Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΛΑΤΡΕΙΑ ΑΝΘΟΥΣΕ ΣΤΗΝ ΡΟΔΟΠΗ ΣΕ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΟΥΣ ΗΔΗ ΧΡΟΝΟΥΣ!

Είναι γνωστό, ότι η αρχέγονη μυστηριακή παράδοση των Ελλήνων, αναπτύχθηκε στο όρος Παγγαίο και στην Ροδόπη, όπου ανεφάνη η ηλιακή λατρεία του Απόλλωνος με εκφραστή τον μυσταγωγό-τελετουργό Ορφέα. 
Εκεί γεννήθηκαν τα αρχέγονα ελληνικά μυστήρια, και αυτό τεκμαίρεται και από αρχαιολογικές έρευνες, οι οποίες έχουν καταδείξει ότι οι Ροδοπαίοι Θράκες είναι αυτόχθονες από τους αρχαιότατους χρόνους της Παλαιολιθικής περιόδου, όπως επιμαρτυρούν τα ευρήματα από πυριτόλιθο αλλά και οι παλαιολιθικές υπαίθριες θέσεις που βρέθηκαν στο ΝΑ άκρο της πεδιάδας της Ροδόπης και στην ενδοχώρα (ΒΑ της Οροσειράς του Ισμάρου). 
Στα όρια των Νομών Ροδόπης και Έβρου, βρίσκεται ο επιβλητικός «βράχος των Πετρωτών». Η πρωιμότερη κατοίκηση στην περιοχή του Ισμάρου τοποθετείται χρονικά στη Μέση Παλαιολιθική εποχή που προσδιορίζεται με εκκίνηση τα 200.000 π.Χ. χρόνια!
Σε Πλειστοκαινικό σχηματισμό ΒΑ του Ισμάρου εντοπίστηκαν δύο υπαίθριες θέσεις. Πολύ κοντά σε αυτές βρίσκεται ο εντυπωσιακός βράχος των Πετρωτών. Έχει μήκος 300 μέτρα, πλάτος 70 μ. και ύψος 25 μέτρα, αποτελώντας την κύρια πηγή πρώτης ύλης για την κατασκευή εργαλείων στην Παλαιολιθική.  
Από το 3000 π.Χ., τουλάχιστον, οι Θράκες αναπτύσσουν τον δικό τους πολιτισμό, τη δική τους φιλοσοφία, συνυφασμένη με την παρουσία των ορφικών φιλοσόφων και μυστών. Γράφονται συγγράμματα, που έμειναν αναλλοίωτα στους αιώνες, όπως, Ορφικοί Ύμνοι, Μουσική, Διονυσιακές τελετές, αρχαία τραγωδία και όχι μόνον.  
Η ισχυρή Ακρόπολις στη κορυφή του Άι Γιώργη, με τείχη που έχουν Κυκλώπεια χαρακτηριστικά, χρονολογείται μεταξύ του 9ου - 8ου π.Χ. , ταυτίστηκε τόσο με την πόλη των Κικόνων Ισμάρα ή Ίσμαρο, όσο και με την αρχαϊκή - κλασσική Μαρώνεια.
Εξέχοντα μνημειακά κατάλοιπα στην ορεινή περιοχή του Ισμάρου είναι τα υπαίθρια ιερά, οι σκαλισμένοι στο βράχο τάφοι, και οι βράχοι με σκαλισμένες κόγχες, κοιλότητες και βωμούς (υπαίθριοι λατρευτικοί χώροι αρχαίων Θρακών). Η οροφή του σκαλισμένου στο βράχο τάφου στους Ασκητές, διακοσμείται με κοιλότητες με διάφορους σχηματισμούς, επιδεχόμενοι μυστηριακής ερμηνείας. 
Παρόμοιες κοιλότητες εντοπίστηκαν στο κατώτερο τμήμα της δυτικής πλαγιάς του λόφου Άι Γιώργης, όπου τοποθετήθηκε το Ιερό Άλσος του θεού Απόλλωνος.
