Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΜΙΑ ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΝΤΕΡΤΙΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΑ ΤΟΝ ΝΟΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 2002: ΠΑΡΑΜΕΝΩ ΣΤΟ ΚΕΛΙ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΗΣ 21ΗΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ....

Ήταν μία βροχερή ημέρα του Νοεμβρίου 2002 που ξεκίνησα να πάω στις φυλακές Κορυδαλλού. Η επίσκεψη αφορούσε τον έγκλειστο Στρατηγό Νικόλαο Ντερτιλή, ισοβίτη πολιτικό κρατούμενο της 21ης Απριλίου 1967, τον οποίο επισκεπτόμουν σχετικά συχνά για μία μεγάλη περίοδο. Μάλιστα, ο Στρατηγός με είχε τιμήσει και με την παραχώρηση συνεντεύξεώς του στο περιοδικό "Απολλώνειο Φως" που τότε εξέδιδα και η οποία δημοσιεύθηκε στο τεύχος Ιουλίου-Αυγούστου 2003...
Εκείνη την ημέρα λοιπόν, λόγω βροχής και παγωνιάς, ο Στρατηγός δεν είχε επισκέψεις και έτσι μείναμε οι δυό μας στο κελί, συζητώντας με τις ώρες, διάφορα θέματα. Δεν χόρταινες να ακούς τις συναρπαστικές αφηγήσεις του από την Κύπρο το 1963-64, από τις διάφορες πολεμικές του περιπέτειες σε προγενέστερους χρόνους, καθώς ο Στρατηγός Ντερτιλής δεν ήταν κανένας χαρτογιακάς, αλλά τα γαλόνια του τα είχε κερδίσει στο πεδίο της μάχης...
Αναφερόμενος στην 21η Απριλίου, μου αφηγήθηκε ότι επί μακρόν, κατά την προπαρασκευαστική περίοδο του κινήματος, κυκλοφορούσε στην Αθήνα, συνήθως βράδια, με πολιτική περιβολή και εξέταζε/επεσήμαινε στρατηγικά σημεία προς κατάληψη και στόχους... Όταν δε υλοποιήθηκε το στρατιωτικό εγχείρημα, ο Στρατηγός Ντερτιλής, ήταν από τους λίγους που δεν έβγαλε τη στολή και δεν έθεσε εαυτόν εκτός στρατεύματος, ακολουθώντας το παράδειγμα των Παπαδόπουλου, Λαδά, Μακαρέζου κ.α., αλλά παρέμεινε, όπως και ο Ταξίαρχος Δ. Ιωαννίδης στο στράτευμα. Έκριναν αμφότεροι ότι εκεί ήταν πιο χρήσιμοι και άλλωστε στον χώρο αυτό ανήκαν, οργανικά αλλά και ψυχικά...
Τότε ήταν που εισηγήθηκε στον Γεώργιο Παπαδόπουλο, λιτά και απέριττα, αποφάσεις-τομές που εάν εφαρμόζονταν θα είχαν καταλυτικό αποτέλεσμα και θα δρομολογούσαν άλλες εξελίξεις, πρωτόγνωρες στην ελληνική δημόσια ζωή. Ποιές ήσαν αυτές: 
1. Σύσταση Εκτάκτου Στρατοδικείου, το οποίο θα στεγαζόταν σε κάποιο νεοκλασικό κτίριο των Αθηνών και διεξαγωγή δικών με τη διαδικασία του κατεπείγοντος κατά πολιτικών, παραγόντων εν γένει του δημοσίου βίου, αλλά και ιδιωτών, οι οποίοι με συγκεκριμένες πράξεις, εσκεμμένες ενέργειες και παραλείψεις, υπεξαίρεσαν κρατικό χρήμα, υπονόμευσαν την Ελλάδα και προκάλεσαν βλάβη στην Πολιτεία ή/και ζημίωσαν την έκβαση των εθνικών θεμάτων... Τα στοιχεία υπήρχαν και τηρούνταν από την Κρατική Υπηρεσία Πληροφοριών, την Ασφάλεια και την Γενική Διεύθυνση Εθνικής Ασφαλείας, την μετέπειτα ΥΠΕΑ. 
