Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΟΥ

Χειμερινό Ηλιοστάσιο: Μία αρχέγονη ιεροτελεστία, οι ρίζες της οποίας ανάγονται στις απαρχές της φυλετικής μνήμης, ένα φυσικό και συμβολικό ορόσημο στην μετάπτωση των εποχών, που συνδέθηκε άρρηκτα με την γέννηση επιφανών ηρώων όπως ο Ηρακλής, μυστών και φιλοσόφων όπως ο Πλάτων και ο Απολλώνειος ο Τυανεύς, αλλά και αθανάτων Θεών, όπως ο Διόνυσος Λικνίτης, ο Ερμής και ο Θεός Ήλιος.  Όλες αυτές οι εμβληματικές φυσιογνωμίες του Ελληνικού Κόσμου και της πατρώας θρησκευτικής παραδόσεως, έρχονται σε βιολογική εκδήλωση (φαινόμενο το οποίο συντελείται συχνότατα εάν όχι πάντα εντός σπηλαίου), από τη σύναψη θεϊκών μορφών προς μία θνητή παρθένα, είτε πρόκειται για την Περικτυνιώνη, είτε για τη Σεμέλη. Πρόκειται αναμφίβολα για αρχετυπικά δρώμενα της παρθενικής εμφανίσεως θεόσταλτων μορφών, τα οποία αντέγραψαν μεταγενέστερα αλλότριες θρησκευτικές δοξασίες, ως η ιουδαιοχριστιανική, αποδίδοντας σε ανάλογα αίτια και συνθήκες τη γέννηση του Χριστού...
Ενώ κατά τη διάρκεια του Χειμώνα η ημέρα φθίνει και αντιστοίχως η διάρκεια της νύκτας μεγαλώνει, καθώς ο ήλιος τρέπεται προς το νότιο ημισφαίριο, στις 21/22 Δεκεμβρίου σημειώνεται αστρολογικά το σταμάτημα/στάσιμο της πορείας του Ηλίου (εξ ου και Ηλιο-στάσιο), στον Αιγόκερω και τρέπεται εκ νέου προς το βόρειο ημισφαίριο, με αποτέλεσμα η ημέρα να αρχίζει και πάλι να μεγαλώνει και το φως να επεκτείνεται, περιορίζοντας σταδιακά το σκότος και το έρεβος της νύκτας. 
Το φυσικό αυτό φαινόμενο, δεν διέλαθε της προσοχής των αρχαίων προγόνων μας, ταυτίζοντάς το με την κατίσχυση του Φωτός, φυσικού και πνευματικού, που αντιπροσωπεύει ο Ήλιος-Απόλλων, έναντι του ερέβους...
Την χρονική περίοδο του Δωδεκαημέρου, που αρχίζει λίγες ημέρες προ του Χειμερινού Ηλιοστασίου και περατώνεται με την εορτή των Θεοφανείων (εκ του Θεός+φαίνω=θεϊκή εκδήλωση), η λαϊκή παράδοση θέλει τα σπίτια να "πολιορκούνται" από αρνητικές δυνάμεις, οι οποίες έχουν αναδυθεί από τα έγκατα της γης και υπό τη μορφή των καλικαντζάρων κυρίως, προσπαθούν να εισέλθουν στα οικήματα, βασικά από τις καμινάδες, ώστε να τα μολύνουν. 
Οι δυνάμεις αυτές, εξαφανίζονται μετά την παρέλευση του Δωδεκαημέρου, αλλά στο μεταξύ τα τζάκια σιγοκαίουν ασταμάτητα, ώστε η φωτιά να αποτελέσει αποτρεπτική μέσον για την εισβολή τους στις οικίες και να αποβεί καθαρτική έναντι της παρουσίας των αρνητικών αυτών δυνάμεων. Άλλες αρνητικές πάλι οντότητες, "πριονίζουν" την περίοδο αυτή τον κορμό του Κοσμικού Δένδρου, επί του οποίου στηρίζεται ο άξονας της γης, όμως με την παρέλευση της περιόδου αυτής, οι πληγές επουλώνονται...
Πρόκειται για μία αλληγορική εξιστόρηση της αρχέγονης αντιπαλότητος των δύο δυνάμεων του φωτός και του σκότους, που αντιπαλεύουν και τελικά η έκβαση οροσημαίνει την επικράτηση του Φωτός...
