Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΟΛΛΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΤΡΑΠΟΙ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ...

Η αναρρίχηση του αναζητητή στον Μυητικό ΄Ολυμπο, αποτελεί μία πολύμοχθη, επίπονη και εξαντλητική σε χρόνο ψυχοπνευματική προσπάθεια, όποια μυητική ατραπό και εάν αποφασίσει να ακολουθήσει, καθ΄ ότι πολλές είναι οι ατραποί που οδηγούν στην κορυφή του βουνού, όπως έλεγαν οι αρχαίοι μύστες... Αυτή η αποδοχή, διαφοροποιεί τις μυστηριακές λατρείες και τα μυσταγωγικά δρώμενα από τις δογματικές εξ αποκαλύψεως "αλήθειες" κατά τρόπο καίριο... Και αυτό διότι όλες οι θρησκόληπτες διδαχές που εμφανίζονται "αξιωματικώ τω τρόπω" από τις διάφορες θρησκείες, στην ουσία δεν είναι παρά δογματικά "θέσφατα" που παθητικοποιούν τον λατρευτή, καλώντας τον να τις αποδεχθεί άνευ αντιλογίας, ως... θεόπνευστες αποκαλύψεις...
Αντίθετα, στα μυστηριακά δρώμενα, στις μυστηριακές ατραπούς, ο αναζητητής, έχοντας διευρυμένους τους πνευματικούς και συνειδησιακούς του ορίζοντες, μέσω της ενεργού συμμετοχής στο τυπικό-δραματουργικό δρώμενο, μέσα από την ερμηνεία των συμβόλων και των αλληγοριών που απηχούν μεταφυσικές προεκτάσεις, μετέχει ουσιαστικά στο τελετουργικό δρώμενο, ενεργοποιώντας και αφυπνίζοντας προοδευτικά όλες του τις υποστάσεις, ανερχόμενος σταδιακά σε βαθμίδες προόδου...
Το τελετουργικό τυπικό δεν είναι ένα απόμακρο και δογματικό κείμενο, αντίθετα δίδει το έναυσμα για την ενεργοποίηση του νεοφύτου και τον αποσυμβολισμό σταδιακά των μεγάλων αληθειών και νόμων που ισχύουν στο μακροκοσμικό πεδίο όσο και σε εκείνο της μικροκοσμικής πραγματικότητας, καθ΄ ότι η Φύση ούτε λέγει, ούτε κρύπτει, αλλά σημαίνει...
Μόνο στους διακατεχόμενους από αγνότητα και χρηστοήθεια, από τους εργάτες του πνεύματος και τους σμιλευτές της ψυχής αλλά και του υλικού σώματος, θα καταστεί εφικτό να γίνουν μέτοχοι του μυστικού της βασιλικής τέχνης των μυστηρίων, της ατραπού δηλαδή εκείνης που σφυρηλατεί και αναδεικνύει Φιλοσόφους-Βασιλείς κατά την πλατωνική έννοια του όρου, λόγω και έργω...
Η ατραπός της Αρετής πάντοτε ήταν δύσβατη. Όμως καταξιώνει την προσπάθεια και οδηγεί στο Φως των Πυθαγορείων, στην θέαση του πεντάκτινου ακτινοβόλου αστέρος. Ας θυμηθούμε το πυθαγόρειο Υ που υποδηλώνει την κρίσιμη καμπή επιλογής μίας εκ των δύο ατραπών, της αρετής ή της κακίας, ας θυμηθούμε το αντίστοιχο δίλημμα ενώπιον του οποίου ευρέθη ο Ηρακλής, το ίδιο ακριβώς δίλημμα εμφανίζεται ενώπιόν μας σε κάθε πτυχή, σε κάθε απόφαση της ζωής μας και καλούμε να επιλέξουμε...
Καταλήγοντας, θα τονίσουμε και πάλι ότι πολλές είναι οι ατραποί που οδηγούν στην κορυφή του βουνού, όμως ως ενσαρκωθείσες ψυχές στην Ελλάδα, οφείλουμε να ακολουθήσουμε την μυσταγωγική πορεία που ιχνηλάτησαν οι αρχαίοι μας πρόγονοι, να πορευθούμε δηλαδή με γνώμονα τις παραδόσεις και τις παρακαταθήκες των μυσταγωγών του ελληνικού χώρου... 

ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6909-75.33.72

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...