Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΗΛΙΑΚΗ ΜΥΣΤΑΓΩΓΙΑ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ...

Ο Ήλιος ο παγγενέτωρ αποτελεί πηγή ζωής για τη γη αλλά και για κάθε έμβια και έμψυχη δημιουργία, γι΄αυτό και η παρουσία του απετέλεσε ανέκαθεν ένα υπέρτατο σύμβολο φυσικής και πνευματικής ακτινοβολίας και αναγεννήσεως, καταλαμβάνοντας βαρύνουσα θέση στους μυστηριακούς συμβολισμούς των ηλιακών λατρειών. 
Επειδή "Εν το Παν", ως έφη ο μέγας Ξενοφάνης αλλά και ο μύστης Εμπεδοκλής, έχει διαπιστωθεί ότι υφίσταται μία άρρηκτη και συνάμα διαρκώς μεταβαλλόμενη σχέση μεταξύ των ουρανίων σωμάτων, όπως είναι ο Ήλιος, η Σελήνη και οι πλανήτες, και κατ΄ επέκταση μία επίδραση μεταξύ αυτών και όλων των πλασμάτων που ζουν πάνω στη Γη.   
Ο Ήλιος, αποτελεί το κέντρο του Ηλιακού μας Συστήματος,  εκπέμποντας και διαχέοντας φως και ενέργεια περί τα 5 δισ. και πλέον έτη.  Ο ήλιος ανατέλλει και δύει, διαγράφοντας περιστροφές όπως αντίστοιχα υπάρχει μια διαρκής κορύφωση σε κάθε τομέα της φυσικής δραστηριότητας. Η πλημμυρίδα και η άμπωτις, η ημέρα και η νύχτα, η εναλλαγή του χειμώνα και του θέρους, είναι μόνο μερικές από αυτές τις εκφάνσεις που συντελούνται στο διηνεκές... 
Ο Ήλιος, η Σελήνη και οι πλανήτες Ερμής,  Αφροδίτη, Άρης, Δίας, Κρόνος, Ουρανός, Ποσειδώνας, Πλούτωνας, με τις κινήσεις που διαγράφουν στο στερέωμα, καθίστανται φορείς ενεργειών οι οποίες επηρεάζουν τη γήϊνη ζωή.
Σύμφωνα εξ άλλου με τα όσα πρεσβεύει η αρχαιοελληνική εσωτερική παράδοση, κάθε πνευματικό Εγώ, αποτελεί μία ηλιογενούς προελεύσεως πνευματική ακτίνα. (Είμαι παιδί της γης και του έναστρου ουρανού, αναγράφουν ορφικές πινακίδες ευρεθείσες στην Πετέλια αλλά και σε άλλα ταφικά μνημεία).
Τα δέντρα και τα φυτά, έχουν ανάγκη του φωτός για να φωτοσυνθέσουν και να διαιωνίσουν το μέγα μυστήριο της ζωής... 
Ο Ήλιος, σύμφωνα με την Ελληνική Παράδοση, ενοικούσε σε ένα χρυσό παλάτι, στην κοίτη του ποταμού Ωκεανού. Διέθετε ένα χρυσό άρμα που το έσερναν τέσσερις πυρίπνοοι ίπποι, ο Eώος, ο Aίθων, ο Πυρόεις και ο Φλέγων, φωτίζοντας με τις ακτίνες του το Σύμπαν. Με αυτά διέσχιζε καθημερινά τον ουρανό, φτάνοντας στο μεσουράνημά του, ώσπου κατέληγε αργά το απόγευμα στην Δύση, επιστρέφοντας στο παλάτι του για να διαγράψει την επόμενη ημέρα την αυτή του πορεία...
