ΗΛΙΑΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΜΕ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ...
Μεγαλοπρεπή μνημεία που έχουν ανεγερθεί κατά την ιστορική αρχαιότητα, έχει διαπιστωθεί ότι δεν εξυπηρετούν απλά λειτουργικές ανάγκες, αλλά η χρήση και ύπαρξή τους υπόκειται σε έναν συμβολικό και τελετουργικό σκοπό.
Καθόλου τυχαία, κατά το Χειμερινό Ηλιοστάσιο, οι ακτίνες του Ηλίου εισέρχονται στην αίθουσα του θρόνου στο ανάκτορο της Κνωσού. Στον θρόνο αυτό, απεικονίζονται ευδιάκριτα ο ήλιος και η σελήνη. Η βρετανίδα αρχαιολόγος Lucy Goodison εντόπισε ότι κατά την ημέρα του Χειμερινού Ηλιοστασίου, το ηλιακό φως εισέρχεται από τη νότια εξώθυρα και διερχόμενο από τη βόρεια εσώθυρα, "αγγίζει" τον θρόνο της Κνωσού, συνδεόμενος με τους κύκλους της Φύσεως και τη μεγάλη αναγεννητική δύναμη της Ζωής.
Στον Τύμβο Καστά, όπου ευρίσκεται το μεγαλοπρεπές μνημείο της Αμφιπόλεως, την 21η Δεκεμβρίου και περί ώραν 14:22, οι ακτίνες του ήλιου καθώς εισέρχονται μέσα στο μνημείο, διερχόμενες ανάμεσα από τις Σφίγγες και τις Μαινάδες, καταφέρνουν να διεισδύσουν και στον τρίτο θάλαμο που βρίσκεται ο κυρίως τάφος.
Οι διαστάσεις του μνημείου, το ύψος, η αρχιτεκτονική συμμετρία, οι αποστάσεις των αγαλμάτων, το ύψος των θυρών αλλά και το ύψος των ιερειών, ο προσανατολισμός είναι όλα μελετημένα, ώστε να μπορεί να συμβεί το θαυμαστό αυτό γεγονός την ιερή μέρα του χειμερινού ηλιοστασίου. Όλα έχουν προβλεφθεί ώστε η δέσμη φωτός να περνά ανάμεσά τους.
Την ημέρα της κυριαρχίας του φωτός ενάντια στο σκότος εορτάζεται η γέννηση του αήττητου ήλιου και απονέμεται τιμή στον ιερό αυτό χώρο. Ταυτόχρονα, αυτό το οποίο κρατούσαν στα χέρια τους οι ιέρειες με τα συμβολικά και ωραία μακριά φορέματα, στο κέντρο τη δεύτερης πύλης, έριχνε τη σκιά του πάνω στον κυρίως τελετουργικό χώρο.
Ανάλογο φαινόμενο συμβαίνει και με το μεγαλιθικό μνημείο Στόουνχετζ, όπου κατά το Ηλιοστάσιο, οι πρώτες ακτίνες εισέρχονται στο κέντρο του μνημείου και φωτίζουν τις κολώνες με τα εγχάρακτα μυκηναϊκά ξίφη και πελέκεις, "κατάλοιπα" μίας άλλης εποχής...
Όπως ανάλογο φαινόμενο ελάμβανε χώρα κατά την έλευση του Θερινού Ηλιοστασίου, με το χρυσελεφάντινο άγαλμα της Θεάς Αθηνάς στην Ακρόπολη των Αθηνών...
Η εξήγηση έγκειται στο γεγονός ότι όλα αυτά τα σημεία ήσαν ενεργειακοί χώροι και η διείσδυση σε αυτά τα σημεία του φωτός, αποτελούσε υπόμνηση της ιερότητός τους αλλά και της σημασίας που προσελάμβαναν για την μύηση των αναζητητών στην ηλιακή μυσταγωγική παράδοση των προκατακλυσμιαίων εποχών...
Γιατί τόσο το Στόουνχετζ, όσο και το μνημείο της Αμφιπόλεως, ήσαν τελετουργικοί χώροι, όπου λάμβαναν χώρα Ιερά Έργα, αποκαλυπτόμενα μόνο στους άξιους προς εισδοχή και μύηση...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6909-75.33.72