Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΓΝΩΜΟΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΑΒΗΤΟΥ ΣΤΗΝ ΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΥΣΤΑΓΩΓΙΑ...


Ο Γνώμων αποτελεί κατά κυριολεξίαν ένα γεωμετρικό σχεδιαστικό όργανο για τη χάραξη ορθών γωνιών και κάθετων γραμμών. Όμως ο όρος "γνώμων" χρησιμοποιείται και με μεταφορική σημασία, υποδηλώνοντας το κριτήριο που καθοδηγεί ορθά στην λήψη των εκάστοτε αποφάσεων.
Ετυμολογικώς ο όρος "γνώμων" προέρχεται από το ρήμα γιγνώσκω και συνυφαίνεται προς τη Γνώση.
Σε συμβολικό επίπεδο ο Γνώμων αποτελεί σύμβολο της Ηθικής, της Ευθικρισίας και της Ευσυνειδησίας, εμποτισμένοι από την οποία οι άνθρωποι διαπράττουν ενέργειες βάσει του νόμου της ορθής γωνίας, εμπνεόμενοι από δικαιοσύνη και ανθρωπισμό, σύμφωνα με τους ανθρώπινους νόμους και τις θεϊκές υπαγορεύσεις.
Η εφαρμογή του Γνώμωνος, του Διαβήτου και του Νήματος της Στάθμης, είναι απαραίτητα εργαλεία που οφείλουν να χρησιμοποιούν όλοι οι άνθρωποι, εάν επιθυμούν να πορευθούν στην ατραπό εκείνη που σχετίζεται με την Τιμή και την Αρετή...
Η ορθή γωνία, η οποία σχηματίζεται από τον γνώμονα, είναι η αρχή πάσης κατασκευής. Ο Oswald Wirth σχετικώς υποστηρίζει ότι «κάθε κατασκεύασμα προέρχεται εκ του συνδυασμού δυο αντιθέτων, συμβολιζομένων διά της καθέτου (ενέργεια, δράσις) και εκ της οριζοντίας (έκτασις) ευθείας. Ο εργάτης της λίθου, καλείται να αξιοποιήσει τα διάσπαρτα υλικά και να δημιουργήσει ένα οικοδόμημα στιβαρό. 
Για την ευόδωση του σκοπού του, απαιτείται η ορθή χρήση του γνώμονος, γεγονός που προϋποθέτει εμπειρία και γνώση, αλλά και σμιλευτική ικανότητα ώστε να επιτευχθεί η συναρμογή των λίθων κατά τρόπο άρτιο και λειτουργικό.


Περί του Γνώμονος, ο καλούμενος και "Πλάτων του Τεκτονισμού", Άλμπερτ Πάϊκ, αναφέρει: «Ο Γνώμων χρησιμοποιείται μόνο σε επίπεδη επιφάνεια και αναφέρεται μόνο στην Γεωμετρία, την μέτρηση της γης, αυτή την Τριγωνομετρία που ασχολείται μόνον με τα επίπεδα και με την Γη, την οποία οι αρχαίοι την θεωρούσαν επίπεδη». Την Γεωμετρία αυτή, αφορά και το γράμμα Γ, το οποίο από τεκτονικής απόψεως λόγω της σχηματικής του μορφής θεωρείται ότι προσιδιάζει στον γνώμονα, θεωρούμενο ως η αρχή των λέξεων Γεωμετρία, Γένεση, Γνώση. 
Όμως ο όρος "Γένεση" έχει πανπεριεκτική διάσταση, καθώς ως αναφέρει ο μύστης Πέτρος Γκράβιγγερ, υποδηλώνει το παν: συμπεριλαμβάνει από την γέννηση του ανθρώπου και του κόσμου, μέχρι και την αφύπνιση του εν ημίν ευρισκόμενου σε λανθάνουσα κατάσταση χριστικού σπινθήρα δια του οποίου κτώμεθα της Θείας Γνώσεως... Ανάγοντας παράλληλα στον Γνωστικισμό, στην φιλοσοφική και μυστηριακή εκείνη θεώρηση που εκκίνησε από ελληνικές ρίζες της ύστερης αρχαιότητος για να εξαπλωθεί στα πέρατα του κόσμου με διάφορες μορφές...
