ΤΡΙΣΗΛΙΟΣ ΘΕΟΤΗΣ ΚΑΙ "ΒΑΣΙΛΕΑΣ ΑΝΙΚΗΤΟΣ ΗΛΙΟΣ"...
Ο ΄Ηλιος από το απώτατο παρελθόν αποτελούσε έκφραση του φυσικού και πνευματικού φωτός.΄Ηταν το ουράνιο εκεινο σώμα που παρείχε φως και ζέστη, συντελούσε στην ανάπτυξη των καλλιεργειών και μαζί με αυτά παρείχε ζέση και καλή διάθεση στην ψυχολογία των ανθρώπων (ως γνωστόν στα ανήλιαγα μέρη ευδοκιμεί η κατάθλιψη και η μελαγχολία).
Ο ΄Ηλιος συμβολίζει την άρρενα αρχή και την θετική κοσμογονική δύναμη. Αποτελεί το Είναι που γονιμοποιεί το Γίγνεσθαι και εκπροσωπεί τις δυνάμεις του Ουρανού. Το φως εκπορεύεται από τον Θεό Απόλλωνα είτε ως ηλιακή λάμψη, είτε ως προμηθεϊκό πυρ. Δια τούτο και κατέρχεται από τα ουράνια δώματα και ανάβει την ιερή φλόγα, είτε για την τελετουργική αφή του πυρός πρόκειται στην αρχαία Ολυμπία, είτε για το πάναγνο φως στους εστιακούς βωμούς...
Στον λόφο του Αρδηττού, στην αρχαία Αθήνα, συνεδρίαζε η Ηλιαία, το δικαστήριο των Αθηναίων, όπου τα μέλη του, οι Ηλιαστές, όμωναν τον λεγόμενο ηλιαστικό όρκο. Αυτός ο συμβολισμός στηριζόταν στην αντίληψη ότι όπως ο ήλιος με τις ακτίνες του διεισδύει ακόμη και στα πιο ανήλιαγα μέρη, αντιστοίχως και ο ήλιος της δικαιοσύνης θα πρέπει να εισχωρεί παντού και να φωτίζει ακριβοδίκαια κάθε υπόθεση...
Για τις ευεργετικές του και ζωογόνες του ιδιότητες,ο ΄Ηλιος από την αρχέγονη περίοδο απετέλεσε αντικείμενο θρησκευτικής λατρείας, με ό,τι συμβόλιζε και εκπροσωπούσε. Συνδέθηκε με το ρόδο, τον μαίανδρο που απηχεί την αέναη συνέχεια της ζωής και της δημιουργίας, ενώ ο εστεμμένος φιλόσοφος Ιουλιανός του αφιέρωσε το σύγγραμμά του "Τα εις βασιλέαν ΄Ηλιον". Ο δε Πλήθων Γεμιστός, όρισε την ύπαρξη τριών ΄Ηλιων, του Νοητού, του Νοερού και του Αισθητού, οι οποίοι συγκροτούν την Τρισήλιο Θεότητα, κατά την τριαδική υπόσταση του θείου.
Τον ΄Ηλιο ο Γαλιλαίος απεκάλεσε "πρωθυπουργό" του σύμπαντος, η δε πορεία του στο ουράνιο στερέωμα σηματοδοτεί τις 4 φυσικές εορτές των Ισημεριών και των Ηλιοστασίων, επιδεχόμενες αστρονομικής αλλά και μεταφυσικής προσέγγισης και ερμηνείας. Καθόλου τυχαία, μέσα από τις ηλιοστασικές πύλες (22 Δεκεμβρίου και 22 Ιουνίου), συντελείται η παλιγγενεσία των ψυχών...
Η μεγάλη νίκη του Φωτός επί του σκότος, σηματοδοτείται ως γνωστόν με την έλευση του Χειμερινού Ηλιοστασίου, όπου εορτάζεται, συμβολικά και αλληγορικά, η Ημέρα της Γεννήσεως του Ανίκητου Ηλίου-Απόλλωνος. Ενώ στις 22 Ιουνίου, τιμάται το Θερινό Ηλιοστάσιο, είναι η περίοδος εκείνη κατά την οποία ο Διόνυσος Ελευθερεύς απελευθερώνει τις αγνές ψυχές της γης...
Στο δελφικό ιερό, στο αρχέγονο μαντείο της γαίας που μετετράπη σε απολλώνειο χρηστήριο, ετελούντο τα Δελφικά Μυστήρια, αποδίδοντας τιμές στην Ηλιακή Μυσταγωγία και στην απολλώνεια κορύφωση...
Είθε ο Ουράνιος ΄Ηλιος να φωτίζει τα σκότη και να καταυγάζει σύμπασα τη Δημιουργία στο διηνεκές!
ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6909-75.33.72
ΕΠΑΝΑΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΕΝΟ
Το βιβλίο "Διονυσιακοί Τεχνίτες και Αρχαίοι Ναοδόμοι: Η αληθινή προέλευση του Τεκτονισμού" ρίχνει φως στο σκότος της άγνοιας και της εσκεμμένης αλλοίωσης. Οι ενδιαφερόμενοι για το βιβλίο μπορούν να επικοινωνησουν είτε στο τηλέφωνο 6909-753372 είτε να αποστείλουν e-mail στην ηλεκτρονική διεύθυνση: ionhellas@gmail.com και μαζί με αυτό, θα λάβουν δώρο ένα ακόμη βιβλίο μυστηριακού περιεχομένου!
Σχόλια