Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΕΡΙ ΔΙΟΝΥΣΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΙΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΤΟΥ ΒΑΚΧΟΥ...


Λαβυρινθώδης η παράδοση περί των ιερέων και των τεχνουργών του Διονύσου. Περί των Διονυσιακών Τεχνιτών, ο επιφανής τέκτων ερευνητής και συγγραφεύς Μάνλυ Χωλ, υποστηρίζει ότι: “... Συγκροτούσαν μία αρχαία μυστική εταιρεία, οι αρχές και οι διδασκαλίες της οποίας ομοιάζουν εξαιρετικά με του σύγχρονου Ελευθεροτεκτονικού Τάγματος... συνδέονταν μεταξύ τους μέσω της μυστικής γνώσεης και για τις σχέσεις ανάμεσα στην γήϊνη και τη θεϊκή επιστήμη της αρχιτεκτονικής... κατείχαν μία μυστική γλώσσα και ένα σύστημα σημείωσης των λίθων”. Πράγματι, οι Διονυσιακοί Τεχνίτες, όπως και οι ναοδόμοι και λιθοξόοι του Μεσαίωνα, χρησιμοποιούσαν συνθηματικά γνωρίσματα και μυστικές λέξεις αναγνωρίσεως, τα οποία κληροδότησαν στον Τεκτονισμό... 
Ο Διόνυσος Ζαγρεύς, γιος της Νύμφης Σεμέλης και του αθανάτου Διός, μετέχει και των δύο ουσιών, είναι δηλαδή βροτός και θεϊκός ταυτόχρονα. Οι Τιτάνες τον δολοφονούν όπως ανάλογα οι αμαθείς και αχρείοι μαθητές δολοφονούν τον Τύριο Χιράμ Αμπίφ, τον δικό τους διδάσκαλο σε άλλη μυσταγωγική παράδοση/εκδοχή. Όμως η Θεά Αθηνά διασώζει την καρδιά του Διονύσου και την παραδίδει στον Δία, τον ζευγνύοντα δηλαδή, τη συμπαντική εκείνη δύναμη που ενώνει τις δύο κοσμικές πολικότητες... Οι Τιτάνες κατακευραυρώνονται στο μεταξύ στον δραματουργικό μύθο που ακολουθεί, όμως οι θνητοί πλέον μετέχουν αφ΄ ενός της τιτανικής υποστάσεως, αφού είναι χοϊκοί, μετέχουν όμως και της θεϊκής, αφού οι Τιτάνες έχουν αφομοιώσει δια της βρώσεως των σαρκών, μεταφορικά, την θεϊκή ουσία του Διονύσου... 
Ο Ζευς αναγεννά τότε τον Διόνυσο που από ΄Ιακχος καθίσταται Βάκχος, αθάνατος και άφθαρτος και ανέρχεται θριαμβικά στα ολύμπια δώματα... Είναι ο υϊός του Διός που λυτρώνοντας την Αριάδνη (αγνή ψυχή) καθίσταται Διόνυσος Ελευθερεύς, απελευρωτής ων των αγνών ψυχών της γης... Η αναγεννητική πράξη του Διονύσου από τον Δία, αποτελεί ένα βαθυστόχαστο τελετουργικό δρώμενο το οποί αποκαλύπτει την επανεμφάνιση της ψυχής στον κόσμο της μορφής και την επιστροφή της στην θεϊκή κατάσταση, διαμέσου της συγκινησιακής τελετουργίας της ωμοφαγικής μεταλήψεως. Η ωμοφαγική μετάληψη, αρχέγονη μυστηριακή τελετουργία, αλληγορεί την μεταστοιχείωση της ύλης σε πνεύμα, αφού προηγουμένως ο μυούμενος συμμετάσχει στην βρώση και αφομοίωση της ύλης που θα μεταλλαχθεί σε πνευματική υπόσταση μέσα από την δοκιμασία και τον πόνο... (Διονυσιακό κατάλοιπο αποτελεί και το μυστήριο της μεταλήψεως της θείας κοινωνίας στον χριστιανισμό, όταν ο ιερεύς καλεί τους πιστούς να μεταλάβουν άρτο (αλληγορεί τη σάρκα) και οίνο (αλληγορεί το αίμα), αποδίδοντας την παραίνεση του Ιησού: “φάεετε, πίετε, τούτο εστί το σώμα μου, τούτο εστί το αίμα μου”.). 
