Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ

Ο έλλογος άνθρωπος, δίκαια αποκαλούμενος ως το τελειότερο δημιούργημα της Φύσεως, εγκαταλείποντας τη νομαδική ζωή των προϊστορικών χρόνων, αντιλήφθηκε την αναγκαιότητα της συγκροτημένης ζωής και δημιούργησε οργανωμένες κοινωνίες. Η θεμελίωση των αρχέγονων κοινωνιών δομών υπαγορεύθηκε από την επιζητούμενη θέσπιση αρχών και νόμων που με τη σειρά τους απέρρευσαν από τα ισχύοντα ιδανικά, η διαφύλαξη των οποίων κρίθηκε απαραίτητη για τη μετέπειτα σφυρηλάτηση και εξύψωση των ηθικών, πολιτιστικών και Εθνικών παραδόσεων των λαών. Ανάμεσα στις πρωταρχικές ηθικές αξίες που αναδείχθηκαν στα οργανωμένα κοινωνικά σύνολα, εντάσσεται και αυτή του Ανθρωπισμού.
Ο Άνθρωπος, βαρυσήμαντη έννοια με πολύπλευρο περιεχόμενο, οφείλει τη γένεσή της στην αρχαία Ελληνική σκέψη, αυτούσιο τέκνο της οποίας άλλωστε τυγχάνει. Αντιπαρερχόμενοι τους ισχυρισμούς διαφόρων συστημάτων θρησκευτικού αναχρονισμού, τα οποία ενώ καλλιεργούν έναν άλογο δογματισμό, παράλληλα δεν διστάζουν να ιδιοποιηθούν την Ανθρωπιστική διδαχή, στοιχειώδης συνέπεια προς την αλήθεια και την ιστορική πραγματικότητα επιβάλλει να αποδοθεί η προέλευσή της στο γεννήτορά της Ελληνικό Πολιτισμό.
Η άνθιση της φιλοσοφίας, όπως προέκυψε μέσα από τις διεργασίες της Ιωνικής Σχολής και η ευρεία εξάπλωση των διδασκαλιών των Προσωκρατικών φιλοσόφων, κατά τον 5ο προχριστιανικό αιώνα, αποτελεί ένα γεγονός το οποίο σηματοδότησε τη μετάβαση από την κοσμογονία στην κοσμολογία, στην επιστημονική θεώρηση των φυσικών φαινομένων. Ακριβώς αυτή η μεταλαμπάδευση των αρχών των προσωκρατικών φιλοσόφων από τα ιωνικά παράλια στην κυρίως Ελλάδος, συνυφαίνεται με την απόκτηση ενός διάχυτου ανθρωποκεντρικού προσανατολισμού, η επίδραση του οποίου κατέστη ευκρινής σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής.
Οι αρχαίοι Έλληνες, πρώτοι από όλους τους λαούς στην οικουμένη, όχι μόνο διετύπωσαν την υψηλή έννοια του Ανθρωπισμού, αλλά συγχρόνως τη μετουσίωσαν από απλή θεωρητική σύλληψη σε πρότυπο και ιδανικό ζωής. Σε αυτή ακριβώς τη διεργασία, της εμπεδώσεως της πεμπτουσίας των ανθρωπιστικών ιδανικών, έγκειται ο εκπολιτισμός και εξανθρωπισμός της οικουμένης.
Η μετάδοση των Ανθρωπιστικών Αρχών στο ανθρώπινο γένος, αποτελεί αντικείμενο της εξιστορήσεως ενός γεγονότος μυητικού χαρακτήρα, το οποίο αναδύεται από τις σελίδες της πανάρχαιας Ελληνικής μυθολογίας. Πρόκειται για μετάδοση της μυητικής φλόγας και την προσφορά του στοιχείου της φωτιάς, από τον ημίθεο Προμηθέα προς τους ανθρώπους. Πράξη καταφανώς αλληγορική, η οποία περικλείει ένα σαφές ανθρωπιστικό μήνυμα. Υποδηλώνει τη θυσία ενός Ανωτέρου Όντος στον βωμό της προόδου της Εθνικολαϊκής Κοινότητας, συνθλίβοντας τα προσκόμματα που δημιουργεί ο ατομοκεντρικός ωφελιμισμός, η κατ' εξοχήν έκφανση της αντιηρωικής θεωρήσεως της ζωής.