Στην γωνία του γνώμονος σχηματίζεται μία ορθή γωνία. Αυτή υποδηλώνει, σε συμβολικό επίπεδο, τον ορθό λόγο, ούσα συνυφασμένη με την ευσυνειδησία και την χρηστοήθεια. Ο Ήρων ο Αλεξανδρεύς, αναφορικά με την ορθή γωνία, επισημαίνει τα ακόλουθα: «Η ορθή γωνία συμβολίζει την αρετή, ενώ η αμβλεία και η οξεία την αοριστία, την κακία, την ένδεια και την αμετρία». Και εν προκειμένω ο ορθός λόγος συγκεράζεται με την μεσότητα, καθώς κατά τον Αριστοτέλη η Αρετή και η σωφροσύνη αποτελούν έκφραση της "μεσότητος μεταξύ δύο υπερβολών". (Αριστ. Ηθ. Νικ. 2, 6, 15).  
Εν κατακλείδι, δια του Γνώμονος επέρχεται η επεξεργασία της συνειδήσεως, κατά τρόπον ώστε να καταστεί ορθή και να λειτουργεί με ευθικρισία.
'Επεται το αρχιτεκτονικό εργαλείο του Διαβήτου, ο οποίος έχει χρηστική αξία μετρώντας διαστήματα και χαράσσοντας κύκλους σε σχέδια. Εκ της ιδιότητός του να χαράσσει κύκλους, θεωρείται σύμβολο του Απείρου αλλά και της ολότητος/πληρότητος, μη έχοντας αρχή και τέλος, οριοθετώντας και το σημείο εκείνο εκ του οποίου άρχεται η εξέλιξη... Ένεκα του γεγονότος ότι ο Διαβήτης κινείται αφ΄ εαυτού και διαγράφει κύκλους, εύλογο είναι να θεωρείται ότι εκφράζει την άρρενα/ενεργητική δύναμη του σόυμπαντος κόσμου, αποτελώντας από κοινού με τον γνώμονα και το βιβλίο του νόμου τα τρία μεγάλα φώτα της στοάς.

Καθώς ο διαβήτης κινεί το ένα σκέλος του διαγράφοντας έναν κύκλο, ενώ το άλλο παραμένει σταθερό, υποδηλώνει την αιώνια και ατελεύτητη συμπαντική δημιουργία, την αέναη κίνηση, την εξέλιξη, σχηματοποιώντας μία σφαίρα η οποία θα μπορούσε να σημαίνει και τον ουράνιο θόλο, το λίκνο του πνευματικού κόσμου και των οντοτήτων που τον συνέχουν, τα ανώτερα επίπεδα της Δημιουργίας και των Κοσμικών αρχών και νόμων.
Για τον εσωτεριστή γενικά και τον τέκτονα ειδικά, η σφαιρική εξέταση των πραγμάτων και η συνειδησιακή διεύρυνση κατά τρόπο σφαιρικό, συντελεί στην αυτογνωσία μέσω της διανοίξεως των ψυχικών οφθαλμών, στοχεύοντας στην εμπέδωση της πραγματικότητας που γίνεται κατανοητή μόνο δια της ανελίξεως σε μεταφυσικά δώματα, της πραγματικότητας εκείνης που εκφεύγει των στενών και συχνά απατηλών ορίων της αντιληπτότητας δια των πέντε αισθήσεων...
Αφορά την ίδια την διαδικασία της μετουσιώσεως του ανθρώπου σε μύστη, δια της επιλογής της ατραπού της Αρετής και δια της εμβιώσεως κατά τρόπο συνειδητό, αρχών και κανόνων που μεταπλάθουν το ίδιο το Είναι σε μία ανώτερη, ευγενέστερη και πιο συνειδητοποιημένη μορφή. 