Στην παρατιθέμενη αρχαιολληνική μυστηριακή παράσταση, εμφανίζεται ο Διόνυσος Εσταυρωμένος, με τσαμπιά σταφυλιών περιπεπλεγμένα γύρω του, σύμβολο αμιγώς διονυσιακό... Ανάλογες παραστάσεις υφίστανται και με τον σταυρωθέντα Ορφέα (ιδού πόθεν προήλθε η παράσταση του Εσταυρωμένου Ιησού αλλά και από που έλκουν την προέλευσή τους συμβολικές εκφράσεις όπως “εγώ ειμί η ΄Αμπελος”, ο Βότρυς κλπ). 
Στον Τεκτονισμό αλλά και σε άλλα μυστηριακά συστήματος, οι δύο στήλες του Ναού καλούνται Ιαχείν και Βοάζ (J & B). Ανατρέχοντας σε απόκρυφες μυστηριακές παραδόσεις που μας κληροδότησε ο μυσταγωγός Σπυρίδων Νάγος, αξίζει να διερωτηθούμε, μήπως αυτές οι δύο ονομασίες σχετίζονται προς τον ΄Ιακχο και τον Βάκχο, απηχώντας τις δύο καταστάσεις του Διονύσου, προ και μετά της θεώσεώς του;
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ίδιο τον Έρωτα
Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΚΑΚΙΑΣ ΣΤΗΝ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ Στον Τεκτονισμό αλλά και στον Εσωτερισμό ευρύτερα, υφίστανται ορισμένα σύμβολα προερχόμενα από τον χώρο του φυσικού και ζωϊκού βασιλείου τα οποία διαθέτουν αρχετυπική σημασία. Ένα από αυτά, χιλιοειδωμένο ως σύμβολο που κοσμεί το πέτο μυημένων είτε πολλάκις αναφερόμενο σε τυπικό τελετουργικά, είναι η Ακακία. Τι είναι και τι συμβολίζει πραγματικά η Ακακία στον χώρο της μεταφυσικής παραδόσεως και των εσωτερικών αναζητήσεων; Ο όρος «Ακακία» είναι σύνθετος και περιλαμβάνει το στερητικό «α» και τη λέξη «κακία» ως έκφανση του αρνητικού. Από ετυμολογικής απόψεως, η Α-κακία υποδηλώνει την κατάσταση εκείνη στην οποία κυριαρχεί η έλλειψη, η απουσία του κακού. Η Ακακία δεσπόζει, ως προανεφέρθη, ως σύμβολο στον Εσωτερισμό, υποδηλώνοντας την καθαρότητα και την αγνότητα της ψυχής, και σε επίπεδο καταστάσεως, συμβολίζει την ανάσταση και την αθανασία. Το δέντρο της Ακακίας, είναι γνωστό σε όσους ασχολούνται με τις απόκρυφες παραδόσεις, από
ΔΩΔΕΚΑ ΣΟΒΑΡΟΙ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ... ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ! Τα γεγονότα στη Γάζα, και οι "αγαθοεργίες" των Ισραηλινών μακελάρηδων στην Παλαιστίνη, δεκαετίες τώρα, αλλά πρωτίστως πρόσφατα, στάθηκαν αφορμή για μία ακόμη φορά, να "αποκαλυφθούν" οι διάφοροι περιπλανώμενοι ακροδεξιοί "εθνικοπατριώτες" που απροκάλυπτα στηρίζουν το Ισραήλ και τον Σιωνισμό. Αναλογιζόμενοι τη στάση τους, ψάξαμε και αναζητήσαμε γεωπολιτικά, ιστορικά και στρατηγικά επιχειρήματα για να συμπαραταχθούμε και εμείς με το Ισραήλ. Και τα βρήκαμε. Ιδού: - ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΣΙΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ, ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ (ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ), ΚΑΤΕΣΦΑΞΑΝ ΜΕ ΔΟΛΟ ΚΑΙ ΠΑΝΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΝΕΙΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΠΟΛΕΩΣ ΣΤΗΝ ΦΙΛΙΣΤΑΙΑ (ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ), EΠΙ ΑΝΤΙΟΧΟΥ Δ΄ ΤΟΥ ΕΠΙΦΑΝΟΥΣ. ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΟΡΤΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΧΑΝΟΥΚΑ. -ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ ΣΗΜΙΤΟΦΟΙΝΙΚΕΣ ΜΕ ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ ΤΟΥ ΞΕΡΞΗ ΕΣΘΗΡ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΑΜΠΡΟΥ ΤΟΥ ΜΑΡΔΟΧΑΙΟΥ (ΜΑΡΔΟΝΙΟΥ), Ε
ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΕΝΟΣ ΔΙΣ ΔΡΑΧ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΤΥΜΒΟ ΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ ΔΙΑΜΑΝΤΗ; ΑΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΛΗΘΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ 63 ΤΑΦΩΝ, ΤΕΙΧΩΝ, ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ... Η τραγική ιστορία του τύμβου των Σαλαμινομάχων, μέσα από επίσημα έγγραφα... Το 1975, το ναυπηγείο "Αρκαδία ΑΕ" (Αφοί Διαμαντή), ισοπεδώνουν το ανατολικό τμήμα του τύμβου και καταστρέφουν 63 τάφους, ισοπεδώνοντας παράλληλα αρχαία τείχη, ιερά, βωμούς και ό,τι βρήκαν στο διάβα τους. Μηνύονται, αλλά ουδέποτε η εκδίκαση της υποθέσεως διεξήχθη (με την παρελκυστική τακτική των απανωτών αναβολών, μέχρι οριστικής παραγραφής!!!!).  Το γιατί η υπόθεση παραγράφηκε, αν και επρόκειται για μία καταστροφή ασύλληπτου μεγέθους και βαναυσότητος, οφείλεται στο γεγονός ότι οι διαπράξαντες αυτή, τυγχάνουν συγγενείς του Αχιλλέα Καραμανλή (και του μέχρι προσφάτως Υπουργού Μεταφορών, Κ. Καραμανλή), οπότε και τους επιφυλάχθηκε προκλητική ατιμωρησία για πράξεις οι οποίες είναι ποινικά κολάσιμες! Ο κυρίως τύμβος, το πλάτωμά του, και
ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, Η ΑΣΥΜΜΕΤΡΗ ΑΠΕΙΛΗ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΑ... Την δεκαετία του 1980, οι κυβερνήσεις του Α. Παπανδρέου έθισαν τον ελληνικό λαό σε μία ιδιότυπη νοοτροπία νεοπλουτισμού και την ελληνική νεολαία σε μία κατάσταση νωθρότητας και λέμε ιδιότυπη γιατί η τεχνητή οικονομική ευμάρεια που προκλήθηκε, οφειλόταν στον ακατάσχετο δανεισμό της χώρας όσο και στις αθρόες προσλήψεις με κομματικά κριτήρια μέσω κομματικών κλαδικών οργανώσεων που καθιερώθηκαν εκτοξεύοντας την ευνοιοκρατία και την πολιτική συνδιαλλαγή στα ύψη... Στο πλαίσιο αυτό, απαξιώθηκε η χειρονακτική εργασία και δημιουργήθηκε τεχνητό κενό στους τομείς της οικοδομής, της γεωργίας, των τεχνικών επαγγελμάτων, σε εργατικούς κλάδους, κενό το οποίο προκλήθηκε εσκεμμένα ένεκα του νεοπλουτισμού και της νωθρότητας και το οποίο ήρθαν οι  λαθρομετανάστες από το 1990 και εντεύθεν να καλύψουν... "Καλά που ήρθαν οι ξένοι και βρήκαμε για τα χωράφια μας εργάτες και για την οικοδομή τεχνίτες" μονολογούσαν πολλοί,
ΚΑΙΡΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΙΧΗ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΤΩΝ ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ, ΣΤΑ ΑΜΠΕΛΑΚΙΑ, ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ... Στα Αμπελάκια Σαλαμίνας, έχουν εντοπιστεί τμήματα των αρχαίων τειχών της πόλεως των κλασικών και ελληνιστικών χρόνων. Πρόκειται για ακίνητα μνημεία, τα οποία ευρίσκονται εντός ενός ευρύτερου ιστορικής και αρχαιολογικής σημασίας χώρου. Όμως στην ευρύτερη ζώνη, συμβαίνουν κάποια κακώς κείμενα, τα οποία το Υπουργείο Πολιτισμού έχει αφήσει σε εκκρεμότητα... Το θέμα αυτό το έχουμε καταγγείλει προς κάθε αρμόδια αρχή και το έχουμε επισημάνει με επίσημες αναφορές από τον Ιούλιο του 2023, όμως... βρισκόμαστε στην Ελλάδα των πολλών... ταχυτήτων και των πολλών... μέτρων και σταθμών... Ο αρχαιολογικός νόμος 4858/2021, στο άρθρο 3, προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι "Η  προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς της Χώρας συνίσταται κυρίως: α) στον εντοπισμό, την έρευνα, την καταγραφή, την τεκμηρίωση και τη μελέτη των στοιχείων της, β) στη διατήρ