Σύμφωνα με την ομηρική αντίληψη, ο πανδερκής Ήλιος αποτελεί την θεότητα εκείνη που διαθέτει διεισδυτική ικανότητα και εισχωρεί παντού δια των ακτίνων του, δίχως να διαφύγει το παραμικρό της αντιλήψεώς του. Γι΄ αυτό και στον λόφο του Αρδηττού, κατά την αρχαιότητα, συνερχόταν η Ηλιαία, το δικαστήριο της πόλεως των Αθηνών, τα μέλη της οποίας όμωναν τον λεγόμενο ηλιαστικό όρκο, υποσχόμενοι να διερευνούν κάθε περίπτωση με ενδελεχώς και διεισδυτικά ως ο Ήλιος... Είναι ο θεός που χαρίζει στον άνθρωπο πλούτο και ευτυχία, ευημερία και υγεία. 
Στην αρχαία Ελλάδα η λατρεία του Ήλιου ίστατο ως θεμέλιο της θρησκευτικής λατρείας εντός των ιερών και θεραπευτηρίων του Ασκληπιού, προς επικούρηση των Ασκληπιάδων ώστε να επιτυγχάνουν θεραπευτικά αποτελέσματα δια της συνδρομής του ηλιακού φωτός αλλά όχι μόνον.  
Οι αρχαίοι μυσταγωγοί, πνευματόδοξοι και φυσιολάτρες, θεωρούσαν τον Ήλιο ως τον πνευματικό τους πατέρα και την Σελήνη ως τη γονιμική μητέρα. Καθόλου τυχαία, μεταγενέστεροι μύστες αποκαλούσαν τον Ήλιο "πρωθυπουργό του σύμπαντος", ενώ μορφές όπως ο εστεμμένος φιλόσοφος Ιουλιανός και ο Γεώργιος Πλήθων Γεμιστός, εξύψωσαν την ιδέα της Τρισηλίου Θεότητος, ανταποκρινόμενη στην τριαδική υπόσταση της υπάρξεως.
Για τον Δημόκριτο «η θεότητα δεν ήταν παρά μια ψυχή μέσα σε κυκλικό πυρ» για δε τον Πλάτωνα,  Ήλιος συνιστούσε «ένα αθάνατο ζωντανό Ον».  
Αντιλαμβανόμενοι την πνευματική αλλά και τη φυσική σημασία του Ηλίου, από τις ακτίδες του οποίου αναβόταν το ιερό πυρ στην Αρχαία Ολυμπία αλλά και στην Δήλο, οι Έλληνες καθιέρωσαν ειδικές τελετές και εορτές σηματοδοτώντας τα τέσσερα κυρίαρχα σημεία της πορείας του στο ουράνιο στερέωμα (Φυσικές Εορτές Ισημεριών και Ηλιοστασίων). Επιπροσθέτως, εκπροσωπώντας το πνευματικό πυρ δια του Φοίβου Απόλλωνος, ο ηλιακός συμβολισμός απέκτησε περίοπτη θέση σε διάφορα εσωτερικά τάγματα και παραδόσεις...
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να τονίσουμε ότι το συμβολικό νόημα του ήλιου είναι γνωστό παλαιόθεν στον Αρχέγονο Τεκτονισμό, και αυτό διότι όπως ο πραγματικός ήλιος βρίσκεται στο κέντρο του Σύμπαντος, έτσι και ο συμβολικός ήλιος βρίσκεται στο κέντρο του αληθούς Τεκτονισμού, ως πηγή φωτός. Καθόλου τυχαία, η επίσημη εορτή του Τεκτονισμού είναι του Αγ. Ιωάννη που εορτάζεται ως Βαπτιστής στις 7 Ιανουαρίου και ως Ευαγγελιστής στις 24 Ιουνίου και τότε εορτάζεται ο Άγιος Ιωάννης ο Κλήδονας. Πρόκειται για μία συγκεκαλυμένη αρχαιοελληνική και δρυϊδική εορτή, μια σαφή υπόμνηση των ηλιολατρικών αρχέγονων καταβολών του Τεκτονισμού που συνδέεται άμεσα με το Θερινό Ηλιοστάσιο και την κατίσχυση του Φωτός, γι΄ αυτό και στα ξέφωτα αλλά κυρίως στις κορφές των βουνών παλαιότερα άναβαν, σύμφωνα με τα αρχαία έθιμα τελετουργικές πυρές...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6909-75.33.72

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ίδιο τον Έρωτα
Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΚΑΚΙΑΣ ΣΤΗΝ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ Στον Τεκτονισμό αλλά και στον Εσωτερισμό ευρύτερα, υφίστανται ορισμένα σύμβολα προερχόμενα από τον χώρο του φυσικού και ζωϊκού βασιλείου τα οποία διαθέτουν αρχετυπική σημασία. Ένα από αυτά, χιλιοειδωμένο ως σύμβολο που κοσμεί το πέτο μυημένων είτε πολλάκις αναφερόμενο σε τυπικό τελετουργικά, είναι η Ακακία. Τι είναι και τι συμβολίζει πραγματικά η Ακακία στον χώρο της μεταφυσικής παραδόσεως και των εσωτερικών αναζητήσεων; Ο όρος «Ακακία» είναι σύνθετος και περιλαμβάνει το στερητικό «α» και τη λέξη «κακία» ως έκφανση του αρνητικού. Από ετυμολογικής απόψεως, η Α-κακία υποδηλώνει την κατάσταση εκείνη στην οποία κυριαρχεί η έλλειψη, η απουσία του κακού. Η Ακακία δεσπόζει, ως προανεφέρθη, ως σύμβολο στον Εσωτερισμό, υποδηλώνοντας την καθαρότητα και την αγνότητα της ψυχής, και σε επίπεδο καταστάσεως, συμβολίζει την ανάσταση και την αθανασία. Το δέντρο της Ακακίας, είναι γνωστό σε όσους ασχολούνται με τις απόκρυφες παραδόσεις, από
ΔΩΔΕΚΑ ΣΟΒΑΡΟΙ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ... ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ! Τα γεγονότα στη Γάζα, και οι "αγαθοεργίες" των Ισραηλινών μακελάρηδων στην Παλαιστίνη, δεκαετίες τώρα, αλλά πρωτίστως πρόσφατα, στάθηκαν αφορμή για μία ακόμη φορά, να "αποκαλυφθούν" οι διάφοροι περιπλανώμενοι ακροδεξιοί "εθνικοπατριώτες" που απροκάλυπτα στηρίζουν το Ισραήλ και τον Σιωνισμό. Αναλογιζόμενοι τη στάση τους, ψάξαμε και αναζητήσαμε γεωπολιτικά, ιστορικά και στρατηγικά επιχειρήματα για να συμπαραταχθούμε και εμείς με το Ισραήλ. Και τα βρήκαμε. Ιδού: - ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΣΙΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ, ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ (ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ), ΚΑΤΕΣΦΑΞΑΝ ΜΕ ΔΟΛΟ ΚΑΙ ΠΑΝΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΝΕΙΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΠΟΛΕΩΣ ΣΤΗΝ ΦΙΛΙΣΤΑΙΑ (ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ), EΠΙ ΑΝΤΙΟΧΟΥ Δ΄ ΤΟΥ ΕΠΙΦΑΝΟΥΣ. ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΟΡΤΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΧΑΝΟΥΚΑ. -ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ ΣΗΜΙΤΟΦΟΙΝΙΚΕΣ ΜΕ ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ ΤΟΥ ΞΕΡΞΗ ΕΣΘΗΡ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΑΜΠΡΟΥ ΤΟΥ ΜΑΡΔΟΧΑΙΟΥ (ΜΑΡΔΟΝΙΟΥ), Ε
ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΕΝΟΣ ΔΙΣ ΔΡΑΧ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΤΥΜΒΟ ΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ ΔΙΑΜΑΝΤΗ; ΑΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΛΗΘΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ 63 ΤΑΦΩΝ, ΤΕΙΧΩΝ, ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ... Η τραγική ιστορία του τύμβου των Σαλαμινομάχων, μέσα από επίσημα έγγραφα... Το 1975, το ναυπηγείο "Αρκαδία ΑΕ" (Αφοί Διαμαντή), ισοπεδώνουν το ανατολικό τμήμα του τύμβου και καταστρέφουν 63 τάφους, ισοπεδώνοντας παράλληλα αρχαία τείχη, ιερά, βωμούς και ό,τι βρήκαν στο διάβα τους. Μηνύονται, αλλά ουδέποτε η εκδίκαση της υποθέσεως διεξήχθη (με την παρελκυστική τακτική των απανωτών αναβολών, μέχρι οριστικής παραγραφής!!!!).  