Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΜΥΗΤΙΚΗΣ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ...

Μυστήριο: Ένας όρος η επίκληση και μόνο του οποίου εξάπτει την περιέργεια, απότοκον της άγνοιας, προσλαμβάνοντας διάφορες ερμηνείες και αποδόσεις, σύμφωνα με τη γνώση, τις εμπειρίες και τη νοητική αντίληψη ενός εκάστου...
Κατ΄ αρχήν να επισημάνουμε ότι ο όρος "Μυστήριο" είναι αμιγώς ελληνικής προελεύσεως και δεν υφίσταται σε καμία άλλη γλώσσα, παρά όλοι οι υπόλοιποι έχουν αποδώσει την λέξη αυτή με όλα τα παράγωγά της (μυστήριο, μυστηριακό κ.α.) με λατινική γραφή (mystik, mystery, ecc).
Ομιλώντας λοιπόν περί Μυστηρίων και μυητικών τελετουργιών, άπειρα ερωτήματα ανακύπτουν, ερωτήματα τα οποία εξάπτουν την φαντασία και προσελκύουν το ενδιαφέρον ουκ ολίγων αμύητων. Ποιός ο σκοπός των αρχαίων μυητικών τελετουργιών και γιατί είναι απαραίτητες ως προς την διάρθρωση ενός τελετουργικού δρωμένου βαθειά εσωτερικού; Που αποσκοπεί η Μύηση και ποιά κέντρα της ανθρώπινης υποστάσεως ενεργοποιεί και αφυπνίζει; Γιατί οι αρχαίοι μύστες δεν απηύθηναν προς τους πάντες το μυητικό έργο αλλά το επικέντρωναν στους ολίγους και προπαρασκευασμένους ψυχικά και πνευματικά;
Η μύηση αποτελεί ένα τελετουργικό δραματουργικό δρώμενο το οποίο έχει ως σκοπό να αφυπνίσει και να διαγείρει τις εσωτερικές λειτουργίες του μυουμένου. Να αφυπνίσει την υποσυνείδητη διάνοιά του ώστε να δεχθεί υπεραισθητές προσλήψεις. 
Και δια της καταφυγής στην γλώσσα των συμβόλων και της αλληγορίας να δεχθεί μέσα από την επίδειξη γεγονότων και την αποκάλυψη αληθειών (κατά τα πρότυπα των λεγομένων και των δεικνυμένων των Αρχαίων Μυστηρίων), ανώτερες αρχές και ιδανικά με τα οποία να συνδεθεί δια βίου, εργαζόμενος για την συνειδητή πραγμάτωσή τους. Η μύηση κατατείνει στο να συντελέσει ώστε ο υποψήφιος να γνωρίσει σταδιακά και κλιμακωτά την Πραγματικότητα παραμερίζοντας την εφήμερη και απατηλή πολλάκις αντιληπτότητα, διαμορφώνοντας μία εμπεριστατωμένη γνώση και γνώμη περί του Θείου, της Υπάρξεως και του Σύμπαντος, ώστε απεγκλωβιζόμενος από τις δογματικές πλάνες, να οδηγηθεί μέσα από την γνωστική αναζήτηση, την ηθική τελειοποίηση και την ψυχοπνευματική ανάταση προς τις κορυφές του Μυητικού Ολύμπου...
Κλείνοντας τα φυσικά μάτια και τα αυτιά και διανοίγοντας τα ψυχικά κέντρα, τους αθάνατους ψυχικούς οφθαλμούς, αφυπνίζοντας κλιμακωτά τον χριστικό σπινθήρα που εμφωλεύει εντός του, ο μυούμενος θα μπορέσει, εάν τα κίνητρά του είναι ειλικρινή και η διάθεσή του να δρασκελίσει το κατώφλι του Ναού δεν είναι εφήμερη και περιστασιακή, να αναπτύξει τον Εσώτερο Εαυτό του επιτυγχάνοντας κυριαρχία στην ζωή, προσεγγίζοντας την αριστοτελική ενδελέχεια και σμιλεύοντας, μεταφορικά και αλληγορικά εντός του, τον περικαλλή ναό της Αρετής, έμφορτο όλων όσων εφοδίων απαιτούνται για την ανύψωση προς ανώτερα πεδία θεάσεως της πραγματικότητας και της ζωής...
Ως εκ τούτου, η Μύηση δεν απευθύνεται τόσο στην Νόηση, όσο κυρίως στην Ψυχή, απευθύνεται δε σε ολίγους και προπαρασκευασμένους, ώριμους πνευματικά και ψυχικά και όχι στον οιονδήποτε τυχόντα, διότι άνευ συνειδητοποιήσεως των κοσμικών αρχών και νόμων και των λειτουργιών τους, τα Μυστήρια και η λειτουργία τους όχι μόνο δεν θα γίνονταν αντιληπτά ως προς το βαθύτερο νόημά τους από τις ανώριμες ψυχές, αλλά επιπλέον θα τα διαστρέβλωναν, παρανοώντας τα και θα τα διαπόμπευαν...
