ΠΟΛΛΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΤΡΑΠΟΙ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ...
Η αναρρίχηση του αναζητητή στον Μυητικό ΄Ολυμπο, αποτελεί μία πολύμοχθη, επίπονη και εξαντλητική σε χρόνο ψυχοπνευματική προσπάθεια, όποια μυητική ατραπό και εάν αποφασίσει να ακολουθήσει, καθ΄ ότι πολλές είναι οι ατραποί που οδηγούν στην κορυφή του βουνού, όπως έλεγαν οι αρχαίοι μύστες... Αυτή η αποδοχή, διαφοροποιεί τις μυστηριακές λατρείες και τα μυσταγωγικά δρώμενα από τις δογματικές εξ αποκαλύψεως "αλήθειες" κατά τρόπο καίριο... Και αυτό διότι όλες οι θρησκόληπτες διδαχές που εμφανίζονται "αξιωματικώ τω τρόπω" από τις διάφορες θρησκείες, στην ουσία δεν είναι παρά δογματικά "θέσφατα" που παθητικοποιούν τον λατρευτή, καλώντας τον να τις αποδεχθεί άνευ αντιλογίας, ως... θεόπνευστες αποκαλύψεις...
Αντίθετα, στα μυστηριακά δρώμενα, στις μυστηριακές ατραπούς, ο αναζητητής, έχοντας διευρυμένους τους πνευματικούς και συνειδησιακούς του ορίζοντες, μέσω της ενεργού συμμετοχής στο τυπικό-δραματουργικό δρώμενο, μέσα από την ερμηνεία των συμβόλων και των αλληγοριών που απηχούν μεταφυσικές προεκτάσεις, μετέχει ουσιαστικά στο τελετουργικό δρώμενο, ενεργοποιώντας και αφυπνίζοντας προοδευτικά όλες του τις υποστάσεις, ανερχόμενος σταδιακά σε βαθμίδες προόδου...
Το τελετουργικό τυπικό δεν είναι ένα απόμακρο και δογματικό κείμενο, αντίθετα δίδει το έναυσμα για την ενεργοποίηση του νεοφύτου και τον αποσυμβολισμό σταδιακά των μεγάλων αληθειών και νόμων που ισχύουν στο μακροκοσμικό πεδίο όσο και σε εκείνο της μικροκοσμικής πραγματικότητας, καθ΄ ότι η Φύση ούτε λέγει, ούτε κρύπτει, αλλά σημαίνει...
Μόνο στους διακατεχόμενους από αγνότητα και χρηστοήθεια, από τους εργάτες του πνεύματος και τους σμιλευτές της ψυχής αλλά και του υλικού σώματος, θα καταστεί εφικτό να γίνουν μέτοχοι του μυστικού της βασιλικής τέχνης των μυστηρίων, της ατραπού δηλαδή εκείνης που σφυρηλατεί και αναδεικνύει Φιλοσόφους-Βασιλείς κατά την πλατωνική έννοια του όρου, λόγω και έργω...
Η ατραπός της Αρετής πάντοτε ήταν δύσβατη. Όμως καταξιώνει την προσπάθεια και οδηγεί στο Φως των Πυθαγορείων, στην θέαση του πεντάκτινου ακτινοβόλου αστέρος. Ας θυμηθούμε το πυθαγόρειο Υ που υποδηλώνει την κρίσιμη καμπή επιλογής μίας εκ των δύο ατραπών, της αρετής ή της κακίας, ας θυμηθούμε το αντίστοιχο δίλημμα ενώπιον του οποίου ευρέθη ο Ηρακλής, το ίδιο ακριβώς δίλημμα εμφανίζεται ενώπιόν μας σε κάθε πτυχή, σε κάθε απόφαση της ζωής μας και καλούμε να επιλέξουμε...
Καταλήγοντας, θα τονίσουμε και πάλι ότι πολλές είναι οι ατραποί που οδηγούν στην κορυφή του βουνού, όμως ως ενσαρκωθείσες ψυχές στην Ελλάδα, οφείλουμε να ακολουθήσουμε την μυσταγωγική πορεία που ιχνηλάτησαν οι αρχαίοι μας πρόγονοι, να πορευθούμε δηλαδή με γνώμονα τις παραδόσεις και τις παρακαταθήκες των μυσταγωγών του ελληνικού χώρου...
Αντίθετα, στα μυστηριακά δρώμενα, στις μυστηριακές ατραπούς, ο αναζητητής, έχοντας διευρυμένους τους πνευματικούς και συνειδησιακούς του ορίζοντες, μέσω της ενεργού συμμετοχής στο τυπικό-δραματουργικό δρώμενο, μέσα από την ερμηνεία των συμβόλων και των αλληγοριών που απηχούν μεταφυσικές προεκτάσεις, μετέχει ουσιαστικά στο τελετουργικό δρώμενο, ενεργοποιώντας και αφυπνίζοντας προοδευτικά όλες του τις υποστάσεις, ανερχόμενος σταδιακά σε βαθμίδες προόδου...
Το τελετουργικό τυπικό δεν είναι ένα απόμακρο και δογματικό κείμενο, αντίθετα δίδει το έναυσμα για την ενεργοποίηση του νεοφύτου και τον αποσυμβολισμό σταδιακά των μεγάλων αληθειών και νόμων που ισχύουν στο μακροκοσμικό πεδίο όσο και σε εκείνο της μικροκοσμικής πραγματικότητας, καθ΄ ότι η Φύση ούτε λέγει, ούτε κρύπτει, αλλά σημαίνει...
Μόνο στους διακατεχόμενους από αγνότητα και χρηστοήθεια, από τους εργάτες του πνεύματος και τους σμιλευτές της ψυχής αλλά και του υλικού σώματος, θα καταστεί εφικτό να γίνουν μέτοχοι του μυστικού της βασιλικής τέχνης των μυστηρίων, της ατραπού δηλαδή εκείνης που σφυρηλατεί και αναδεικνύει Φιλοσόφους-Βασιλείς κατά την πλατωνική έννοια του όρου, λόγω και έργω...
Η ατραπός της Αρετής πάντοτε ήταν δύσβατη. Όμως καταξιώνει την προσπάθεια και οδηγεί στο Φως των Πυθαγορείων, στην θέαση του πεντάκτινου ακτινοβόλου αστέρος. Ας θυμηθούμε το πυθαγόρειο Υ που υποδηλώνει την κρίσιμη καμπή επιλογής μίας εκ των δύο ατραπών, της αρετής ή της κακίας, ας θυμηθούμε το αντίστοιχο δίλημμα ενώπιον του οποίου ευρέθη ο Ηρακλής, το ίδιο ακριβώς δίλημμα εμφανίζεται ενώπιόν μας σε κάθε πτυχή, σε κάθε απόφαση της ζωής μας και καλούμε να επιλέξουμε...
Καταλήγοντας, θα τονίσουμε και πάλι ότι πολλές είναι οι ατραποί που οδηγούν στην κορυφή του βουνού, όμως ως ενσαρκωθείσες ψυχές στην Ελλάδα, οφείλουμε να ακολουθήσουμε την μυσταγωγική πορεία που ιχνηλάτησαν οι αρχαίοι μας πρόγονοι, να πορευθούμε δηλαδή με γνώμονα τις παραδόσεις και τις παρακαταθήκες των μυσταγωγών του ελληνικού χώρου...
ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6909-75.33.72
Σχόλια