Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΣΜΟΘΕΑΣΗ - ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ & ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ ΠΙΣΤΗ

Ο αναζητητής του Φωτός στην μακρά διαδρομή που καλείται να διανύσει, ως εραστής της Σοφίας αλλά και επίδοξος ζηλωτής της ψυχοπνευματικής του μεταστοιχειώσεως, τίθεται ενώπιον ενός καίριου διλήμματος, πρακτικής υφής. Ένα δίλημμα το οποίο, αφ΄ ης στιγμής αποκτήσει επίγνωση της άγνοιας που τον διακατέχει, σχετίζεται με τον τρόπο και την μεθόδευση εκείνη που η επίγνωση αυτή θα τον οδηγήσει στην κατάκτηση της Σοφίας, της φωτίσεως, στην απόκτηση δηλαδή της συνειδητοποιήσεως και στην επίτευξη σταδιακά της Αυτογνωσίας.
Η συγκλονιστική σύλληψη της σμιλεύσεως του Εαυτού, εντοπίζεται σε ολόκληρο το φάσμα του πλατωνικού έργου, όπου μέσω των διαλόγων του, ο ιδεαλιστής φιλόσοφος Αριστοκλής (Πλάτων) κομίζει το απόσταγμα των σωκρατικών θεωρήσεων ώστε ο αναζητητής της Αλήθειας, μέσω των επαγωγικών τεχνικών που προτείνει ο Σωκράτης, μέσω της ενδοσκοπήσεως και της αφυπνίσεως του "εσωτερικού του δαιμονίου", να κατορθώσει να φθάσει κάποια στιγμή στην αυτογνωσία, στην επίγνωση, στην πνευματική και ψυχική αναμόρφωση.
Εσκεμμένα οι δημαγωγοί και οι σύγχρονοι σοφιστές, όλοι εκείνοι που επιδιώκουν την πρόσδεση των πλατειών μαζών στην άγνοια και στο σκότος, ώστε να καταστούν ευκόλως χειραγωγήσιμες, έχουν απαξιώσει την έννοια της Φιλοσοφίας, ταυτίζοντάς την στην συνείδηση του κόσμου με ατέρμονες θεωρητικολογίες, δίχως πρακτικό αντίκρυσμα και εφαρμογή. Όμως ο φιλοσοφικός στοχασμός, και ιδίως ο σχετιζόμενος με την Αυτογνωσία, είναι ακριβώς το αντίθετο. Αφορά την διατύπωση αρχών και θέσεων, αποτελεί "εργαλείο" με απόλυτα πρακτική σημασία και εφαρμογή, για την αναζήτηση του πραγματικού σκοπού της Υπάρξεως, για τον προσδιορισμό του σκοπού για τον οποίο ενσαρκώνεται το ον στη Γη και την κατανόηση που αποβλέπει αυτή η γήϊνη εμπειρία...
Ο Ελεάτης φιλόσοφος Παρμενίδης, διακήρυξε ότι η υψηλότερη ιδέα της Θεάσεως είναι η κατάσταση του "Εν Εαυτού". Οι κοσμοπολιτικές θρησκείες της ύστερης εποχής, βιβλικής εκδοχής, προτάσσοντας τη δογματική προσήλωση, δουλοπρεπούς χαρακτήρα, σε έναν παντοδύναμο, αυταρχικό, εξωκόσμιο Θεό (είτε Αδωνάι τον αποκαλούν, είτε Ιεχωβά, είτε Θεό, η ουσία παραμένει η ίδια και το αποτέλεσμα), περιχαρακώνουν αυτομάτως και κατά τρόπο δεσμευτικό τα όρια δράσεως του ατόμου. Με αποτέλεσμα από αυτοκυρίαρχος άνθρωπος (΄Ανω Θρώσκων/τείνων προς τα άνω), να καθίσταται έρμαιο δουλικό αόρατων δυνάμεων τις οποίες προσκυνά με τυφλή πίστη... Αυτή η στάση και η αποδοχή, απάδουσα για έναν λαμπαδηφόρο του Φωτός που διαθέτει εντός του το θείον άρχον κατά Πλάτωνα, συρρικνώνει έως και καταπνίγει κάθε ροπή του Ανθρώπου προς την εξεύρεση του Ανωτέρου, του υψηλοτέρου και καθηλώνει την ψυχοπνευματική του οντότητα στην κατάσταση του "ποιμνίου", στην κατάσταση δηλαδή της αγελαίας μάζας που "πιστεύει και δεν ερευνά"...
