Η ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΤΡΑΠΟΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΑ "ΆΓΙΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ"...
Πολλές φορές στην χριστιανική λειτουργία και ορολογία, ακούγεται η έκφραση "τα άγια των αγίων". Και στην χριστιανική παράδοση, είναι συνδεδεμένη με το μυστήριο της θείας ευχαριστίας και κοινωνίας.
Τι νόημα όμως προσλαμβάνει ο όρος "αγιότητα" στην Ελληνική μεταφυσική Παράδοση και Κληρονομιά της οποίας θεματοφύλακες τυγχάνουμε κι αυτήν διακονούμε;
Ο όρος «άγιος» έχει ως ρίζα του το αγ-, από το οποίο παράγονται μια σειρά από όροι, όπως το αγνός κ.λπ. Η βαθύτερη σημασία της ρίζας αυτής παραπέμπει στο ρήμα άζεσθαι, που σημαίνει το δέος σε μια απόκρυφη και φοβερή δύναμη (Αισχύλου, Ευμ. 384 κ. έ.), υποδηλώνει τον σεβασμό προς τον φορέα της Δυνάμεως (Ομήρου, Οδύσ. 9, 200 κ. έ.). Συνεπώς στην αρχαία μυστηριακή παράδοση, η αγιότητα συνδέεται με τη δύναμη, με αυτήν ακριβώς την κατάσταση την οποία ο Walter Otto αποκαλεί mysterium fascinosum et tremendum, αυτό δηλαδή που προκαλεί ταυτόχρονα έλξη και δέος.
Έλξη και δέος προκαλεί η κατάσταση εκείνη της συνειδητότητας όπου ο φορέας της έχει αποβάλλει τα "μέταλλα" και τα πάθη, έχει προχωρήσει σε βαθμίδες ηθικής και πνευματικής ανυψώσεως, βιώνει την αρετή και την εμπεδώνει καθημερινά μέσα από πράξεις, λόγους και βιώματα, έμφορτος αγνότητας και καλοκαγαθίας, όπερ σημαίνει ότι ακολουθεί και εφαρμόζει τους φυσικούς και θείους νόμους. Και η εμβίωση αυτής της καταστάσεως, του προσδίδει τη δυνατότητα να ανέλθει σε υψηλότερους αναβαθμούς τελειώσεως και να φθάσει στα κράσπεδα του θείου φωτός...
Κι αν "άγια των αγίων" για τον χριστιανισμό και άλλα θρησκευτικά συστήματα, είναι η κοινωνία με το θείον διαμέσω της μεταλήψεως, συμβολικά, του αίματος και του σώματος του Χριστού, για τον Έλληνα αναζητητή ιερότητα και αγιοσύνη είναι η κατάσταση εκείνη της πνευματικής και ψυχικής ανατάσεως μέσα από την έκσταση όπου προσεγγίζει το μείζον φως και ενώνεται με τις θείες δυνάμεις-ενέργειες που διατρέχουν τη φύση και τον κόσμο, είναι η κατάκτηση της Ευδαιμονίας και της Ενάργειας, είναι η επίτευξη της Ενδελέχειας και της καταστάσεως εκείνη που ο μύστης Ηράκλειτος περιγράφει με την προτροπή "Αγχιβασίην"...
Το Άγιο Γκράαλ, το άγιο δισκοπότηρο που αντιστοιχεί και αλληγορεί την ιερά κίστη των πάνσεπτων αρχαιοελληνικών μυστηρίων, το άδυτο της ψυχής μας και της σκέψης μας, οι ιδιότητες εκείνες και οι ψυχοπνευματικές καταστάσεις που μας οδηγούν σε επικοινωνία προς την θειότητα, αυτά ακριβώς είναι τα στοιχεία που προσδίδουν την ιερότητα, επιφέροντας την μεταφυσική ανάταση και την ανύψωση της προσωπικότητας του αναζητητή. Η κατάσταση αυτή είναι ενδοκόσμια, δεν συντελείται έξω από τον κόσμο τούτο, γι΄ αυτό και η φύση ολόκληρη είναι έμψυχη και ιερή.
Είθε να καταστούμε άξιοι να ενσαρκώσουμε το ουράνιο ιερό μέσα στο φυσικό μας σώμα, το ενδιαίτημα της ψυχής μας...
Είθε να καταστούμε άξιοι να ενσαρκώσουμε το ουράνιο ιερό μέσα στο φυσικό μας σώμα, το ενδιαίτημα της ψυχής μας...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6909-75.33.72