Αναμφίβολα, ο Ανθρωπισμός ανευρίσκει το αληθινό του περιεχόμενο στο απόσταγμα του Κλασσικού Πολιτισμού. Η έννοιά του συμπυκνώνεται στο πρότυπο του "Καλού καγαθού", το οποίο ανταποκρίνεται σε ανώτερα επίπεδα νοητικής, ψυχικής και αισθητικής πληρότητας και ανατάσεως. "Πάντων χρημάτων, μέτρον άνθρωπος" διακηρύσσει ο Πρωταγόρας, προσδιορίζοντας την ιεραρχία των Αξιών. Εκφάνσεις όπως ο ανθρωποκεντρικός χαρακτήρας των καλλιτεχνικών δημιουργιών, ο ανθρωπομορφισμός όπως αναδεικνύεται ως αισθητική τάση και ιδεολογική αντίληψη κατά την απεικόνιση των θεϊκών μορφών, συνιστώντας την εξιδανίκευση του ανθρώπινου προτύπου, το αξιόλογο παράδειγμα του Δάμωνος και του Φιντία, ο Δελφικός θεσμός των Αμφικτυονιών, οι Ολυμπιακοί Αγώνες, τα αρχέγονα Μυστήρια, η ανιδιοτελής ενασχόληση φιλοσόφων, με επιφανέστερο τον Σωκράτη, με τη βελτίωση του ατόμου και την ανακάλυψη των αρετών του εσωτέρου εαυτού, όλα αυτά τα γεγονότα πιστοποιούν την αποθέωση της ανθρωπιστικής διδαχής στην κοιτίδα της, την αρχαία Ελλάδα. *Να θυμάσαι ότι είσαι Άνθρωπος* προτρέπει ο ποιητής Μένανδρος, ενώ ο Πλάτων στον *Γοργία* αναφερόμενος στην ανθρωπιστική συμπεριφορά, υποστηρίζει τα ακόλουθα.. *Ο άνθρωπος πρέπει κυρίως να φροντίζει όχι να φαίνεται καλός αλλά να είναι αληθινά καλός στο σπίτι του και στην κοινωνία*.
Η Ανθρωπιστική ιδέα αναγορεύθηκε απ' τους αρχαιοέλληνες σε μέγιστη ηθική αξία η οποία μετουσιωνόμενη σε έμπρακτη συμπεριφορά, άσκησε σημαντική επίδραση στην εξέλιξη και ανέλιξη του Πολιτισμού.
Ο Ανθρωπισμός στην αρχαία Ελλάδα, προσλαμβάνει το γνώρισμα της επιδείξεως απροσμέτρητης εμπιστοσύνης στις δημιουργικές ικανότητες και δυνάμεις που διακατέχουν την ανθρώπινη ύπαρξη. Ο ελεύθερος άνθρωπος, αδέσμευτος από προλήψεις, δογματικούς φραγμούς και δεισιδαιμονίες, οφείλει να μορφωθεί, να επιδοθεί στην παραγωγή δημιουργικού έργου σε κάθε δυνατό επίπεδο και να αναδειχθεί στον τομέα εκείνο ο οποίος προσιδιάζει στη φύση του, στο μέτρο του εφικτού. Επικεντρώνεται στην ανθρωποπλαστική-μορφωτική δύναμη της Ελληνικής Παιδείας η οποία συντίθεται από τις πνευματικές και καλλιτεχνικές-αισθητικές αξίες του κλασσικού πολιτισμού και όχι μόνο.
Κυρίως όμως ο Ανθρωπισμός εντοπίζεται στη σύλληψη και αποτίμηση της αξίας που κατέχει η έννοια *Ανθρωπος* τόσο στην πνευματική όσο και στην υλική του διάσταση. *είναι προτιμότερο να είναι κανείς φτωχός παρά αμόρφωτος. Γιατί ο μεν φτωχός έχει ανάγκη από χρήματα, ενώ ο αμόρφωτος από ανθρωπισμό* υποστηρίζει ο Αρίστιππος ο Κυρηναίος (Διογένης Λαέρτιος ΙΙ, 70), συναρτώντας την εμπέδωση του ανθρωπιστικού ιδανικού προς την πνευματική-εσωτερική καλλιέργεια και ανάπτυξη. Κατανοώντας ότι η απόκτηση πνευματικού πλούτου οδηγεί στον πυλώνα απ' όπου εκκινά η ατραπός της αρετής. Αγαθό το οποίο είναι κατά πολύ δυσαναπλήρωτο και από αυτά ακόμη τα υλικά πλούτη.
