ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ "ΟΡΦΕΟΤΕΛΕΣΤΕΣ" ΚΑΙ Η ΔΙΑΠΟΜΠΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ...
Οι ασχολούμενοι με την ιστορία, έχουν τη γενική εντύπωση ότι τα Αρχαία Μυστήρια ενώ ανθούσαν, αίφνης καταργήθηκαν από τους Χριστιανούς και τέθηκαν σε σιγή. Δίχως να επιδιώκεται να δοθεί "άλλοθι" και συγχωροχάρτι στα εγκλήματα που προκάλεσε ο ιουδαιοπαυλικιανισμός (ιουδαιοχριστιανισμός), η κατάσταση η μυστηριακή στην Ελλάδα δεν ήταν διόλου ανθηρή κατά τους τελευταίους αιώνες, τουναντίον είχαν παρεισφρύσει αλλότρια στοιχεία και είχαν ενσκύψει εκφυλιστικά φαινόμενα τα οποία είχαν αποϊεροποιήσει τα μυστηριακά δρώμενα..
Κατά πρώτον είχαν εμφανισθεί φαινόμενα σγυρτειας και φιλοχρηματιας, από την εποχή των περσικών πολέμων. Έπειτα, είχε κατά τους ελληνιστικούς χρόνους επέλθει συγκρητισμός, έχοντας τα μυστήρια και εν γένει η λατρεία υποστεί διάβρωση από την δεισιδαιμονικη ανατολή. Την ταφόπλακα όμως στα πάναγνα μυστήρια έδωσαν οι λεγόμενοι "ορφεοτελεστες", γυρολόγοι που διαπόμπευαν επί χρήμασι τους μυστηριακους θεσμούς και ευτελιζσν ιερές καταστάσεις και δρώμενα. Ενώ δεν έλειψαν επί ρωμαιοκρατίας τα φαινόμενα του να μυούνται αυτοκράτορες ή ισχυροί οικονομικά ευνοούμενοι τους με αμιγώς οικονομικά κίνητρα από το μυστηριακό ιερατείο το οποίο είχε εκπέσει του ρόλου του και της υψηλής αποστολής του. Οι τεράστιες κεφαλές θεοποιημενων αυτοκρατόρων που διασώζονται στον περίβολο του τελεστηριου της Ελευσίνας και τα ερείπια ναών που είχαν ανεγερθεί προς τιμήν της Φαυστινας της Σαββινας, δεικνύουν την έκταση της διαβρωσεως που είχαν υποστεί τα μυστήρια προτού σιγήσουν.
Και σήμερα, σύγχρονοι "ορφεοτελεστες"-αγυρτες, έχουν επιλέξει σε μυστηριακά σκηνώματα και τα έχουν μετατρέψει από τάγματα σε κα-ταγματα, διαπομπευοντας ο.τι αγνοτερο και υψηλότερο υπάρχει... Είναι όλοι εκείνοι που εισήλθαν σε μυσταγωγικους χώρους όχι για να λαξευσουν εαυτούς, αλλά για να επιζήσουν τίτλους και αξιώματα, τρέφοντας το υπερ-εγω τους και μαζί και τα πλέον μεγάλα πάθη που τους καθηλώνουν στο τέλμα της ατέλειας...
Η κάθαρση των μυστηρίων και ο εξαγνισμός από τους κατά κυριολεξιαν βεβηλους, αποτελεί πρωταρχική και ουσιαστική προϋπόθεση για την πνευματική, εσωτερική και ηθική αναγέννηση της κοινωνίας. Όταν και όποτε...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Σχόλια