ΙΣΗΜΕΡΙΕΣ ΚΑΙ ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΑ, ΟΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΟΡΤΕΣ, ΟΡΟΣΗΜΟ ΤΕΛΕΣΕΩΣ ΤΩΝ ΑΡΧΕΓΟΝΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ...
Οι Ισημερίες και τα Ηλιοστάσια, αποτελούν τις τέσσερις Φυσικές Εορτές του Ελληνικού Κόσμου, απηχώντας σε συμβολικό επίπεδο, ψυχοπνευματικές μεταβολές που συντελούνται στο άδυτο της ανθρωπίνης υποστάσεως, τελέσματα και επέτειοι έμφορτες συμβολισμού, οι οποίες αποδεικνύουν ότι οι πρόγονοί μας δεν ήσαν ειδωλολάτρες, αλλά Πνευματόδοξοι και Φυσιολάτρες. Κατά την τέλεση των Ιερών Μυστηρίων του Ελληνικού Κόσμου, οι μυούμενοι άκουγαν από τον Ιεροφάντη να τους αποκαλύπτει ότι κατά την περίοδο των Ηλιοστασίων και των Ισημεριών, αποστέλλεται η θεία πνοή στη Γαία. Στην Εαρινή Ισημερία περισσότερο συγκεκριμένα, διανοίγονται οι πύλες του Ηφαιστειακού Πυρός και ενσαρκώνονται πυρφόρες οντότητες, ακολουθώντας τις υπαγορεύσεις του κοσμικού... Είναι μία πύλη για την "κάθοδο" του πνεύματος και της ψυχής στην ύλη...
Μέσα σε αυτή την φυσική εορτή, πραγματώνεται η αναγέννηση της Φύσεως και συνάμα με αυτήν, η απελευθέρωση των αγνών ψυχών από τον Διόνυσο τον Ελευθερέα και η ανύψωσή τους στα ουράνια δώματα...
Συντελείται η απελευθέρωση της Περσεφόνης και η ανύψωσή της εκ νέου στον ΄Ολυμπο, συνεπαγόμενη την αναγέννηση,την παλιγγενεσία των ψυχικών και την κατάλυση του θανάτου ως παντοτινή φθορά και νέκρωση...
Οι Ισημερίες και τα Ηλιοστάσια, με όποιες διεργασίες αυτές σηματοδοτούν στο ψυχικό, νοητικό και φυσικό επίπεδο, θεωρούνται οι πλέον κατάλληλες για την επιτέλεση μυσταγωγικού έργου. Και αυτό διότι τις ημέρες αυτές το φωτεινό περίβλημα της γης διανοίγεται και μαζί με αυτό εκ παραλλήλου διανοίγονται όλοι οι ουράνιοι δίαυλοι της επικοινωνίας με τους πνευματι-κούς κόσμους.
Για τον λόγο αυτό κατά τις ημέρες που οροσημαίνουν οι επέτειοι των 4 φυσικών εορτών ελάμβαναν χώρα τα Πάνσεπτα Μυστήρια (Τα Ελάσσονα Ελευσίνια κατά την Εαρινή Ισημερία, ενώ τα Μείζονα κατά την Φθινοπωρινή), τα Ολύμπια κατά το Θερινό Ηλιοστάσιο κ.ο.κ.
Τα μυστήρια ωστόσο έχασαν την ιεροπρέπειά τους και άρχισαν να εκφυλίζονται, όταν κυριάρχησε η αναρχούμενη δημοκρατία, όταν καταλύθηκε η τάξη και όσοι τυχάρπαστοι, βέβηλοι αλλά οικονομικά εύποροι είδαν την μυσταγωγική ανέλιξη ως έναν ακόμη "κοσμικού χαρακτήρα" τίτλο επίδειξης, κατέβαλλαν αδρές αμοιβές και εξαγόρασαν την μυητική εισδοχή, διερχόμενοι τον πυλώνα εκείνον που με ούτε όλα τα πλούτη τον Μίδα δεν θα έπρεπε να διαβούν...
Οι Ιεροφάντες έγιναν ανίσχυροι, κατέστησαν υποχείρια ουσιαστικά των ισχυρών του πλούτου και της πολιτικής δυνάμεως, τα μυστήρια περιήλθαν σε γνώση των βέβηλων και ακατάλληλων ανθρώπων και έχασαν την αξία τους. Αρκετά πριν την κατάκτηση της Ελλάδας από τη Ρώμη, το ηθικό και διανοητικό επίπεδο του Ελληνικού ιερατείου άρχισε να παρακμάζει. Οι έσχατοι Ιεροφάντες, Ιλάριος και Νεστόριος, κατήγγειλαν την διαπόμπευση των Μυστηρίων και προανήγγειλαν ότι η σίγησή τους θα σημάνει και το τέλος της πολιτισμένης ανθρωπότητος, προβλέποντας ότι ο κόσμος θα περιέλθει στο σκότος, όπως και επακριβώς συνέβη...
Παρά τον εκφυλισμό και την διαπόμπευση, παρά τις απαγορεύσεις και τους διωγμούς, τα Μυστήρια ωστόσο δεν χάθηκαν... Μόνον ωστόσο εκείνοι που τυγχάνουν πνευματόδοξοι και φυσιολάτρες, μόνον εκείνοι που είναι συνδεδεμένοι με την αρχαία ελληνική ψυχή, θα καταστούν άξιοι να λάβουν την άρρητη γνώση, και πολύ περισσότερο, να καταστούν αληθινοί κοινωνοί της.
Η μύηση στα αρχαία μυστήρια αφύπνιζε τον νου, το πνεύμα και την ψυχή των μυστών ώστε να αντιλαμβάνονται τη νέα πραγματικότητα, την υπέροχη αλήθεια και την επικοινωνία με τις φωτοφόρες οντότητες των Ανωτέρων Κόσμων. Και η ταύτιση των Μυστηρίων προς τις Φυσικές Εορτές, προς τις Ισημερίες και τα Ηλιοστάσια κατά τις οποίες ανοίγουν οι πύλες του Ουρανού, διευκόλυνε αυτό το πάναγνο έργο, καθιστώντας τους Ιεροφάντες Γεφυροποιούς. Τιμώντας τις Φυσικές Εορτές, τιμώντας τα δρώμενα της Εαρινής Ισημερίας και στοχαζόμενοι επάνω σε αυτά, τιμούμε την ίδια την Φύση και τα αρχέγονα μυστήριά της, καθιστάμενοι λειτουργοί της και θεματοφύλακες των αρχών και των τελεσμάτων της...
XAΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΙΣΗΜΕΡΙΕΣ ΚΑΙ ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΑ, ΟΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΟΡΤΕΣ, ΟΡΟΣΗΜΟ ΤΕΛΕΣΕΩΣ ΤΩΝ ΑΡΧΕΓΟΝΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ...
XAΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Σχόλια