Οι δίκες θα ολοκληρώνονταν σε σύντομο χρονικό διάστημα, θα εκδίδονταν, όπου κρινόταν, βάσει αποδεικτικού υλικού, καταδικαστικές αποφάσεις και θα επιβαλλόταν η εσχάτη των ποινών ή αυστηρές ποινές φυλακίσεως, ανά περίπτωση, με παράλληλη δημοσιοποίηση του αποδεικτικού υλικού και των τεκμηρίων των ατασθαλιών, της προδοσίας, των υπεξαιρέσεων, ώστε ουδείς να δυνηθεί να ισχυρισθεί ότι πρόκειται περί διώξεων πολιτικής σκοπιμότητος, εκπορευόμενες από αντιπαλότητα και εμπάθεια. Όσοι καταδικάζονταν σε θάνατο, οι εκτελέσεις θα πραγματοποιούνταν προς παραδειγματισμό και φρονηματισμό των υπολοίπων.
Αυτή η διαδικασία θα ολοκληρωνόταν σε σύντομο χρονικό διάστημα και θα έδιδε στην ελληνική κοινωνία την ηθική ικανοποίηση ότι συντελείται επιτέλους κάθαρση του δημοσίου βίου και κολασμός των διεφθαρμένων και των επιόρκων.
2. Συγκρότηση παραστρατιωτικής νεολαίας με μαύρη στολή, μπότες και οπλισμό, η οποία θα εκπαιδευόταν από τον στρατό και την αστυνομία και θα αποτελούσε τον σιδηρού βραχίονα του καθεστώτος. 
3. Εκπόνηση ιδεολογικού μανιφέστου και πολιτικής διακηρύξεως της Επαναστάσεως προς τον Ελληνικό Λαό, η οποία θα εδημοσιοποιείτο σε μεγάλη παλλαϊκή συγκέντρωση στο Καλλιμάρμαρο στάδιο, αφού είχε πραγματωθεί η Κάθαρση του Δημοσίου βίου και η συγκρότηση της χαλύβδινης παραστρατιωτικής νεολαίας. Στη συγκέντρωση αυτή, θα απευθυνόταν έκκληση προς κατευνασμό των παθών, για κατάλυση πολιτικών αντιθέσεων και διαφορών και πρόσκληση προς όλο τον λαό να εργασθεί συνειδητά υπό την σκέπη του καθεστώτος για την εθνική αναδιοργάνωση και την μεγαλοσύνη της Πατρίδας.
Ο Γ. Παπαδόπουλος, ακούγοντας όλα αυτά, σύμφωνα πάντοτε με τα όσα μου διηγήθηκε ο Νικόλαος Ντερτιλής, του είπε "Νίκο, εσύ θέλεις να σφάξεις με το μαχαίρι, ενώ εγώ με το μπαμπάκι". "Γιώργο και θα αποτύχουμε με την τακτική σου και θα πάμε φυλακή" του ανταπάντησε ο Ντερτιλής. Και τελικά η ιστορία τον δικαίωσε...
Και προσέθεσε στην αφήγησή του ο Ν. Ντερτιλής: "Ο Γιώργης (Παπαδόπουλος), ήταν καλός για ψάλτης σε ενορία, αλλά όχι για δικτάτωρ... Έγιναν λάθη πολλά και παραλείψεις...". 
Στο σημείο αυτό, του τόνισα ότι κάποιοι αποπειράθηκαν να κάνουν πολιτική σταδιοδρομία, συναλλαγές στην πλάτη τους και να εμπορευθούν την αποφυλάκιση των Αξιωματικών, κάποιοι άλλοι που ωφελήθηκαν από την 21η Απριλίου τους αποκήρυξαν με την πτώση τους, ενώ, τόνισα, ότι το καθεστώς αυτοϋπονομεύθηκε με την μη διεξαγωγή προγραφών κατά των αληθινών εχθρών του έθνους, με την άφεση των πολιτικών να διαφύγουν και με κατάργηση του στρατιωτικού νόμου τον Οκτώβριο του 1973 και το κάλεσμα όλου του παλαιού πολιτικού κόσμου από τον Παπαδόπουλο, ετοιμάζοντας εκλογές για τον Φεβρουάριο του ΄74. "Τα γνωρίζω, μου απάντησε ο Στρατηγός και σε όλα αυτά ήμουν ενάντιος". 