Λαμβανομένου υπ΄ όψιν του γεγονότος ότι οι υπαίθριες λατρευτικές εγκαταστάσεις των Θρακών αποτελούσαν χώρους ιερών τελετών και Ορφικών εορτών (με λατρευτικές μορφές κυριαρχούσες στην λατρεία αυτή του Ηλίου και της Σελήνης), καθίσταται αντιληπτό ότι οι χώροι αυτοί χρησίμευαν ως παρατηρητήρια ουράνιων σωμάτων τα οποία ήσαν συνυφασμένα με την αρχέγονη λατρεία της Θράκης. 
Οι Θράκες, είχαν ως επίκεντρο της λατρευτικής τους αντιλήψεως, την ύπαρξη δύο κυρίαρχων θεοτήτων, του Ηλίου και της Σελήνης.   
 Ευρήματα εκ της ακροπόλεως, τα οποία φέρουν ηλιακές παραστάσεις και σύμβολα, παραπέμποντας ευκρινώς σε αρχέγονη ηλιακή λατρεία με μυστηριακές προεκτάσεις...
Στο παραλιακό μέτωπο του Ισμάρου, συγκεκριμένα στην παραλία της Σύναξης, εντοπίσθηκε ξενώνας για τις ανάγκες των προσκυνητών που μετέβαιναν στο Ιερό των Μεγάλων θεών της Σαμοθράκης. (4ος αι. π. Χ.). Η περιοχή αυτή, αποτελούσε τόπο συνάξεως για το δεύτερο στάδιο της μύησης των Καβειρίων. Το πρώτο στάδιο άρχιζε από το Μαντείο του Διονύσου.
Προσωπικότητες της αρχαιότητας, ήρωες και δάσκαλοι το επισκέφθηκαν (Ηρόδοτος, Λύσανδρος, Φίλιππος Β’, Πτολεμαίος κ.α.). Μυημένοι συγκεντρωνόταν στο μέρος αυτό για να διέλθουν προς την Παλαιόπολη της Σαμοθράκης, όπου παρακολουθούσαν τα Καβείρια Μυστήρια του 3ου Σταδίου. 
Τα Διονυσιακά, Ορφικά και Καβείρια Μυστήρια, συνδέονται μεταξύ τους και προϋπήρχαν ακόμη και αυτών της Αιγύπτου, αφού οι λειτουργοί του Ιερού Όρους της Σαμοθράκης ανέφεραν αυτά στον Σόλωνα και στα οποία εκτενώς αναφέρεται και ο Πλάτων (Εις τον Κριτία και Τίμαιο).
Βορειοανατολικά της ορεινής πλευράς του Ισμάρου και πάνω από το χωριό Πετρωτά, στη κορυφή ενός βραχώδους ασβεστολιθικού υψώματος, δεσπόζει η Ακρόπολη του ομώνυμου χωριού. Ο λόφος της Ακρόπολης, έχει ύψος 280 μ. και είναι απροσπέλαστος εκτός τη βόρεια πλευρά του.    
Στην κορυφή, είναι κτισμένο το ξωκλήσι του Αγίου Γεωργίου Πετρωτών και κοντά του εντοπίζονται ίχνη οικοδομημάτων  από τους προϊστορικούς χρόνους, που χρονολογούνται στη Νεολιθική εποχή και τη Πρώιμη Εποχή του Σιδήρου.
Ο κατ’ εξοχήν λατρευόμενος θεός των αρχαίων Θρακών, ήταν ο Θράκας Ιππέας. Σύμφωνα με τον Αχιλλέα Σαμοθράκη, τον ιστορικό της Θρακικής προϊστορίας, ο Θράξ Ήρωας είναι ένας θεός σωτήρας και θεραπευτής, στον οποίο απηύθυναν ευχές ακόμη και για τα ζώα και τις καλλιέργειες. Σε αναθηματικές επιγραφές αναφέρεται «Ήρως» και ταυτίζεται με τον Απόλλωνα, το Δία, τον Ασκληπιό, τον Διόνυσο, τον Άρη. 
