Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΗ ΙΑΣΗ ΣΤΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΟΣ....

Ασκληπιεία και θεραπευτήρια της αρχαιότητας. Η ίαση συνυφασμένη με την ονειρομαντεία, την μυστηριακή σύγκλιση, την λατρευτική αποθέωση του θείου, την κάθαρση και τον εξαγνισμό... Από τα Ασκληπιεία-τεμένη του Ασκληπιού μέχρι το Αμφιαράειο στον Κάλαμο και το τέμενος του Μελάμποδος στα Αιγόσθενα, από τον Ιπποκράτη τον Κώο μέχρι τον Κένταυρο Φόλο, από τον Μαχάωνα και τον Ποδαλείριο μέχρι τον Γαληνό και τον Διοσκουρίδη, ξεδιπλώνεται ένα τεράστιο κεφάλαιο με εκπληκτικές ευεργετικές πτυχές για την ανθρωπότητα...
Η ιατρική επιστήμη στα Ασκληπεία συνδυαζόταν με την ύπνωση, η οποία υπήρξε βασικό στοιχείο της θεραπευτικής πρακτικής. Ο ύπνος αποτελούσε, κατά μία άποψη, ένα είδος συμβολικού θανάτου. Κατά τη διάρκεια του ονείρου, ο μυούμενος στην διαδικασία της θεραπευτικής εγκοιμήσεως/ασθενής, βίωνε σημαντικές εμπειρίες και μετά επέστρεφε ανανεωμένος, ξαναγεννημένος. Μάλιστα ο μυητικός ύπνος προγραματιζόταν να γίνεται δίπλα σε πηγές, ποτάμια και γενικά τρεχούμενα νερά τα οποία αφθονούσαν πέριξ των Ασκληπιείων.
Στα Aσκληπεία/θεραπευτήρια και ιερά τα οποία ήταν κατασκευασμένα σε επιλεγμένους τόπους οι οποίοι συνδύαζαν ιδιαίτερο κάλλος και εύκρατο κλίμα, η θεραπευτική αγωγή ήταν συνάρτηση ψυχολογικής, φυσικής και σωματικής διεργασίας, ενώ δεν έλειπε η καταφυγή σε τεχνικές μουσικοθεραπείας και ψυχικής ευφράνσεως.
Η συντεχνία των Ασκληπιάδων που λειτουργούσε τα Ασκληπιεία/θεραπευτήρια της αρχαιότητος, είχε αναπτύξει και μυστηριακές ανησυχίες και περιττό κρίνεται να ειπωθεί ότι εστιαζόταν στην εναρμόνιση σώματος-πνεύματος και ψυχής. Η θεραπευτική  αυτή ικανότητα σε συνδυασμό με την ύπνωση περιγράφεται σαν αποτελεσματική τόσο σε τραυματικές καταστάσεις όσο και σε πυρετούς και άλγη, όπου χρησιμοποιούσαν χειρουργικά μέσα, επωδούς, φάρμακα, βότανα και άλλα μέσα.
Καταπραϋντική αλλά και επουλωτική/θεραπευτική λειτουργία ασκούσαν και τα ιδιαίτερα φίδια που περιφέρονταν στον χώρο των Ασκληπιείων, οι λεγόμενοι παρίες. Μην λησμονούμε ότι το φίδι επειδή εισέρχεται στα έγκατα της γης, είναι κάτοχος, μεταφορικά, απόκρυφης γνώσης, ενώ η αποβολή του δέρματός του είναι σύμβολο αναγεννήσεως και αθανασίας. Φίδια καθάρισαν τα αυτιά του Μελάμποδος, στα Αιγόσθενα, με αποτέλεσμα να είναι σε θέση να ακούει θορύβους και να προσλαμβάνει ήχους που για τον κοινό θνητό ήταν ανέφικτο να αφουγκρασθεί...

Ο πάσχων, αφού προηγουμένως υποβαλλόταν σε εξαγνιστικές καθάρσεις, αυστηρή νηστεία και απόδωση προσφοράς προς τον Θεό Ασκληπιό, εν συνεχεία μόνο γίνονταν δεκτοί στο άβατο του υπνοθεραπευτηρίου, αναμένοντας κατά τη διάρκεια της εγκοιμήσεως την εμφάνιση του Θεού Ασκληπιού ώστε να υποδείξει διαμέσω ονειρικής καταστάσεως τον τρόπο θεραπείας...Τα όνειρα που έβλεπε, ερμηνευμένα είτε από τον ίδιο, είτε από τους ιερείς-θεράποντες του Ασκληπιού, έδιναν οδηγίες που θα οδηγούσαν στη θεραπεία. Αν το αναμενόμενο όνειρο δεν εμφανιζόταν άμεσα, η υπνοθεραπεία επαναλαμβανόταν πολλές συνεχόμενες νύχτες.
