικροκόσμου, την ηθική και ψυχική τελειοποίηση του όντος κατά την πορεία του στο εκπαιδευτήριο της γης...
Προς αυτή την κατεύθυνση λειτούργησαν οι διάφορες φιλοσοφικές σχολές της Αρχαίας Ελλάδος, είτε για την Ακαδημία του Πλάτωνος και την Στοά των Στωϊκών φιλοσόφων επρόκειτο, είτε για το Λύκειο του Αριστοτέλους και τις περιπατητικές σχολές της αρχαιότητος...
- Ο τρίτος και σημαντικότερος τρόπος αφορούσε τις μυστηριακές τελετές και την βιωματική συμμετοχή στα Ιερά Μυστήρια, κατά την διάρκεια των οποίων, οι επιλεγμένοι μετά από δοκιμασίες μετέχοντες, ως νεόφυτοι, βίωναν μία υπερβατική εμπειρία, κορύφωση της οποίας αποτελούσε το στάδιο της «Εποπτείας», στάδιο στο οποίο αποκαλύπτονταν στους μυημένους το «Θείον». 
Οι μύστες διατείνονταν πως όχι μόνον η Θεότητα ήταν παρούσα κατά την επιτέλεση των ιερουργικών τους δρωμένων, αλλά και ότι μετείχαν κατά κάποιο τρόπο στην ουσία της ιδίας της Θεότητος, καθιστάμενοι δια της φωτίσεως, τρόπον τινά, "θεϊκοί άνθρωποι" ή ένθεοι μυσταγωγοί. 
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο πανεπιστήμων Αριστοτέλης, «η ψυχή του ανθρώπου περισσότερο πάθαινε παρά μάθαινε στα μυστήρια», υπονοώντας ότι επρόκειτο καταφανώς περί μίας βιωματικής καταστάσεως/εμπειρίας...
ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6909-75.33.72

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ίδιο τον Έρωτα
Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΚΑΚΙΑΣ ΣΤΗΝ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ Στον Τεκτονισμό αλλά και στον Εσωτερισμό ευρύτερα, υφίστανται ορισμένα σύμβολα προερχόμενα από τον χώρο του φυσικού και ζωϊκού βασιλείου τα οποία διαθέτουν αρχετυπική σημασία. Ένα από αυτά, χιλιοειδωμένο ως σύμβολο που κοσμεί το πέτο μυημένων είτε πολλάκις αναφερόμενο σε τυπικό τελετουργικά, είναι η Ακακία. Τι είναι και τι συμβολίζει πραγματικά η Ακακία στον χώρο της μεταφυσικής παραδόσεως και των εσωτερικών αναζητήσεων; Ο όρος «Ακακία» είναι σύνθετος και περιλαμβάνει το στερητικό «α» και τη λέξη «κακία» ως έκφανση του αρνητικού. Από ετυμολογικής απόψεως, η Α-κακία υποδηλώνει την κατάσταση εκείνη στην οποία κυριαρχεί η έλλειψη, η απουσία του κακού. Η Ακακία δεσπόζει, ως προανεφέρθη, ως σύμβολο στον Εσωτερισμό, υποδηλώνοντας την καθαρότητα και την αγνότητα της ψυχής, και σε επίπεδο καταστάσεως, συμβολίζει την ανάσταση και την αθανασία. Το δέντρο της Ακακίας, είναι γνωστό σε όσους ασχολούνται με τις απόκρυφες παραδόσεις, από
ΔΩΔΕΚΑ ΣΟΒΑΡΟΙ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ... ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ! Τα γεγονότα στη Γάζα, και οι "αγαθοεργίες" των Ισραηλινών μακελάρηδων στην Παλαιστίνη, δεκαετίες τώρα, αλλά πρωτίστως πρόσφατα, στάθηκαν αφορμή για μία ακόμη φορά, να "αποκαλυφθούν" οι διάφοροι περιπλανώμενοι ακροδεξιοί "εθνικοπατριώτες" που απροκάλυπτα στηρίζουν το Ισραήλ και τον Σιωνισμό. Αναλογιζόμενοι τη στάση τους, ψάξαμε και αναζητήσαμε γεωπολιτικά, ιστορικά και στρατηγικά επιχειρήματα για να συμπαραταχθούμε και εμείς με το Ισραήλ. Και τα βρήκαμε. Ιδού: - ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΣΙΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ, ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ (ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ), ΚΑΤΕΣΦΑΞΑΝ ΜΕ ΔΟΛΟ ΚΑΙ ΠΑΝΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΝΕΙΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΠΟΛΕΩΣ ΣΤΗΝ ΦΙΛΙΣΤΑΙΑ (ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ), EΠΙ ΑΝΤΙΟΧΟΥ Δ΄ ΤΟΥ ΕΠΙΦΑΝΟΥΣ. ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΟΡΤΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΧΑΝΟΥΚΑ. -ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ ΣΗΜΙΤΟΦΟΙΝΙΚΕΣ ΜΕ ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ ΤΟΥ ΞΕΡΞΗ ΕΣΘΗΡ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΑΜΠΡΟΥ ΤΟΥ ΜΑΡΔΟΧΑΙΟΥ (ΜΑΡΔΟΝΙΟΥ), Ε
ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΤΗΣ ΜΕΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ΤΗΣ ΝΔ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ & Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΕΒΡΑΪΚΟΥ ΚΟΓΚΡΕΣΟΥ... Μέχρι και τον Οκτώβριο του 2010, η ΝΔ επί Προεδρίας Αντώνη Σαμαρά, είχε ταχθεί αναφανδόν εναντίον της ψηφίσεως του πρώτου Μνημονίου, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι "η συνταγή αυτή δεν βγαίνει" και μιλώντας για σειρά θέσεων (Ζάππειο 1, 2, 3), που ανέτρεπαν το μνημονιακό καθεστώς. Ένα καθεστώς που εκχωρούσε την Εθνική Κυριαρχία στους ξένους πιστωτές και προέβλεπε συνθήκες εξοντώσεως του μέσου Έλληνα με μεγιστοποίηση των φόρων, περικοπή μισθών, συντάξεων, συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους, περικοπές δαπανών απαραίτητων για τη λειτουργία της παιδείας, της υγείας, της άμυνας κ.ο.κ. Δήλωνε τότε ο πρόεδρος της ΝΔ τα ακόλουθα: Τον Οκτώβριο του 2010 ο Αντώνης Σαμαράς , πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, είχε καταδικάσει την πολιτική του μνημονίου. « Δεν πάει άλλο, κάτ ι πρέπει να αλλάξει, η πολιτική του μνημονίου πρέπει να αλλάξει» τόνιζε ο Α. Σαμαράς προσθέτοντας ότι «το μνη
ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, Η ΑΣΥΜΜΕΤΡΗ ΑΠΕΙΛΗ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΑ... Την δεκαετία του 1980, οι κυβερνήσεις του Α. Παπανδρέου έθισαν τον ελληνικό λαό σε μία ιδιότυπη νοοτροπία νεοπλουτισμού και την ελληνική νεολαία σε μία κατάσταση νωθρότητας και λέμε ιδιότυπη γιατί η τεχνητή οικονομική ευμάρεια που προκλήθηκε, οφειλόταν στον ακατάσχετο δανεισμό της χώρας όσο και στις αθρόες προσλήψεις με κομματικά κριτήρια μέσω κομματικών κλαδικών οργανώσεων που καθιερώθηκαν εκτοξεύοντας την ευνοιοκρατία και την πολιτική συνδιαλλαγή στα ύψη... Στο πλαίσιο αυτό, απαξιώθηκε η χειρονακτική εργασία και δημιουργήθηκε τεχνητό κενό στους τομείς της οικοδομής, της γεωργίας, των τεχνικών επαγγελμάτων, σε εργατικούς κλάδους, κενό το οποίο προκλήθηκε εσκεμμένα ένεκα του νεοπλουτισμού και της νωθρότητας και το οποίο ήρθαν οι  λαθρομετανάστες από το 1990 και εντεύθεν να καλύψουν... "Καλά που ήρθαν οι ξένοι και βρήκαμε για τα χωράφια μας εργάτες και για την οικοδομή τεχνίτες" μονολογούσαν πολλοί,
ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΕΝΟΣ ΔΙΣ ΔΡΑΧ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΤΥΜΒΟ ΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ ΔΙΑΜΑΝΤΗ; ΑΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΛΗΘΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ 63 ΤΑΦΩΝ, ΤΕΙΧΩΝ, ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ... Η τραγική ιστορία του τύμβου των Σαλαμινομάχων, μέσα από επίσημα έγγραφα... Το 1975, το ναυπηγείο "Αρκαδία ΑΕ" (Αφοί Διαμαντή), ισοπεδώνουν το ανατολικό τμήμα του τύμβου και καταστρέφουν 63 τάφους, ισοπεδώνοντας παράλληλα αρχαία τείχη, ιερά, βωμούς και ό,τι βρήκαν στο διάβα τους. Μηνύονται, αλλά ουδέποτε η εκδίκαση της υποθέσεως διεξήχθη (με την παρελκυστική τακτική των απανωτών αναβολών, μέχρι οριστικής παραγραφής!!!!).  Το γιατί η υπόθεση παραγράφηκε, αν και επρόκειται για μία καταστροφή ασύλληπτου μεγέθους και βαναυσότητος, οφείλεται στο γεγονός ότι οι διαπράξαντες αυτή, τυγχάνουν συγγενείς του Αχιλλέα Καραμανλή (και του μέχρι προσφάτως Υπουργού Μεταφορών, Κ. Καραμανλή), οπότε και τους επιφυλάχθηκε προκλητική ατιμωρησία για πράξεις οι οποίες είναι ποινικά κολάσιμες! Ο κυρίως τύμβος, το πλάτωμά του, και