Καθόλου τυχαία ο Σωκράτης, αντί να ταξιδεύει και να γυρίζει ανά τη γη, παρέμενε στην Αθήνα και επικεντρωνόταν στην προσπάθεια για ενδοσκόπηση, για ακόμη μεγαλύτερη διείσδυση στο "άδυτο" του Εαυτού, όλη δε η φιλοσοφία του περιστρεφόταν γύρω από την γνώση του Είναι μας, ήταν δηλαδή βαθειά ανθρωποκεντρική. Διότι ακριβώς είχε επίγνωση ουσιαστική της δελφικής ρήσεως "Γνώθι σαυτόν, ίνα γνώσης τοις Θεοίς και τας δυνάμεις αυτών".
Γι΄ αυτόν ακριβώς τον λόγο ο Σωκράτης δεν προσέφερε ποτέ επί χρήμασι, ως έπρατταν οι σοφιστές και άλλοι τινές, "μασημένη και έτοιμη τροφή", αλλά δίδασκε τρόπο σκέπτεσθαι, καλλιεργούσε την νοητική και κριτική ικανότητα των συνδιαλλεγόμενων μαζί του, ώστε να κατορθώσουν από μόνοι τους να προσεγγίσουν την Αλήθεια...
Μόνο όταν ο άνθρωπος καταστεί ικανός να γνωρίσει πραγματικά τον εαυτό του, να εξερευνήσει τις πτυχές του, να συνειδητοποιήσει το βάρος της αποστολής του, τότε μόνο, σταδιακά και αφυπνιστικά, μπορεί να καταστεί αυτόφωτος, αυτοκυρίαρχος, να γίνει ο θεϊκός άνθρωπος, σκοπός για τον οποίο είναι προορισμένος.
Ο Άνθρωπος δεν έχει ανάγκη από δογματική πίστη και αγκυλωτικά δόγματα, που παρεμποδίζουν την εξέλιξή του, που απομακρύνουν από την αληθινή αναζήτηση, που τον καθιστούν έρμαιο μεσσιανιστικών δογμάτων και "εξ αποκαλύψεως (δήθεν) αληθειών"...
Αυτός ήταν ακριβώς και ο σκοπός των μυστηριακών θεσμών στην αρχαιότητα, η αφύπνιση του Είναι ώστε να ανδρωθεί μία αυτοκυρίαρχη, θεοσεβής και φιλοσοφική προσωπικότητα, η οποία μέσα από την έρευνα, την εναρμόνιση με τους φυσικούς και συμπαντικούς νόμους, να επανεύρει την ατραπό της Θεώσεως, ατραπό από την οποία οι κοσμοπολιτικές θρησκείες και τα έμμισθα "ιερατεία" για ωφελιμιστικούς λόγους και σκοτεινές σκοπιμότητες κατόρθωσαν να την απομονώσουν...