Στους τόπους που λατρευόταν είχε διάφορα ονόματα, όπως Αυλωνείτης, Ζινδρουμηνός, Καράβασμος, Σαλδηνος κ.α. Παριστάνεται έφιππος σε σκηνή κυνηγιού, συμβολίζει την αναγέννηση της Φύσης και συνδέεται με το κάτω κόσμο. Οι παραστάσεις του Θράκα Ιππέα (βωμός, δένδρο, φίδι, αγριόχοιρος και σκύλος), οδηγούν στην άποψη, ότι είναι ο μεγάλος Βασιλιάς των Θρακών Ρήσσος, που σκοτώθηκε στην Τροία και στη συνέχεια ηρωοποιήθηκε, αναχθείς τελικά στην θεϊκή τάξη.
Το σημαντικότερο σημείο της ακρόπολης είναι τα δύο λαξευμένα στο βράχο καθίσματα (θρόνοι) δίπλα σε ένα θυσιαστήριο με οπή εκροής στη βάση του, καθώς και διαμπερή οπή λαξευμένη στο βραχώδες πλαίσιο του θυσιαστηρίου. Τα δύο καθίσματα (θρόνοι), το ένα ευρύχωρο και το δεύτερο στενότερο, ήταν αφιερωμένα το πρώτο στην «Μεγάλη Μητέρα Θεά», Δήμητρα και το δεύτερο στον Διόνυσο.  
Επίσης ένας μοναχικός θρόνος που βρίσκεται νότια, προοριζόταν για τον ενθρονισμό του μύστη. Ο θρόνος είναι ένα σύμβολο υπεροχής και χαρακτηριστικό του κυρίαρχου που βασιλεύει, σύμβολο βασιλικής και πνευματικής καταγωγής.
Στη ρίζα του βράχου της Ακρόπολης υπάρχουν δύο λαξευμένες τοξωτές ταφικές κόγχες (τα μάτια της θεάς). Πάνω ακριβώς από το σημείο αυτό, είναι εμφανή ίχνη παλαιότερης ροής νερού, που έρεε πάνω από τον βράχο προς τη κυκλική λεκάνη (βαπτιστήριο), σε μια τελετουργία καθαρμού των υποψήφιων μυστών. 
Ο βραχώδης χώρος κάτω από την κυκλική λεκάνη είναι λαξευμένος με πολλές κοιλότητες μονές ή διπλές συνδεδεμένες μεταξύ τους, όπου οι υποψήφιοι μύστες μετά τους καθαρμούς θυσίαζαν. Όλες αυτές οι πολλαπλές τελετουργικές λαξεύσεις στο βράχο και τα θυσιαστήρια με τα αυλάκια, είναι τα σημάδια των παρακλήσεων των αρχαίων Θρακών που απευθύνονται στην Μητέρα Γαία, επιβεβαιώνοντας την ιερότητα του τόπου.
Λαξευμένες ταφικές τοξωτές κόγχες στα βραχώδη εξάρματα, βρίσκονται περιμετρικά νότια της ακρόπολης και χρησίμευαν ως χώροι τελετουργικής αποσαρκώσεως των τεθνεώντων. Στη ρίζα του βράχου ξεχωρίζει μία σπηλιά, που αποτελούσε το άδυτο για τη διαδικασία της τελετουργικής μυήσεως.
Η τελετουργική διαδικασία δεν αποτελεί παρά μία τελετή μεταβάσεως ένδων του κατωφλίου, σε ένα πεδίο όπου ο αμύητος μεταβάλλεται σε μυσταγωγούμενο. Η μυητική ιεροπραξία λαμβάνει χώρα σε έναν ιερό χώρο μύησης, κατά κανόνα σπήλαια (υποδηλώνουν την μήτρα και τον ιερό γάμο), όπου λαμβάνει χώρα η μυστική τελείωση και εκπληρώνεται η επαφή με το θείο στοιχείο για όσους είναι πραγματικά ευεπίφοροι στην θεϊκή εκδήλωση και ενστερνίζονται εμπράκτως τις φυσικές αρχές και νόμους.
Η λατρευτική συνύπαρξη Δήμητρας και Διονύσου, εντοπίζεται σε πολλά ιερά της Θεάς στη Μακεδονία (Λητή, Λευκόπετρα Βερμίου, Βεργίνα, Πέλλα, Ποτίδαια, Θεσσαλονίκη) καθώς η λατρεία της Θεάς έχει στενή σχέση με τον Διόνυσο ως προς τη γονιμική και οργιαστική διάστασή και σημασία της.