Τότε, ήταν που του απηύθηνα το ερώτημα, σε σχέση πάντοτε και με την σταθερή απόφασή του να μην υποβάλλει αίτηση χάριτος αλλά να παραμείνει στο δεσμωτήριο, "γιατί εσείς τότε παραμένετε εδώ"; Η απάντηση που έλαβα, ήταν συγκλονιστική, περισσότερο όμως συγκλονιστικός και συγκινητικός, ήταν ο τρόπος με τον οποίο μου εδόθη: "Παραμένω στο κελί για την τιμή της 21ης Απριλίου" μου απάντησε ο Στρατηγός Ντερτιλής και για πρώτη φορά τον είδα να τρέμει από συγκίνηση και να κυλά ένα δάκρυ από τα μάτια του... Προφέροντας αυτά τα λόγια, το τραχύ και αυστηρό πρόσωπο του Στρατηγού κάμφθηκε από τη συγκινησιακή φόρτιση και έδειξε πόσο τιμά και σέβεται τον ρόλο που του είχε επιφυλάξει η Ειμαρμένη...
Μπορεί η ιστορία να μην γράφεται με εικασίες και υποθέσεις, το μόνο βέβαιο όμως είναι πώς εάν είχαν υλοποιηθεί τα όσα είχε εισηγηθεί ο Νικόλαος Ντερτιλής, τα οποία συμμεριζόταν και ο Δημήτριος Ιωαννίδης και η "σκληρή" τάση του Καθεστώτος, η εξέλιξη των πολιτικών πραγμάτων στην Ελλάδα θα ήταν εντελώς διαφορετική, η 21η Απριλίου δεν θα καταλυόταν και η "γενιά του Πολυτεχνείου" που οδήγησε την Κύπρο στην προδοσία και την Ελλάδα ολόκληρη στην πολύπλευρη χρεοκοπία και στην εκχώρηση της εθνικής κυριαρχίας με τα εθνοκτόνα μνημόνια από το 2010 και εντεύθεν, δεν θα είχε ποτέ της υπάρξει... Για τον απλό λόγο ότι ουδέποτε θα είχαν κυοφορηθει τα αίτια που την ανέδειξαν και έδωσαν νόημα στην ύπαρξη της...
Βεβαίως, στο ερώτημα γιατί το καθεστώς δεν εφάρμοσε τα όσα πρότεινε ο Στρατηγός Ντερτιλής, υπάρχουν πολλά επιχειρήματα, ωστόσο δεν θα πρέπει να διαλάθει της προσοχής μας και το γεγονός των παρεμβάσεων του ξένου παράγοντα (Αμερικανοί), όπως στην περίπτωση του Λοχαγού Ροϊδοδήμου που ενώ είχε ξεκινήσει για την σύλληψη του Α. Παπανδρέου, ελήφθη εντολή από τον Στ. Παττακό "επιθυμία του Προέδρου Τζόνσον είναι να τον αφήσουμε να φύγει στο εξωτερικό"... Εάν η 31,η Απριλίου είχε τη δύναμη και πρωτίστως τη θέληση να πραγματοποιήσει κάθαρση σε βάθος, ανταποκρινόμενη στην αποστολή ενός αυθεντικού επαναστατικού κινήματος (καθώς η αληθινή Επανάσταση προϋποθέτει την εκ βάθρων εκθεμελίωση των προϋπαρχόντων σαθρών δομών, συμπεριλαμβανομενης της βιολογικής εξαλειψεως της γαγγραινας που κατέτρωγε τον τόπο, το αγος της Μεταπολίτευσης ουδέποτε θα είχε συντελεσθεί και οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας θα διαδραματιζαν ρόλο εγγυητή της σταθερά αναπτυσσόμενης πορείας της χώρας, επί μακρό χρονικό διάστημα. Ως εκ τούτου, φαινόμενα όπως η εκτεταμένη διαφθορά του δημοσίου βίου, η εκχώρηση της εθνικής κυριαρχίας σε ξένους πιστωτές, η Αξιακη κρίση, η εκποίηση των εθνικών υποδομών και του δημοσίου πλούτου, η κοινωνική αποσύνθεση, η ένδεια, η μετατροπή της χώρας σε πολυφυλετική χοάνη, θα ήσαν φαινόμενα παντελώς άγνωστα....