Το γιατί η υπόθεση παραγράφηκε, αν και επρόκειται για μία καταστροφή ασύλληπτου μεγέθους και βαναυσότητος, οφείλεται στο γεγονός ότι οι διαπράξαντες αυτή, τυγχάνουν συγγενείς του Αχιλλέα Καραμανλή (και του μέχρι προσφάτως Υπουργού Μεταφορών, Κ. Καραμανλή), οπότε και τους επιφυλάχθηκε προκλητική ατιμωρησία για πράξεις οι οποίες είναι ποινικά κολάσιμες! Ο κυρίως τύμβος, το πλάτωμά του, και
ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, Η ΑΣΥΜΜΕΤΡΗ ΑΠΕΙΛΗ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΑ... Την δεκαετία του 1980, οι κυβερνήσεις του Α. Παπανδρέου έθισαν τον ελληνικό λαό σε μία ιδιότυπη νοοτροπία νεοπλουτισμού και την ελληνική νεολαία σε μία κατάσταση νωθρότητας και λέμε ιδιότυπη γιατί η τεχνητή οικονομική ευμάρεια που προκλήθηκε, οφειλόταν στον ακατάσχετο δανεισμό της χώρας όσο και στις αθρόες προσλήψεις με κομματικά κριτήρια μέσω κομματικών κλαδικών οργανώσεων που καθιερώθηκαν εκτοξεύοντας την ευνοιοκρατία και την πολιτική συνδιαλλαγή στα ύψη... Στο πλαίσιο αυτό, απαξιώθηκε η χειρονακτική εργασία και δημιουργήθηκε τεχνητό κενό στους τομείς της οικοδομής, της γεωργίας, των τεχνικών επαγγελμάτων, σε εργατικούς κλάδους, κενό το οποίο προκλήθηκε εσκεμμένα ένεκα του νεοπλουτισμού και της νωθρότητας και το οποίο ήρθαν οι  λαθρομετανάστες από το 1990 και εντεύθεν να καλύψουν... "Καλά που ήρθαν οι ξένοι και βρήκαμε για τα χωράφια μας εργάτες και για την οικοδομή τεχνίτες" μονολογούσαν πολλοί,
ΚΑΙΡΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΙΧΗ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΤΩΝ ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ, ΣΤΑ ΑΜΠΕΛΑΚΙΑ, ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ... Στα Αμπελάκια Σαλαμίνας, έχουν εντοπιστεί τμήματα των αρχαίων τειχών της πόλεως των κλασικών και ελληνιστικών χρόνων. Πρόκειται για ακίνητα μνημεία, τα οποία ευρίσκονται εντός ενός ευρύτερου ιστορικής και αρχαιολογικής σημασίας χώρου. Όμως στην ευρύτερη ζώνη, συμβαίνουν κάποια κακώς κείμενα, τα οποία το Υπουργείο Πολιτισμού έχει αφήσει σε εκκρεμότητα... Το θέμα αυτό το έχουμε καταγγείλει προς κάθε αρμόδια αρχή και το έχουμε επισημάνει με επίσημες αναφορές από τον Ιούλιο του 2023, όμως... βρισκόμαστε στην Ελλάδα των πολλών... ταχυτήτων και των πολλών... μέτρων και σταθμών... Ο αρχαιολογικός νόμος 4858/2021, στο άρθρο 3, προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι "Η  προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς της Χώρας συνίσταται κυρίως: α) στον εντοπισμό, την έρευνα, την καταγραφή, την τεκμηρίωση και τη μελέτη των στοιχείων της, β) στη διατήρ