Την έλευση του Ηλίου, που προσωποποιείται στην μορφή ενός νεογέννητου που έρχεται σε φυσική εκδήλωση, οι μύστες πρόγονοί μας, τόσο στην πατρώα γη όσο και στον μακρινό βορρά που κυριαρχούσε ο Υπερβόρειος Απόλλων και ο ιερεύς του Άβαρις ή Άβαδις, την εόρταζαν με το άναμμα πυρών και τον στολισμό δένδρων με σφαιρίδια μεταλλικά και μπάλες, που υποδήλωναν τους πλανήτες, είτε με καρπούς δένδρων που συμβόλιζαν τα φυσικά προϊόντα και την ευφορία που μας παρέχει η Μητέρα Γη. 
Η εξαγνιστική πυρά που αντανακλά το διάπυρο φως και το κοσμικό δέντρο που συμβολίζεται από το στολισμένο δένδρο μέσα στο σπίτι ή στην αυλή, είναι κυρίαρχα στοιχεία αυτής της μεγάλης παραστατικής αλληγορίας του Χειμώνα. 
ΚΑΛΟ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΟ, ΚΑΛΟ ΔΩΔΕΚΑΗΜΕΡΟ και είθε το Φως το φυσικό αλλά και το πνευματικό, το ζωογόνο και πνευματογόνο να επικρατεί και να θριαμβεύει πάντοτε, τόσο στο φυσικό όσο και στο μεταφυσικό επίπεδο, καταυγάζοντας τη Δημιουργία και τη Ζωή!
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6909-75.33.72

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ίδιο τον Έρωτα
Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΚΑΚΙΑΣ ΣΤΗΝ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ Στον Τεκτονισμό αλλά και στον Εσωτερισμό ευρύτερα, υφίστανται ορισμένα σύμβολα προερχόμενα από τον χώρο του φυσικού και ζωϊκού βασιλείου τα οποία διαθέτουν αρχετυπική σημασία. Ένα από αυτά, χιλιοειδωμένο ως σύμβολο που κοσμεί το πέτο μυημένων είτε πολλάκις αναφερόμενο σε τυπικό τελετουργικά, είναι η Ακακία. Τι είναι και τι συμβολίζει πραγματικά η Ακακία στον χώρο της μεταφυσικής παραδόσεως και των εσωτερικών αναζητήσεων; Ο όρος «Ακακία» είναι σύνθετος και περιλαμβάνει το στερητικό «α» και τη λέξη «κακία» ως έκφανση του αρνητικού. Από ετυμολογικής απόψεως, η Α-κακία υποδηλώνει την κατάσταση εκείνη στην οποία κυριαρχεί η έλλειψη, η απουσία του κακού. Η Ακακία δεσπόζει, ως προανεφέρθη, ως σύμβολο στον Εσωτερισμό, υποδηλώνοντας την καθαρότητα και την αγνότητα της ψυχής, και σε επίπεδο καταστάσεως, συμβολίζει την ανάσταση και την αθανασία. Το δέντρο της Ακακίας, είναι γνωστό σε όσους ασχολούνται με τις απόκρυφες παραδόσεις, από
ΔΩΔΕΚΑ ΣΟΒΑΡΟΙ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ... ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ! Τα γεγονότα στη Γάζα, και οι "αγαθοεργίες" των Ισραηλινών μακελάρηδων στην Παλαιστίνη, δεκαετίες τώρα, αλλά πρωτίστως πρόσφατα, στάθηκαν αφορμή για μία ακόμη φορά, να "αποκαλυφθούν" οι διάφοροι περιπλανώμενοι ακροδεξιοί "εθνικοπατριώτες" που απροκάλυπτα στηρίζουν το Ισραήλ και τον Σιωνισμό. Αναλογιζόμενοι τη στάση τους, ψάξαμε και αναζητήσαμε γεωπολιτικά, ιστορικά και στρατηγικά επιχειρήματα για να συμπαραταχθούμε και εμείς με το Ισραήλ. Και τα βρήκαμε. Ιδού: - ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΣΙΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ, ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ (ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ), ΚΑΤΕΣΦΑΞΑΝ ΜΕ ΔΟΛΟ ΚΑΙ ΠΑΝΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΝΕΙΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΠΟΛΕΩΣ ΣΤΗΝ ΦΙΛΙΣΤΑΙΑ (ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ), EΠΙ ΑΝΤΙΟΧΟΥ Δ΄ ΤΟΥ ΕΠΙΦΑΝΟΥΣ. ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΟΡΤΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΧΑΝΟΥΚΑ. -ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ ΣΗΜΙΤΟΦΟΙΝΙΚΕΣ ΜΕ ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ ΤΟΥ ΞΕΡΞΗ ΕΣΘΗΡ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΑΜΠΡΟΥ ΤΟΥ ΜΑΡΔΟΧΑΙΟΥ (ΜΑΡΔΟΝΙΟΥ), Ε
ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΕΝΟΣ ΔΙΣ ΔΡΑΧ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΤΥΜΒΟ ΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ ΔΙΑΜΑΝΤΗ; ΑΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΛΗΘΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ 63 ΤΑΦΩΝ, ΤΕΙΧΩΝ, ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ... Η τραγική ιστορία του τύμβου των Σαλαμινομάχων, μέσα από επίσημα έγγραφα... Το 1975, το ναυπηγείο "Αρκαδία ΑΕ" (Αφοί Διαμαντή), ισοπεδώνουν το ανατολικό τμήμα του τύμβου και καταστρέφουν 63 τάφους, ισοπεδώνοντας παράλληλα αρχαία τείχη, ιερά, βωμούς και ό,τι βρήκαν στο διάβα τους. Μηνύονται, αλλά ουδέποτε η εκδίκαση της υποθέσεως διεξήχθη (με την παρελκυστική τακτική των απανωτών αναβολών, μέχρι οριστικής παραγραφής!!!!).  Το γιατί η υπόθεση παραγράφηκε, αν και επρόκειται για μία καταστροφή ασύλληπτου μεγέθους και βαναυσότητος, οφείλεται στο γεγονός ότι οι διαπράξαντες αυτή, τυγχάνουν συγγενείς του Αχιλλέα Καραμανλή (και του μέχρι προσφάτως Υπουργού Μεταφορών, Κ. Καραμανλή), οπότε και τους επιφυλάχθηκε προκλητική ατιμωρησία για πράξεις οι οποίες είναι ποινικά κολάσιμες! Ο κυρίως τύμβος, το πλάτωμά του, και
ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, Η ΑΣΥΜΜΕΤΡΗ ΑΠΕΙΛΗ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΑ... Την δεκαετία του 1980, οι κυβερνήσεις του Α. Παπανδρέου έθισαν τον ελληνικό λαό σε μία ιδιότυπη νοοτροπία νεοπλουτισμού και την ελληνική νεολαία σε μία κατάσταση νωθρότητας και λέμε ιδιότυπη γιατί η τεχνητή οικονομική ευμάρεια που προκλήθηκε, οφειλόταν στον ακατάσχετο δανεισμό της χώρας όσο και στις αθρόες προσλήψεις με κομματικά κριτήρια μέσω κομματικών κλαδικών οργανώσεων που καθιερώθηκαν εκτοξεύοντας την ευνοιοκρατία και την πολιτική συνδιαλλαγή στα ύψη... Στο πλαίσιο αυτό, απαξιώθηκε η χειρονακτική εργασία και δημιουργήθηκε τεχνητό κενό στους τομείς της οικοδομής, της γεωργίας, των τεχνικών επαγγελμάτων, σε εργατικούς κλάδους, κενό το οποίο προκλήθηκε εσκεμμένα ένεκα του νεοπλουτισμού και της νωθρότητας και το οποίο ήρθαν οι  λαθρομετανάστες από το 1990 και εντεύθεν να καλύψουν... "Καλά που ήρθαν οι ξένοι και βρήκαμε για τα χωράφια μας εργάτες και για την οικοδομή τεχνίτες" μονολογούσαν πολλοί,
ΚΑΙΡΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΙΧΗ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΤΩΝ ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ, ΣΤΑ ΑΜΠΕΛΑΚΙΑ, ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ... Στα Αμπελάκια Σαλαμίνας, έχουν εντοπιστεί τμήματα των αρχαίων τειχών της πόλεως των κλασικών και ελληνιστικών χρόνων. Πρόκειται για ακίνητα μνημεία, τα οποία ευρίσκονται εντός ενός ευρύτερου ιστορικής και αρχαιολογικής σημασίας χώρου. Όμως στην ευρύτερη ζώνη, συμβαίνουν κάποια κακώς κείμενα, τα οποία το Υπουργείο Πολιτισμού έχει αφήσει σε εκκρεμότητα... Το θέμα αυτό το έχουμε καταγγείλει προς κάθε αρμόδια αρχή και το έχουμε επισημάνει με επίσημες αναφορές από τον Ιούλιο του 2023, όμως... βρισκόμαστε στην Ελλάδα των πολλών... ταχυτήτων και των πολλών... μέτρων και σταθμών... Ο αρχαιολογικός νόμος 4858/2021, στο άρθρο 3, προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι "Η  προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς της Χώρας συνίσταται κυρίως: α) στον εντοπισμό, την έρευνα, την καταγραφή, την τεκμηρίωση και τη μελέτη των στοιχείων της, β) στη διατήρ