Ο Ανθρωπισμός υψώθηκε στο απόγειο της αναγνωρίσεώς του, τόσο με την καθιέρωση και ανάδειξη των Ελληνικών Μυστηρίων, όσο και με την ανύψωση της Δελφικής Ιδέας (σύμφωνα με την προτροπή *Γνώθι σαυτόν*) και την επικράτηση του Δελφικού Απολλώνειου πνεύματος. Η δημιουργία δύο ισομεγεθών αγαλμάτων, του Διός και του Ομήρου, στον περίβολο του Ιερού του Φοίβου Απόλλωνος στους Δελφούς, υπήρξε ένα γεγονός το οποίο κατείχε σαφώς συμβολική σημασία, υποδηλώνοντας την αρμονική-ισότιμη σχέση και συνύπαρξη του Ανθρώπου με τον Ύπατο Δημιουργό.
Στο σημείο αυτό, θα πρέπει να εξαρθεί η καθοριστική συμβολή της Ελληνικής Θρησκείας στην προαγωγή των Ανθρωπιστικών Ιδανικών. Η Ελληνική Θεολογία καθώς και η Ελληνική μυστηριακή παράδοση, δια των μυστηριακών τελετουργιών, επέφερε την προσέγγιση του ανθρώπου με τους Θεούς, οι οποίοι δημιουργήθηκαν κατ' εικόνα του ιδίου. Μέσα από την αντίληψη αυτή, δημιουργήθηκαν οι προϋποθέσεις για την εξελικτική ανέλιξη του Ανθρώπου, και κατ' επέκταση για την θέωσή του, μέσα από την ηθική του τελειοποίηση. Και αυτό σε αντιδιαστολή προς τις κοσμο-πολιτικές θρησκείες-παράγωγα του εβραιομεσσιανισμού, όπου ο Άνθρωπος δημιουργούμενος κατ' εικόνα και καθ' ομοίωσιν ενός μοχθηρού και αιμοδιψή Θεού, εκμηδενίζεται σε κάθε *θεϊκό* πρόσταγμα.
Ο Σωκράτης εμβαθύνοντας στην πηγή των αιτιών που αποτρέπουν την εκδήλωση της ανθρωπιστικής συμπεριφοράς, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ουδείς πράττει το κακό ενσυνείδητα, αλλά καταφεύγει στη διάπραξή του από έλλειψη βαθειάς κατανοήσεως και επιγνώσεως του καλού και του αγαθού (*ουδείς εκών κακός*).
Η σημερινή εποχή της υλιστικής εξάρσεως, του επίπλαστου ευδαιμονισμού και των πνευματικών απαξιών έχει καταστήσει τον ωφελιμισμό κυρίαρχη διάσταση της ζωής, συρρικνώνοντας έως και εξαλεί-φοντας κάθε μορφή ανθρωπιστικής έννοιας και το κυριότερο συμπεριφοράς. Η αχαλίνωτη ροπή προς την υποκρισία και την κοινωνική παθογένεια, η αναγόρευση των υλικών απολαύσεων και των απερίσκεπτων ηδονών σε αυτοσκοπό της ανθρώπινης ζωής, η υιοθέτηση εκμαυλιστικών προτύπων, αποτελούν τραγικά συμπτώματα που πιστοποιούν την ύπαρξη μίας βαθειάς κρίσεως. Μίας κρίσεως την οποία διέρχεται ο άνθρωπος εξαιτίας της απώλειας του ορθού προσανατολισμού του και κυρίως εξαιτίας της απεμπολήσεως των ανθρωπιστικών ιδεωδών.
Ας κατανοήσουμε, σε αυτή την κρίσιμη καμπή που διέρχεται η ανθρωπότητα και ειδικώτερα ο Ελληνισμός, ότι ο άνθρωπος είναι ον με πνευματική διάσταση, διαθέτει ψυχική υπόσταση και νοημοσύνη. Εναπόκειται λοιπόν στις διεργασίες εκείνες που επιφέρουν την εσωτερική εξέλιξη και την ψυχική καλλιέργεια να επαναφέρουν εμπράκτως τον σεβασμό στις ανθρώπινες αξίες.
Σε αυτό ακριβώς το καθοριστικό μεταίχμιο, προβάλλεται η αναγκαιότητα αποδοχής του αρχαιοελληνικού εσωτερικού λόγου, του αιώνιου εκείνου λόγου στον οποίο θεμελιώθηκε η Αναγεννησιακή προοπτική και τα *ουμανιστικά* ιδεώδη. Λόγος ακατάβλητος, ο οποίος συνιστά την πεμπτουσία του έργου των αρχαίων μυστών που με την απαστράπτουσα λάμψη του φώτισε καθοριστικά τα σκοτάδια της Οικουμένης.