Συνεπώς, οι απριλιανοι ιθύνοντες φέρουν ευθύνη τεράστια για το γεγονός ότι δεν προχώρησαν, ενώ κατέλαβαν την εξουσία, στις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις και λύσεις, στρώνοντας τον δρόμο και πάλι στην επάνοδο των εξωνημενων πολιτικών μαριονετών....
Αιωνία η μνήμη σου Στρατηγέ, ήταν τιμή μου και σπάνια ευκαιρία που σε γνώρισα... 
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Σχόλια

Ο χρήστης panagiotis margaritis είπε…
Εθνομάρτυρας μαζί με τον Ιωαννίδη Παπαδόπουλο Αγγελη αξιομνημόνευτοι

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ίδιο τον Έρωτα
Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΚΑΚΙΑΣ ΣΤΗΝ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ Στον Τεκτονισμό αλλά και στον Εσωτερισμό ευρύτερα, υφίστανται ορισμένα σύμβολα προερχόμενα από τον χώρο του φυσικού και ζωϊκού βασιλείου τα οποία διαθέτουν αρχετυπική σημασία. Ένα από αυτά, χιλιοειδωμένο ως σύμβολο που κοσμεί το πέτο μυημένων είτε πολλάκις αναφερόμενο σε τυπικό τελετουργικά, είναι η Ακακία. Τι είναι και τι συμβολίζει πραγματικά η Ακακία στον χώρο της μεταφυσικής παραδόσεως και των εσωτερικών αναζητήσεων; Ο όρος «Ακακία» είναι σύνθετος και περιλαμβάνει το στερητικό «α» και τη λέξη «κακία» ως έκφανση του αρνητικού. Από ετυμολογικής απόψεως, η Α-κακία υποδηλώνει την κατάσταση εκείνη στην οποία κυριαρχεί η έλλειψη, η απουσία του κακού. Η Ακακία δεσπόζει, ως προανεφέρθη, ως σύμβολο στον Εσωτερισμό, υποδηλώνοντας την καθαρότητα και την αγνότητα της ψυχής, και σε επίπεδο καταστάσεως, συμβολίζει την ανάσταση και την αθανασία. Το δέντρο της Ακακίας, είναι γνωστό σε όσους ασχολούνται με τις απόκρυφες παραδόσεις, από
ΔΩΔΕΚΑ ΣΟΒΑΡΟΙ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ... ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ! Τα γεγονότα στη Γάζα, και οι "αγαθοεργίες" των Ισραηλινών μακελάρηδων στην Παλαιστίνη, δεκαετίες τώρα, αλλά πρωτίστως πρόσφατα, στάθηκαν αφορμή για μία ακόμη φορά, να "αποκαλυφθούν" οι διάφοροι περιπλανώμενοι ακροδεξιοί "εθνικοπατριώτες" που απροκάλυπτα στηρίζουν το Ισραήλ και τον Σιωνισμό. Αναλογιζόμενοι τη στάση τους, ψάξαμε και αναζητήσαμε γεωπολιτικά, ιστορικά και στρατηγικά επιχειρήματα για να συμπαραταχθούμε και εμείς με το Ισραήλ. Και τα βρήκαμε. Ιδού: - ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΣΙΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ, ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ (ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ), ΚΑΤΕΣΦΑΞΑΝ ΜΕ ΔΟΛΟ ΚΑΙ ΠΑΝΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΝΕΙΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΠΟΛΕΩΣ ΣΤΗΝ ΦΙΛΙΣΤΑΙΑ (ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ), EΠΙ ΑΝΤΙΟΧΟΥ Δ΄ ΤΟΥ ΕΠΙΦΑΝΟΥΣ. ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΟΡΤΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΧΑΝΟΥΚΑ. -ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ ΣΗΜΙΤΟΦΟΙΝΙΚΕΣ ΜΕ ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ ΤΟΥ ΞΕΡΞΗ ΕΣΘΗΡ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΑΜΠΡΟΥ ΤΟΥ ΜΑΡΔΟΧΑΙΟΥ (ΜΑΡΔΟΝΙΟΥ), Ε
ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΤΗΣ ΜΕΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ΤΗΣ ΝΔ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ & Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΕΒΡΑΪΚΟΥ ΚΟΓΚΡΕΣΟΥ... Μέχρι και τον Οκτώβριο του 2010, η ΝΔ επί Προεδρίας Αντώνη Σαμαρά, είχε ταχθεί αναφανδόν εναντίον της ψηφίσεως του πρώτου Μνημονίου, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι "η συνταγή αυτή δεν βγαίνει" και μιλώντας για σειρά θέσεων (Ζάππειο 1, 2, 3), που ανέτρεπαν το μνημονιακό καθεστώς. Ένα καθεστώς που εκχωρούσε την Εθνική Κυριαρχία στους ξένους πιστωτές και προέβλεπε συνθήκες εξοντώσεως του μέσου Έλληνα με μεγιστοποίηση των φόρων, περικοπή μισθών, συντάξεων, συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους, περικοπές δαπανών απαραίτητων για τη λειτουργία της παιδείας, της υγείας, της άμυνας κ.ο.κ. Δήλωνε τότε ο πρόεδρος της ΝΔ τα ακόλουθα: Τον Οκτώβριο του 2010 ο Αντώνης Σαμαράς , πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, είχε καταδικάσει την πολιτική του μνημονίου. « Δεν πάει άλλο, κάτ ι πρέπει να αλλάξει, η πολιτική του μνημονίου πρέπει να αλλάξει» τόνιζε ο Α. Σαμαράς προσθέτοντας ότι «το μνη
ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, Η ΑΣΥΜΜΕΤΡΗ ΑΠΕΙΛΗ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΑ... Την δεκαετία του 1980, οι κυβερνήσεις του Α. Παπανδρέου έθισαν τον ελληνικό λαό σε μία ιδιότυπη νοοτροπία νεοπλουτισμού και την ελληνική νεολαία σε μία κατάσταση νωθρότητας και λέμε ιδιότυπη γιατί η τεχνητή οικονομική ευμάρεια που προκλήθηκε, οφειλόταν στον ακατάσχετο δανεισμό της χώρας όσο και στις αθρόες προσλήψεις με κομματικά κριτήρια μέσω κομματικών κλαδικών οργανώσεων που καθιερώθηκαν εκτοξεύοντας την ευνοιοκρατία και την πολιτική συνδιαλλαγή στα ύψη... Στο πλαίσιο αυτό, απαξιώθηκε η χειρονακτική εργασία και δημιουργήθηκε τεχνητό κενό στους τομείς της οικοδομής, της γεωργίας, των τεχνικών επαγγελμάτων, σε εργατικούς κλάδους, κενό το οποίο προκλήθηκε εσκεμμένα ένεκα του νεοπλουτισμού και της νωθρότητας και το οποίο ήρθαν οι  λαθρομετανάστες από το 1990 και εντεύθεν να καλύψουν... "Καλά που ήρθαν οι ξένοι και βρήκαμε για τα χωράφια μας εργάτες και για την οικοδομή τεχνίτες" μονολογούσαν πολλοί,
ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΕΝΟΣ ΔΙΣ ΔΡΑΧ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΤΥΜΒΟ ΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ ΔΙΑΜΑΝΤΗ; ΑΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΛΗΘΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ 63 ΤΑΦΩΝ, ΤΕΙΧΩΝ, ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ... Η τραγική ιστορία του τύμβου των Σαλαμινομάχων, μέσα από επίσημα έγγραφα... Το 1975, το ναυπηγείο "Αρκαδία ΑΕ" (Αφοί Διαμαντή), ισοπεδώνουν το ανατολικό τμήμα του τύμβου και καταστρέφουν 63 τάφους, ισοπεδώνοντας παράλληλα αρχαία τείχη, ιερά, βωμούς και ό,τι βρήκαν στο διάβα τους. Μηνύονται, αλλά ουδέποτε η εκδίκαση της υποθέσεως διεξήχθη (με την παρελκυστική τακτική των απανωτών αναβολών, μέχρι οριστικής παραγραφής!!!!).  Το γιατί η υπόθεση παραγράφηκε, αν και επρόκειται για μία καταστροφή ασύλληπτου μεγέθους και βαναυσότητος, οφείλεται στο γεγονός ότι οι διαπράξαντες αυτή, τυγχάνουν συγγενείς του Αχιλλέα Καραμανλή (και του μέχρι προσφάτως Υπουργού Μεταφορών, Κ. Καραμανλή), οπότε και τους επιφυλάχθηκε προκλητική ατιμωρησία για πράξεις οι οποίες είναι ποινικά κολάσιμες! Ο κυρίως τύμβος, το πλάτωμά του, και