Με δεδομένα τα ανωτέρω, ο Διαβήτης για τον Τεκτονισμό αναδεικνύεται σε εργαλείο ερεύνης και αναζητήσεως της Αιώνιας Αλήθειας.  
Καταληκτικά, Γνώμων και Διαβήτης είναι τα δύο εργαλεία χαράξεως και προσδιορισμού των αρχών του Σύμπαντος, γι΄ αυτό και χαρακτηρίζουν τον Μέγα Αρχιτέκτονα ή Γεωμέτρη του Σύμπαντος, όπως τον όρισε πολύ ορθά και εύστοχα ο Πλάτων στον "Τίμαιο", αποφαινόμενος ότι Αεί ο Θεός Γεωμετρεί, ρήση η οποία πλαισιώνει και το έμβλημα της Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού.
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6909-75.33.72

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ίδιο τον Έρωτα
ΟΥΔΕΙΣ ΑΣΦΑΛΕΣΤΕΡΟΣ ΕΧΘΡΟΣ ΤΟΥ ΕΥΕΡΓΕΤΗΘΕΝΤΟΣ... Είναι Σεπτέμβριος του 2007. Το περιοδικό "Απολλώνειο Φως" που εξέδιδε τότε ο υπογράφων, μαζί με δεκάδες συνέλληνες και συναγωνιστές, έχουν συνδράμει τον Κωνσταντίνο Πλεύρη, στον δικαστικό αγώνα που αντιμετώπιζε από τους Εβραίους και φιλεβραϊκούς κύκλους, με αφορμή την κυκλοφορία του βιβλίου του "Εβραίοι όλη η Αλήθεια". Μάλιστα, ήμασταν οι μόνοι που τον στηρίξαμε εμπράκτως, με την κυκλοφορία και μαζική διανομή προκηρύξεων συμπαραστάσεως, με αναρτήσεις στο περιοδικό, με έκδοση αφισών, αυτοκολλήτων και φέιγ-βολάν και άλλες ενημερωτικές δράσεις, κατορθώνοντας να κινητοποιήσουμε στο Εφετείο Αθηνών, στις 7 Σεπτεμβρίου 2007, αρκετές εκατοντάδες κόσμου με την δράση μας εκείνη.  Με τον Κ. Πλεύρη και τον γιό του, διατηρούσαμε πολιτικές διαφορές και μάλιστα σοβαρές, όμως τον στηρίξαμε και το ίδιο θα πράτταμε για οιονδήποτε Έλληνα διωκόταν ποινικά από φιλεβραϊκούς κύκλους, για ευνόητους λόγους. Να επισημανθεί ότι η στήριξη αφορού
ΜΙΑ ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΝΤΕΡΤΙΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΑ ΤΟΝ ΝΟΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 2002: ΠΑΡΑΜΕΝΩ ΣΤΟ ΚΕΛΙ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΗΣ 21ΗΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ.... Ήταν μία βροχερή ημέρα του Νοεμβρίου 2002 που ξεκίνησα να πάω στις φυλακές Κορυδαλλού. Η επίσκεψη αφορούσε τον έγκλειστο Στρατηγό Νικόλαο Ντερτιλή, ισοβίτη πολιτικό κρατούμενο της 21ης Απριλίου 1967, τον οποίο επισκεπτόμουν σχετικά συχνά για μία μεγάλη περίοδο. Μάλιστα, ο Στρατηγός με είχε τιμήσει και με την παραχώρηση συνεντεύξεώς του στο περιοδικό "Απολλώνειο Φως" που τότε εξέδιδα και η οποία δημοσιεύθηκε στο τεύχος Ιουλίου-Αυγούστου 2003... Εκείνη την ημέρα λοιπόν, λόγω βροχής και παγωνιάς, ο Στρατηγός δεν είχε επισκέψεις και έτσι μείναμε οι δυό μας στο κελί, συζητώντας με τις ώρες, διάφορα θέματα. Δεν χόρταινες να ακούς τις συναρπαστικές αφηγήσεις του από την Κύπρο το 1963-64, από τις διάφορες πολεμικές του περιπέτειες σε προγενέστερους χρόνους, καθώς ο Στρατηγός Ντερτιλής δεν ήταν κανένας χαρτογιακάς, αλλά τα γαλόνια του τα είχε
ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΗΣ Λ. ΚΟΝΙΟΡΔΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΣΑΛΑΜΙΝΑ & Η... ΚΑΘΑΙΡΕΣΗ ΤΗΣ.... Τον Αύγουστο του 2018 επεσκέφθη αιφνιδίως το νησί της Σαλαμίνας, η τότε Υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου. Αντικείμενο της επισκέψεώς της, ήταν να δει, ιδίοις όμμασι, την κατάσταση που επικρατούσε στην χερσόνησο της Κυνόσουρας, σε σχέση με τη δραστηριότητα των ναυπηγικών εγκαταστάσεων που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο χώρο της Κυνόσουρας αλλά και της Πούντας. Περιηγήθηκε από τις αρχές του νησιού, την τότε δημοτική αρχή στις αρχαιότητες του νησιού, ιδίως δε στον τύμβο στην Κυνόσουρα και στον όρμο των Αμπελακίων, ενώ ο αρχαιολόγος Γ. Λώλος την ξενάγησε και την ενημέρωσε σχετικά με τις υποθαλάσσιες έρευνες που διεξήγαγε στον αρχαίο λιμένα, όπου ως γνωστόν είχε συγκεντρωθεί και ο ελληνικός στόλος προ της θρυλικής ναυμαχίας.... Η Λ. Κονιόρδου, τότε, είχε επιδείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ανάπλαση του χώρου του τύμβου και την αξιοποίηση των εγκατελειμένων αποθηκών πυρομαχικών και πολυβολεί
Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΚΑΚΙΑΣ ΣΤΗΝ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ Στον Τεκτονισμό αλλά και στον Εσωτερισμό ευρύτερα, υφίστανται ορισμένα σύμβολα προερχόμενα από τον χώρο του φυσικού και ζωϊκού βασιλείου τα οποία διαθέτουν αρχετυπική σημασία. Ένα από αυτά, χιλιοειδωμένο ως σύμβολο που κοσμεί το πέτο μυημένων είτε πολλάκις αναφερόμενο σε τυπικό τελετουργικά, είναι η Ακακία. Τι είναι και τι συμβολίζει πραγματικά η Ακακία στον χώρο της μεταφυσικής παραδόσεως και των εσωτερικών αναζητήσεων; Ο όρος «Ακακία» είναι σύνθετος και περιλαμβάνει το στερητικό «α» και τη λέξη «κακία» ως έκφανση του αρνητικού. Από ετυμολογικής απόψεως, η Α-κακία υποδηλώνει την κατάσταση εκείνη στην οποία κυριαρχεί η έλλειψη, η απουσία του κακού. Η Ακακία δεσπόζει, ως προανεφέρθη, ως σύμβολο στον Εσωτερισμό, υποδηλώνοντας την καθαρότητα και την αγνότητα της ψυχής, και σε επίπεδο καταστάσεως, συμβολίζει την ανάσταση και την αθανασία. Το δέντρο της Ακακίας, είναι γνωστό σε όσους ασχολούνται με τις απόκρυφες παραδόσεις, από
ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, Η ΑΣΥΜΜΕΤΡΗ ΑΠΕΙΛΗ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΑ... Την δεκαετία του 1980, οι κυβερνήσεις του Α. Παπανδρέου έθισαν τον ελληνικό λαό σε μία ιδιότυπη νοοτροπία νεοπλουτισμού και την ελληνική νεολαία σε μία κατάσταση νωθρότητας και λέμε ιδιότυπη γιατί η τεχνητή οικονομική ευμάρεια που προκλήθηκε, οφειλόταν στον ακατάσχετο δανεισμό της χώρας όσο και στις αθρόες προσλήψεις με κομματικά κριτήρια μέσω κομματικών κλαδικών οργανώσεων που καθιερώθηκαν εκτοξεύοντας την ευνοιοκρατία και την πολιτική συνδιαλλαγή στα ύψη... Στο πλαίσιο αυτό, απαξιώθηκε η χειρονακτική εργασία και δημιουργήθηκε τεχνητό κενό στους τομείς της οικοδομής, της γεωργίας, των τεχνικών επαγγελμάτων, σε εργατικούς κλάδους, κενό το οποίο προκλήθηκε εσκεμμένα ένεκα του νεοπλουτισμού και της νωθρότητας και το οποίο ήρθαν οι  λαθρομετανάστες από το 1990 και εντεύθεν να καλύψουν... "Καλά που ήρθαν οι ξένοι και βρήκαμε για τα χωράφια μας εργάτες και για την οικοδομή τεχνίτες" μονολογούσαν πολλοί,
ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΤΗΣ ΜΕΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ΤΗΣ ΝΔ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ & Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΕΒΡΑΪΚΟΥ ΚΟΓΚΡΕΣΟΥ... Μέχρι και τον Οκτώβριο του 2010, η ΝΔ επί Προεδρίας Αντώνη Σαμαρά, είχε ταχθεί αναφανδόν εναντίον της ψηφίσεως του πρώτου Μνημονίου, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι "η συνταγή αυτή δεν βγαίνει" και μιλώντας για σειρά θέσεων (Ζάππειο 1, 2, 3), που ανέτρεπαν το μνημονιακό καθεστώς. Ένα καθεστώς που εκχωρούσε την Εθνική Κυριαρχία στους ξένους πιστωτές και προέβλεπε συνθήκες εξοντώσεως του μέσου Έλληνα με μεγιστοποίηση των φόρων, περικοπή μισθών, συντάξεων, συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους, περικοπές δαπανών απαραίτητων για τη λειτουργία της παιδείας, της υγείας, της άμυνας κ.ο.κ. Δήλωνε τότε ο πρόεδρος της ΝΔ τα ακόλουθα: Τον Οκτώβριο του 2010 ο Αντώνης Σαμαράς , πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, είχε καταδικάσει την πολιτική του μνημονίου. « Δεν πάει άλλο, κάτ ι πρέπει να αλλάξει, η πολιτική του μνημονίου πρέπει να αλλάξει» τόνιζε ο Α. Σαμαράς προσθέτοντας ότι «το μνη
ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΕΝΟΣ ΔΙΣ ΔΡΑΧ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΤΥΜΒΟ ΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ ΔΙΑΜΑΝΤΗ; ΑΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΛΗΘΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ 63 ΤΑΦΩΝ, ΤΕΙΧΩΝ, ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ... Η τραγική ιστορία του τύμβου των Σαλαμινομάχων, μέσα από επίσημα έγγραφα... Το 1975, το ναυπηγείο "Αρκαδία ΑΕ" (Αφοί Διαμαντή), ισοπεδώνουν το ανατολικό τμήμα του τύμβου και καταστρέφουν 63 τάφους, ισοπεδώνοντας παράλληλα αρχαία τείχη, ιερά, βωμούς και ό,τι βρήκαν στο διάβα τους. Μηνύονται, αλλά ουδέποτε η εκδίκαση της υποθέσεως διεξήχθη (με την παρελκυστική τακτική των απανωτών αναβολών, μέχρι οριστικής παραγραφής!!!!).  Το γιατί η υπόθεση παραγράφηκε, αν και επρόκειται για μία καταστροφή ασύλληπτου μεγέθους και βαναυσότητος, οφείλεται στο γεγονός ότι οι διαπράξαντες αυτή, τυγχάνουν συγγενείς του Αχιλλέα Καραμανλή (και του μέχρι προσφάτως Υπουργού Μεταφορών, Κ. Καραμανλή), οπότε και τους επιφυλάχθηκε προκλητική ατιμωρησία για πράξεις οι οποίες είναι ποινικά κολάσιμες! Ο κυρίως τύμβος, το πλάτωμά του, και