Ο ανθρωπισμός ωστόσο δεν ταυτίζεται με τις οικουμενικές απαξίες. Εφαρμόζεται πρωτευόντως εντός των πλαισίων της Εθνικής Κοινότητος και ακολούθως υίοθετείται έναντι όλων των ανθρώπων της γης.
Ο άνθρωπος (άνω θρώσκων). διαφέρει από όλα τα υπόλοιπα έμβια όντα του πλανήτη μας ως προς τον καθορισμό υψηλών στόχων και ευγενών οραμάτων, επιδιώξεις οι οποίες συνυφαίνονται απαρέγκλιτα με τον Ανθρωπισμό. Λαμπαδηφόρος αυτών των προαιώνιων ιδανικών, παραμένουν όλοι όσοι μεταφέρουν αμίαρη σήμερα την αρχαιοελληνική πνευματική παρακαταθήκη. Μεταδίδοντας τις ανθρωπιστικές διδαχές όπως ακριβώς διαιωνίζονται μέσα από το έργο των αρχαίων φιλοσόφων, αποβλέπει στην ανάπλαση της κοινωνίας, στην οικοδόμηση ενός περισσότερο ιδεαλιστικού κόσμου.

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6909-75.33.72

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ίδιο τον Έρωτα
Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΚΑΚΙΑΣ ΣΤΗΝ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ Στον Τεκτονισμό αλλά και στον Εσωτερισμό ευρύτερα, υφίστανται ορισμένα σύμβολα προερχόμενα από τον χώρο του φυσικού και ζωϊκού βασιλείου τα οποία διαθέτουν αρχετυπική σημασία. Ένα από αυτά, χιλιοειδωμένο ως σύμβολο που κοσμεί το πέτο μυημένων είτε πολλάκις αναφερόμενο σε τυπικό τελετουργικά, είναι η Ακακία. Τι είναι και τι συμβολίζει πραγματικά η Ακακία στον χώρο της μεταφυσικής παραδόσεως και των εσωτερικών αναζητήσεων; Ο όρος «Ακακία» είναι σύνθετος και περιλαμβάνει το στερητικό «α» και τη λέξη «κακία» ως έκφανση του αρνητικού. Από ετυμολογικής απόψεως, η Α-κακία υποδηλώνει την κατάσταση εκείνη στην οποία κυριαρχεί η έλλειψη, η απουσία του κακού. Η Ακακία δεσπόζει, ως προανεφέρθη, ως σύμβολο στον Εσωτερισμό, υποδηλώνοντας την καθαρότητα και την αγνότητα της ψυχής, και σε επίπεδο καταστάσεως, συμβολίζει την ανάσταση και την αθανασία. Το δέντρο της Ακακίας, είναι γνωστό σε όσους ασχολούνται με τις απόκρυφες παραδόσεις, από
ΔΩΔΕΚΑ ΣΟΒΑΡΟΙ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ... ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ! Τα γεγονότα στη Γάζα, και οι "αγαθοεργίες" των Ισραηλινών μακελάρηδων στην Παλαιστίνη, δεκαετίες τώρα, αλλά πρωτίστως πρόσφατα, στάθηκαν αφορμή για μία ακόμη φορά, να "αποκαλυφθούν" οι διάφοροι περιπλανώμενοι ακροδεξιοί "εθνικοπατριώτες" που απροκάλυπτα στηρίζουν το Ισραήλ και τον Σιωνισμό. Αναλογιζόμενοι τη στάση τους, ψάξαμε και αναζητήσαμε γεωπολιτικά, ιστορικά και στρατηγικά επιχειρήματα για να συμπαραταχθούμε και εμείς με το Ισραήλ. Και τα βρήκαμε. Ιδού: - ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΣΙΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ, ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ (ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ), ΚΑΤΕΣΦΑΞΑΝ ΜΕ ΔΟΛΟ ΚΑΙ ΠΑΝΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΝΕΙΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΠΟΛΕΩΣ ΣΤΗΝ ΦΙΛΙΣΤΑΙΑ (ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ), EΠΙ ΑΝΤΙΟΧΟΥ Δ΄ ΤΟΥ ΕΠΙΦΑΝΟΥΣ. ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΟΡΤΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΧΑΝΟΥΚΑ. -ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ ΣΗΜΙΤΟΦΟΙΝΙΚΕΣ ΜΕ ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ ΤΟΥ ΞΕΡΞΗ ΕΣΘΗΡ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΑΜΠΡΟΥ ΤΟΥ ΜΑΡΔΟΧΑΙΟΥ (ΜΑΡΔΟΝΙΟΥ), Ε
ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΕΝΟΣ ΔΙΣ ΔΡΑΧ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΤΥΜΒΟ ΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ ΔΙΑΜΑΝΤΗ; ΑΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΛΗΘΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ 63 ΤΑΦΩΝ, ΤΕΙΧΩΝ, ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ... Η τραγική ιστορία του τύμβου των Σαλαμινομάχων, μέσα από επίσημα έγγραφα... Το 1975, το ναυπηγείο "Αρκαδία ΑΕ" (Αφοί Διαμαντή), ισοπεδώνουν το ανατολικό τμήμα του τύμβου και καταστρέφουν 63 τάφους, ισοπεδώνοντας παράλληλα αρχαία τείχη, ιερά, βωμούς και ό,τι βρήκαν στο διάβα τους. Μηνύονται, αλλά ουδέποτε η εκδίκαση της υποθέσεως διεξήχθη (με την παρελκυστική τακτική των απανωτών αναβολών, μέχρι οριστικής παραγραφής!!!!).  Το γιατί η υπόθεση παραγράφηκε, αν και επρόκειται για μία καταστροφή ασύλληπτου μεγέθους και βαναυσότητος, οφείλεται στο γεγονός ότι οι διαπράξαντες αυτή, τυγχάνουν συγγενείς του Αχιλλέα Καραμανλή (και του μέχρι προσφάτως Υπουργού Μεταφορών, Κ. Καραμανλή), οπότε και τους επιφυλάχθηκε προκλητική ατιμωρησία για πράξεις οι οποίες είναι ποινικά κολάσιμες! Ο κυρίως τύμβος, το πλάτωμά του, και
ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, Η ΑΣΥΜΜΕΤΡΗ ΑΠΕΙΛΗ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΑ... Την δεκαετία του 1980, οι κυβερνήσεις του Α. Παπανδρέου έθισαν τον ελληνικό λαό σε μία ιδιότυπη νοοτροπία νεοπλουτισμού και την ελληνική νεολαία σε μία κατάσταση νωθρότητας και λέμε ιδιότυπη γιατί η τεχνητή οικονομική ευμάρεια που προκλήθηκε, οφειλόταν στον ακατάσχετο δανεισμό της χώρας όσο και στις αθρόες προσλήψεις με κομματικά κριτήρια μέσω κομματικών κλαδικών οργανώσεων που καθιερώθηκαν εκτοξεύοντας την ευνοιοκρατία και την πολιτική συνδιαλλαγή στα ύψη... Στο πλαίσιο αυτό, απαξιώθηκε η χειρονακτική εργασία και δημιουργήθηκε τεχνητό κενό στους τομείς της οικοδομής, της γεωργίας, των τεχνικών επαγγελμάτων, σε εργατικούς κλάδους, κενό το οποίο προκλήθηκε εσκεμμένα ένεκα του νεοπλουτισμού και της νωθρότητας και το οποίο ήρθαν οι  λαθρομετανάστες από το 1990 και εντεύθεν να καλύψουν... "Καλά που ήρθαν οι ξένοι και βρήκαμε για τα χωράφια μας εργάτες και για την οικοδομή τεχνίτες" μονολογούσαν πολλοί,
ΚΑΙΡΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΙΧΗ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΤΩΝ ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ, ΣΤΑ ΑΜΠΕΛΑΚΙΑ, ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ... Στα Αμπελάκια Σαλαμίνας, έχουν εντοπιστεί τμήματα των αρχαίων τειχών της πόλεως των κλασικών και ελληνιστικών χρόνων. Πρόκειται για ακίνητα μνημεία, τα οποία ευρίσκονται εντός ενός ευρύτερου ιστορικής και αρχαιολογικής σημασίας χώρου. Όμως στην ευρύτερη ζώνη, συμβαίνουν κάποια κακώς κείμενα, τα οποία το Υπουργείο Πολιτισμού έχει αφήσει σε εκκρεμότητα... Το θέμα αυτό το έχουμε καταγγείλει προς κάθε αρμόδια αρχή και το έχουμε επισημάνει με επίσημες αναφορές από τον Ιούλιο του 2023, όμως... βρισκόμαστε στην Ελλάδα των πολλών... ταχυτήτων και των πολλών... μέτρων και σταθμών... Ο αρχαιολογικός νόμος 4858/2021, στο άρθρο 3, προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι "Η  προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς της Χώρας συνίσταται κυρίως: α) στον εντοπισμό, την έρευνα, την καταγραφή, την τεκμηρίωση και τη μελέτη των στοιχείων της, β) στη διατήρ