Το όνειρο είχε διττό χαρακτήρα. Ήταν πιθανό να εμφανίσει παραπλανητικές εικόνες, είτε να αποκαλύψει τη θεραπευτική οδό, εμφανίζοντας σύμβολα πολλάκις, γι΄ αυτό και επιζητούσε άμεση ερμηνεία, κατά τα πρότυπα των χρησμών...
Υπήρχαν ειδικά ονειρομαντεία, όπως εκείνο του Αμφιάραου στον Ωρωπό και του Τροφώνιου στην Λιβαδειά, όπου ο ικέτης κατερχόταν αυτοπροσώπως στα έγκατα του λόφου όπου βρισκόταν το χρηστήριο και ελάμβανε ο ίδιος τον χρησμό από τον αποθεωθέντα Τροφώνιο.
Οι Πυθαγόρειοι φιλόσοφοι και μύστες απέδιδαν μεγάλη σημασία στα όνειρα, οι οποίοι με έναν κατάλληλο τρόπο ζωής που περιελάμβανε δίαιτα, μουσικά ακούσματα πριν από τον ύπνο, εστίαση της σκέψης, προσπαθούσαν να δουν αποκαλυπτικά όνειρα. Μάλιστα πριν κοιμηθούν έπρεπε να υποβληθούν σε αυτοέλεγχο και σε συνειδησιακή αυτοκριτική, ώστε να διορθώσουν τυχόν λάθη τους ή να συμπληρώσουν οφειλόμενες πράξεις την  επόμενη μέρα.
Τα Ασκληπιεία και οι Ασκληπιάδες κρύβουν ακόμη καλά φυλαγμένα μυστικά. Εκείνο που προέχει ωστόσο να επισημάνουμε σε αυτή τη φάση είναι πώς η αντιμετώπιση κάθε ασθένειας είχε ολιστικό χαρακτήρα, δηλαδή κατά την διάγνωση τη συναρτούσαν με τυχόν πάθηση ή ανισορροπία του πνεύματος ή/και της ψυχής...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6909-75.33.72



Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ίδιο τον Έρωτα
Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΚΑΚΙΑΣ ΣΤΗΝ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ Στον Τεκτονισμό αλλά και στον Εσωτερισμό ευρύτερα, υφίστανται ορισμένα σύμβολα προερχόμενα από τον χώρο του φυσικού και ζωϊκού βασιλείου τα οποία διαθέτουν αρχετυπική σημασία. Ένα από αυτά, χιλιοειδωμένο ως σύμβολο που κοσμεί το πέτο μυημένων είτε πολλάκις αναφερόμενο σε τυπικό τελετουργικά, είναι η Ακακία. Τι είναι και τι συμβολίζει πραγματικά η Ακακία στον χώρο της μεταφυσικής παραδόσεως και των εσωτερικών αναζητήσεων; Ο όρος «Ακακία» είναι σύνθετος και περιλαμβάνει το στερητικό «α» και τη λέξη «κακία» ως έκφανση του αρνητικού. Από ετυμολογικής απόψεως, η Α-κακία υποδηλώνει την κατάσταση εκείνη στην οποία κυριαρχεί η έλλειψη, η απουσία του κακού. Η Ακακία δεσπόζει, ως προανεφέρθη, ως σύμβολο στον Εσωτερισμό, υποδηλώνοντας την καθαρότητα και την αγνότητα της ψυχής, και σε επίπεδο καταστάσεως, συμβολίζει την ανάσταση και την αθανασία. Το δέντρο της Ακακίας, είναι γνωστό σε όσους ασχολούνται με τις απόκρυφες παραδόσεις, από
ΔΩΔΕΚΑ ΣΟΒΑΡΟΙ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ... ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ! Τα γεγονότα στη Γάζα, και οι "αγαθοεργίες" των Ισραηλινών μακελάρηδων στην Παλαιστίνη, δεκαετίες τώρα, αλλά πρωτίστως πρόσφατα, στάθηκαν αφορμή για μία ακόμη φορά, να "αποκαλυφθούν" οι διάφοροι περιπλανώμενοι ακροδεξιοί "εθνικοπατριώτες" που απροκάλυπτα στηρίζουν το Ισραήλ και τον Σιωνισμό. Αναλογιζόμενοι τη στάση τους, ψάξαμε και αναζητήσαμε γεωπολιτικά, ιστορικά και στρατηγικά επιχειρήματα για να συμπαραταχθούμε και εμείς με το Ισραήλ. Και τα βρήκαμε. Ιδού: - ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΣΙΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ, ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ (ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ), ΚΑΤΕΣΦΑΞΑΝ ΜΕ ΔΟΛΟ ΚΑΙ ΠΑΝΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΝΕΙΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΠΟΛΕΩΣ ΣΤΗΝ ΦΙΛΙΣΤΑΙΑ (ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ), EΠΙ ΑΝΤΙΟΧΟΥ Δ΄ ΤΟΥ ΕΠΙΦΑΝΟΥΣ. ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΟΡΤΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΧΑΝΟΥΚΑ. -ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ ΣΗΜΙΤΟΦΟΙΝΙΚΕΣ ΜΕ ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ ΤΟΥ ΞΕΡΞΗ ΕΣΘΗΡ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΑΜΠΡΟΥ ΤΟΥ ΜΑΡΔΟΧΑΙΟΥ (ΜΑΡΔΟΝΙΟΥ), Ε
ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΤΗΣ ΜΕΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ΤΗΣ ΝΔ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ & Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΕΒΡΑΪΚΟΥ ΚΟΓΚΡΕΣΟΥ... Μέχρι και τον Οκτώβριο του 2010, η ΝΔ επί Προεδρίας Αντώνη Σαμαρά, είχε ταχθεί αναφανδόν εναντίον της ψηφίσεως του πρώτου Μνημονίου, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι "η συνταγή αυτή δεν βγαίνει" και μιλώντας για σειρά θέσεων (Ζάππειο 1, 2, 3), που ανέτρεπαν το μνημονιακό καθεστώς. Ένα καθεστώς που εκχωρούσε την Εθνική Κυριαρχία στους ξένους πιστωτές και προέβλεπε συνθήκες εξοντώσεως του μέσου Έλληνα με μεγιστοποίηση των φόρων, περικοπή μισθών, συντάξεων, συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους, περικοπές δαπανών απαραίτητων για τη λειτουργία της παιδείας, της υγείας, της άμυνας κ.ο.κ. Δήλωνε τότε ο πρόεδρος της ΝΔ τα ακόλουθα: Τον Οκτώβριο του 2010 ο Αντώνης Σαμαράς , πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, είχε καταδικάσει την πολιτική του μνημονίου. « Δεν πάει άλλο, κάτ ι πρέπει να αλλάξει, η πολιτική του μνημονίου πρέπει να αλλάξει» τόνιζε ο Α. Σαμαράς προσθέτοντας ότι «το μνη
ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, Η ΑΣΥΜΜΕΤΡΗ ΑΠΕΙΛΗ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΑ... Την δεκαετία του 1980, οι κυβερνήσεις του Α. Παπανδρέου έθισαν τον ελληνικό λαό σε μία ιδιότυπη νοοτροπία νεοπλουτισμού και την ελληνική νεολαία σε μία κατάσταση νωθρότητας και λέμε ιδιότυπη γιατί η τεχνητή οικονομική ευμάρεια που προκλήθηκε, οφειλόταν στον ακατάσχετο δανεισμό της χώρας όσο και στις αθρόες προσλήψεις με κομματικά κριτήρια μέσω κομματικών κλαδικών οργανώσεων που καθιερώθηκαν εκτοξεύοντας την ευνοιοκρατία και την πολιτική συνδιαλλαγή στα ύψη... Στο πλαίσιο αυτό, απαξιώθηκε η χειρονακτική εργασία και δημιουργήθηκε τεχνητό κενό στους τομείς της οικοδομής, της γεωργίας, των τεχνικών επαγγελμάτων, σε εργατικούς κλάδους, κενό το οποίο προκλήθηκε εσκεμμένα ένεκα του νεοπλουτισμού και της νωθρότητας και το οποίο ήρθαν οι  λαθρομετανάστες από το 1990 και εντεύθεν να καλύψουν... "Καλά που ήρθαν οι ξένοι και βρήκαμε για τα χωράφια μας εργάτες και για την οικοδομή τεχνίτες" μονολογούσαν πολλοί,
ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΕΝΟΣ ΔΙΣ ΔΡΑΧ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΤΥΜΒΟ ΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ ΔΙΑΜΑΝΤΗ; ΑΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΛΗΘΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ 63 ΤΑΦΩΝ, ΤΕΙΧΩΝ, ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ... Η τραγική ιστορία του τύμβου των Σαλαμινομάχων, μέσα από επίσημα έγγραφα... Το 1975, το ναυπηγείο "Αρκαδία ΑΕ" (Αφοί Διαμαντή), ισοπεδώνουν το ανατολικό τμήμα του τύμβου και καταστρέφουν 63 τάφους, ισοπεδώνοντας παράλληλα αρχαία τείχη, ιερά, βωμούς και ό,τι βρήκαν στο διάβα τους. Μηνύονται, αλλά ουδέποτε η εκδίκαση της υποθέσεως διεξήχθη (με την παρελκυστική τακτική των απανωτών αναβολών, μέχρι οριστικής παραγραφής!!!!).  Το γιατί η υπόθεση παραγράφηκε, αν και επρόκειται για μία καταστροφή ασύλληπτου μεγέθους και βαναυσότητος, οφείλεται στο γεγονός ότι οι διαπράξαντες αυτή, τυγχάνουν συγγενείς του Αχιλλέα Καραμανλή (και του μέχρι προσφάτως Υπουργού Μεταφορών, Κ. Καραμανλή), οπότε και τους επιφυλάχθηκε προκλητική ατιμωρησία για πράξεις οι οποίες είναι ποινικά κολάσιμες! Ο κυρίως τύμβος, το πλάτωμά του, και