Mε Λάβαρό μας λοιπόν την Έρευνα και την Γνώση, ανοίγουμε τους γνωστικούς και συνειδησιακούς μας ορίζοντες, σύμφωνα με τις διδαχές των προγόνων μας, οδηγούμενοι προς το Μείζον Φως...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Σχόλια

Ο χρήστης panagiotis margaritis είπε…
ΛΊΑΝ ΚΑΛΩς

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ίδιο τον Έρωτα
Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΚΑΚΙΑΣ ΣΤΗΝ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ Στον Τεκτονισμό αλλά και στον Εσωτερισμό ευρύτερα, υφίστανται ορισμένα σύμβολα προερχόμενα από τον χώρο του φυσικού και ζωϊκού βασιλείου τα οποία διαθέτουν αρχετυπική σημασία. Ένα από αυτά, χιλιοειδωμένο ως σύμβολο που κοσμεί το πέτο μυημένων είτε πολλάκις αναφερόμενο σε τυπικό τελετουργικά, είναι η Ακακία. Τι είναι και τι συμβολίζει πραγματικά η Ακακία στον χώρο της μεταφυσικής παραδόσεως και των εσωτερικών αναζητήσεων; Ο όρος «Ακακία» είναι σύνθετος και περιλαμβάνει το στερητικό «α» και τη λέξη «κακία» ως έκφανση του αρνητικού. Από ετυμολογικής απόψεως, η Α-κακία υποδηλώνει την κατάσταση εκείνη στην οποία κυριαρχεί η έλλειψη, η απουσία του κακού. Η Ακακία δεσπόζει, ως προανεφέρθη, ως σύμβολο στον Εσωτερισμό, υποδηλώνοντας την καθαρότητα και την αγνότητα της ψυχής, και σε επίπεδο καταστάσεως, συμβολίζει την ανάσταση και την αθανασία. Το δέντρο της Ακακίας, είναι γνωστό σε όσους ασχολούνται με τις απόκρυφες παραδόσεις, από
ΔΩΔΕΚΑ ΣΟΒΑΡΟΙ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ... ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ! Τα γεγονότα στη Γάζα, και οι "αγαθοεργίες" των Ισραηλινών μακελάρηδων στην Παλαιστίνη, δεκαετίες τώρα, αλλά πρωτίστως πρόσφατα, στάθηκαν αφορμή για μία ακόμη φορά, να "αποκαλυφθούν" οι διάφοροι περιπλανώμενοι ακροδεξιοί "εθνικοπατριώτες" που απροκάλυπτα στηρίζουν το Ισραήλ και τον Σιωνισμό. Αναλογιζόμενοι τη στάση τους, ψάξαμε και αναζητήσαμε γεωπολιτικά, ιστορικά και στρατηγικά επιχειρήματα για να συμπαραταχθούμε και εμείς με το Ισραήλ. Και τα βρήκαμε. Ιδού: - ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΣΙΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ, ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ (ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ), ΚΑΤΕΣΦΑΞΑΝ ΜΕ ΔΟΛΟ ΚΑΙ ΠΑΝΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΝΕΙΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΠΟΛΕΩΣ ΣΤΗΝ ΦΙΛΙΣΤΑΙΑ (ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ), EΠΙ ΑΝΤΙΟΧΟΥ Δ΄ ΤΟΥ ΕΠΙΦΑΝΟΥΣ. ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΟΡΤΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΧΑΝΟΥΚΑ. -ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ ΣΗΜΙΤΟΦΟΙΝΙΚΕΣ ΜΕ ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ ΤΟΥ ΞΕΡΞΗ ΕΣΘΗΡ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΑΜΠΡΟΥ ΤΟΥ ΜΑΡΔΟΧΑΙΟΥ (ΜΑΡΔΟΝΙΟΥ), Ε
ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΕΝΟΣ ΔΙΣ ΔΡΑΧ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΤΥΜΒΟ ΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ ΔΙΑΜΑΝΤΗ; ΑΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΛΗΘΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ 63 ΤΑΦΩΝ, ΤΕΙΧΩΝ, ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ... Η τραγική ιστορία του τύμβου των Σαλαμινομάχων, μέσα από επίσημα έγγραφα... Το 1975, το ναυπηγείο "Αρκαδία ΑΕ" (Αφοί Διαμαντή), ισοπεδώνουν το ανατολικό τμήμα του τύμβου και καταστρέφουν 63 τάφους, ισοπεδώνοντας παράλληλα αρχαία τείχη, ιερά, βωμούς και ό,τι βρήκαν στο διάβα τους. Μηνύονται, αλλά ουδέποτε η εκδίκαση της υποθέσεως διεξήχθη (με την παρελκυστική τακτική των απανωτών αναβολών, μέχρι οριστικής παραγραφής!!!!).  Το γιατί η υπόθεση παραγράφηκε, αν και επρόκειται για μία καταστροφή ασύλληπτου μεγέθους και βαναυσότητος, οφείλεται στο γεγονός ότι οι διαπράξαντες αυτή, τυγχάνουν συγγενείς του Αχιλλέα Καραμανλή (και του μέχρι προσφάτως Υπουργού Μεταφορών, Κ. Καραμανλή), οπότε και τους επιφυλάχθηκε προκλητική ατιμωρησία για πράξεις οι οποίες είναι ποινικά κολάσιμες! Ο κυρίως τύμβος, το πλάτωμά του, και
ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, Η ΑΣΥΜΜΕΤΡΗ ΑΠΕΙΛΗ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΑ... Την δεκαετία του 1980, οι κυβερνήσεις του Α. Παπανδρέου έθισαν τον ελληνικό λαό σε μία ιδιότυπη νοοτροπία νεοπλουτισμού και την ελληνική νεολαία σε μία κατάσταση νωθρότητας και λέμε ιδιότυπη γιατί η τεχνητή οικονομική ευμάρεια που προκλήθηκε, οφειλόταν στον ακατάσχετο δανεισμό της χώρας όσο και στις αθρόες προσλήψεις με κομματικά κριτήρια μέσω κομματικών κλαδικών οργανώσεων που καθιερώθηκαν εκτοξεύοντας την ευνοιοκρατία και την πολιτική συνδιαλλαγή στα ύψη... Στο πλαίσιο αυτό, απαξιώθηκε η χειρονακτική εργασία και δημιουργήθηκε τεχνητό κενό στους τομείς της οικοδομής, της γεωργίας, των τεχνικών επαγγελμάτων, σε εργατικούς κλάδους, κενό το οποίο προκλήθηκε εσκεμμένα ένεκα του νεοπλουτισμού και της νωθρότητας και το οποίο ήρθαν οι  λαθρομετανάστες από το 1990 και εντεύθεν να καλύψουν... "Καλά που ήρθαν οι ξένοι και βρήκαμε για τα χωράφια μας εργάτες και για την οικοδομή τεχνίτες" μονολογούσαν πολλοί,
ΚΑΙΡΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΙΧΗ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΤΩΝ ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ, ΣΤΑ ΑΜΠΕΛΑΚΙΑ, ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ... Στα Αμπελάκια Σαλαμίνας, έχουν εντοπιστεί τμήματα των αρχαίων τειχών της πόλεως των κλασικών και ελληνιστικών χρόνων. Πρόκειται για ακίνητα μνημεία, τα οποία ευρίσκονται εντός ενός ευρύτερου ιστορικής και αρχαιολογικής σημασίας χώρου. Όμως στην ευρύτερη ζώνη, συμβαίνουν κάποια κακώς κείμενα, τα οποία το Υπουργείο Πολιτισμού έχει αφήσει σε εκκρεμότητα... Το θέμα αυτό το έχουμε καταγγείλει προς κάθε αρμόδια αρχή και το έχουμε επισημάνει με επίσημες αναφορές από τον Ιούλιο του 2023, όμως... βρισκόμαστε στην Ελλάδα των πολλών... ταχυτήτων και των πολλών... μέτρων και σταθμών... Ο αρχαιολογικός νόμος 4858/2021, στο άρθρο 3, προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι "Η  προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς της Χώρας συνίσταται κυρίως: α) στον εντοπισμό, την έρευνα, την καταγραφή, την τεκμηρίωση και τη μελέτη των στοιχείων της, β) στη διατήρ