Ανάλογες τελετές μυήσεων και θρονισμού, γίνονταν στη γειτονική Σαμοθράκη και είναι το πρώτο Μητρώο που τεκμηριώνει την διείσδυση των Καβείριων μυστηρίων στην ενδοχώρα της Θράκης.   
Ν. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΑΚΗΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ίδιο τον Έρωτα
Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΚΑΚΙΑΣ ΣΤΗΝ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ Στον Τεκτονισμό αλλά και στον Εσωτερισμό ευρύτερα, υφίστανται ορισμένα σύμβολα προερχόμενα από τον χώρο του φυσικού και ζωϊκού βασιλείου τα οποία διαθέτουν αρχετυπική σημασία. Ένα από αυτά, χιλιοειδωμένο ως σύμβολο που κοσμεί το πέτο μυημένων είτε πολλάκις αναφερόμενο σε τυπικό τελετουργικά, είναι η Ακακία. Τι είναι και τι συμβολίζει πραγματικά η Ακακία στον χώρο της μεταφυσικής παραδόσεως και των εσωτερικών αναζητήσεων; Ο όρος «Ακακία» είναι σύνθετος και περιλαμβάνει το στερητικό «α» και τη λέξη «κακία» ως έκφανση του αρνητικού. Από ετυμολογικής απόψεως, η Α-κακία υποδηλώνει την κατάσταση εκείνη στην οποία κυριαρχεί η έλλειψη, η απουσία του κακού. Η Ακακία δεσπόζει, ως προανεφέρθη, ως σύμβολο στον Εσωτερισμό, υποδηλώνοντας την καθαρότητα και την αγνότητα της ψυχής, και σε επίπεδο καταστάσεως, συμβολίζει την ανάσταση και την αθανασία. Το δέντρο της Ακακίας, είναι γνωστό σε όσους ασχολούνται με τις απόκρυφες παραδόσεις, από
ΔΩΔΕΚΑ ΣΟΒΑΡΟΙ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ... ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ! Τα γεγονότα στη Γάζα, και οι "αγαθοεργίες" των Ισραηλινών μακελάρηδων στην Παλαιστίνη, δεκαετίες τώρα, αλλά πρωτίστως πρόσφατα, στάθηκαν αφορμή για μία ακόμη φορά, να "αποκαλυφθούν" οι διάφοροι περιπλανώμενοι ακροδεξιοί "εθνικοπατριώτες" που απροκάλυπτα στηρίζουν το Ισραήλ και τον Σιωνισμό. Αναλογιζόμενοι τη στάση τους, ψάξαμε και αναζητήσαμε γεωπολιτικά, ιστορικά και στρατηγικά επιχειρήματα για να συμπαραταχθούμε και εμείς με το Ισραήλ. Και τα βρήκαμε. Ιδού: - ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΣΙΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ, ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ (ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ), ΚΑΤΕΣΦΑΞΑΝ ΜΕ ΔΟΛΟ ΚΑΙ ΠΑΝΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΝΕΙΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΠΟΛΕΩΣ ΣΤΗΝ ΦΙΛΙΣΤΑΙΑ (ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ), EΠΙ ΑΝΤΙΟΧΟΥ Δ΄ ΤΟΥ ΕΠΙΦΑΝΟΥΣ. ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΟΡΤΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΧΑΝΟΥΚΑ. -ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ ΣΗΜΙΤΟΦΟΙΝΙΚΕΣ ΜΕ ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ ΤΟΥ ΞΕΡΞΗ ΕΣΘΗΡ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΑΜΠΡΟΥ ΤΟΥ ΜΑΡΔΟΧΑΙΟΥ (ΜΑΡΔΟΝΙΟΥ), Ε
ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΕΝΟΣ ΔΙΣ ΔΡΑΧ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΤΥΜΒΟ ΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ ΔΙΑΜΑΝΤΗ; ΑΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΛΗΘΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ 63 ΤΑΦΩΝ, ΤΕΙΧΩΝ, ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ... Η τραγική ιστορία του τύμβου των Σαλαμινομάχων, μέσα από επίσημα έγγραφα... Το 1975, το ναυπηγείο "Αρκαδία ΑΕ" (Αφοί Διαμαντή), ισοπεδώνουν το ανατολικό τμήμα του τύμβου και καταστρέφουν 63 τάφους, ισοπεδώνοντας παράλληλα αρχαία τείχη, ιερά, βωμούς και ό,τι βρήκαν στο διάβα τους. Μηνύονται, αλλά ουδέποτε η εκδίκαση της υποθέσεως διεξήχθη (με την παρελκυστική τακτική των απανωτών αναβολών, μέχρι οριστικής παραγραφής!!!!).  Το γιατί η υπόθεση παραγράφηκε, αν και επρόκειται για μία καταστροφή ασύλληπτου μεγέθους και βαναυσότητος, οφείλεται στο γεγονός ότι οι διαπράξαντες αυτή, τυγχάνουν συγγενείς του Αχιλλέα Καραμανλή (και του μέχρι προσφάτως Υπουργού Μεταφορών, Κ. Καραμανλή), οπότε και τους επιφυλάχθηκε προκλητική ατιμωρησία για πράξεις οι οποίες είναι ποινικά κολάσιμες! Ο κυρίως τύμβος, το πλάτωμά του, και
ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, Η ΑΣΥΜΜΕΤΡΗ ΑΠΕΙΛΗ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΑ... Την δεκαετία του 1980, οι κυβερνήσεις του Α. Παπανδρέου έθισαν τον ελληνικό λαό σε μία ιδιότυπη νοοτροπία νεοπλουτισμού και την ελληνική νεολαία σε μία κατάσταση νωθρότητας και λέμε ιδιότυπη γιατί η τεχνητή οικονομική ευμάρεια που προκλήθηκε, οφειλόταν στον ακατάσχετο δανεισμό της χώρας όσο και στις αθρόες προσλήψεις με κομματικά κριτήρια μέσω κομματικών κλαδικών οργανώσεων που καθιερώθηκαν εκτοξεύοντας την ευνοιοκρατία και την πολιτική συνδιαλλαγή στα ύψη... Στο πλαίσιο αυτό, απαξιώθηκε η χειρονακτική εργασία και δημιουργήθηκε τεχνητό κενό στους τομείς της οικοδομής, της γεωργίας, των τεχνικών επαγγελμάτων, σε εργατικούς κλάδους, κενό το οποίο προκλήθηκε εσκεμμένα ένεκα του νεοπλουτισμού και της νωθρότητας και το οποίο ήρθαν οι  λαθρομετανάστες από το 1990 και εντεύθεν να καλύψουν... "Καλά που ήρθαν οι ξένοι και βρήκαμε για τα χωράφια μας εργάτες και για την οικοδομή τεχνίτες" μονολογούσαν πολλοί,
ΚΑΙΡΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΙΧΗ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΤΩΝ ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ, ΣΤΑ ΑΜΠΕΛΑΚΙΑ, ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ... Στα Αμπελάκια Σαλαμίνας, έχουν εντοπιστεί τμήματα των αρχαίων τειχών της πόλεως των κλασικών και ελληνιστικών χρόνων. Πρόκειται για ακίνητα μνημεία, τα οποία ευρίσκονται εντός ενός ευρύτερου ιστορικής και αρχαιολογικής σημασίας χώρου. Όμως στην ευρύτερη ζώνη, συμβαίνουν κάποια κακώς κείμενα, τα οποία το Υπουργείο Πολιτισμού έχει αφήσει σε εκκρεμότητα... Το θέμα αυτό το έχουμε καταγγείλει προς κάθε αρμόδια αρχή και το έχουμε επισημάνει με επίσημες αναφορές από τον Ιούλιο του 2023, όμως... βρισκόμαστε στην Ελλάδα των πολλών... ταχυτήτων και των πολλών... μέτρων και σταθμών... Ο αρχαιολογικός νόμος 4858/2021, στο άρθρο 3, προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι "Η  προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς της Χώρας συνίσταται κυρίως: α) στον εντοπισμό, την έρευνα, την καταγραφή, την τεκμηρίωση και τη μελέτη των στοιχείων της, β) στη διατήρ