Η μυητική τελετουργία, γι΄αυτόν ακριβώς τον λόγο, δεν μπορεί και δεν πρέπει να απευθύνεται στον οιονδήποτε αλλά μόνο στους διακατεχόμενους από αληθινή δίψα, από εσωτερική έφεση και από ικανή προπαρασκευή για να βιώσουν την μυητική αυτή ατραπό που θα επιλέξουν και η οποία, συν τω χρόνω, θα τους οδηγήσει στην πορεία εκείνη που ιχνηλατείται από το θείο φως... Από όσους είναι διατεθειμένοι να κατέλθουν στο βάθος της συνειδήσεώς τους και να ενδοσκοπήσουν κατά την πυθαγόρειο επιταγή...
Αυτός ήταν ανέκαθεν ο σκοπός των μυητικών δρωμένων, γι΄ αυτό και οι κραδασμοί που παρήγαγαν οι τελετουργίες αυτές, ένωναν τους μύστες με τον Πνευματικό Κόσμο ως αναφέρει επιγραμματικά και ο μυσταγωγός Πέτρος Γκράβιγγερ. Δεν θα πρέπει να διαλάθει της προσοχής μας το γεγονός ότι ένα μυστηριακό τυπικό εμπεριέχει και συμπυκνώνει μέσα από τα δρώμενα που ενεργοποιεί, βαθύτερες εσωτερικές καταστάσεις οι οποίες εάν δεν επέλθει καταφυγή σε σύμβολα και πράξεις, είναι δυσχερές ακόμη και στον πλέον εύγλωττο ομιλητή και ρήτορα να περιγράψει, αναφερόμενοι σε πνευματικές καταστάσεις και σε υψηλότατες έννοιες του πνεύματος και της ψυχής πούναι δύσκολο να εκφραστούν... Στο πλαίσιο αυτό, γίνεται αντιληπτό ότι ένα τυπικό εμπεριέχει φράσεις, σύμβολα, αλληγορίες, τύπους και δρώμενα τα οποία αποσκοπούν στην απεικόνιση, συμβολικώ τω τρόπω κοσμικών αρχών και νόμων που εκτείνονται από τον μακρόκοσμο έως τον μικρόκοσμο...
Ο Π. Γκράβιγγερ επ΄ αυτού αναφέρει: «το Τεκτονικό Τυπικό έχει μεγάλη και ύψιστη σημασία, επειδή δι’ αυτού δύναται ο άνθρωπος να μεθέξη εις το Θείον Έργον της διαπλάσεως του Κόσμου. Άλλωστε το Τυπικό αυτό στηρίζεται επί του Μεγάλου Τυπικού εκ των άνω και χάρις εις τον οικοδομικόν του συμβολισμό, το παν περιστρέφεται και συγκεντρούται περί το έργον του Δημιουργού...». 
Ο δε μυσταγωγός Σπυρίδων Νάγος επισημαίνει ότι «η εκτέλεση του Τεκτονικού Τυπικού σκοπό έχει αφ’ ενός να προσκαλέσει την πνευματική δύναμη προς αρωγή των αδελφών, αφ’ ετέρου να αφυπνίσει τη συνείδηση των παρισταμένων, εκχέοντας τα μυσταγωγικά ρεύματα των ανώτερων κόσμων...». 
Οι μυητικές τελετές δια τους λόγους αυτούς, συνιστούν το μέσον για την καταβύθιση στα άδυτα του Εγώ και την εξεύρεση της Αρμονίας, της Ψυχικής Αγνότητας, της Πνευματικής Ανωτερότητας και την αναβίβαση της Συνειδήσεως σε θεία επίπεδα... Δια των δονήσεων που παράγουν οι μυσταγωγικές τελετουργίες, συνιστούν επίκληση αιωνίων αρχετύπων, καλώντας τον μυούμενο να ενωθεί με αυτά σε μία ατέρμονη πορεία αναζητήσεως του Φωτός...
Είθε κάθε χρηστοήθης και ευσεβής αναζητητής να καταστεί ικανός αυτή την πορεία προς το Φως και την Αρετή, μία πορεία που δίνει ουσιαστικό νόημα και επίγνωση στην τετριμένη και εφήμερη παρουσία του στην γη, να καταφέρει να την πραγματώσει!
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6909-75.33.72

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ίδιο τον Έρωτα
ΜΙΑ ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΝΤΕΡΤΙΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΑ ΤΟΝ ΝΟΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 2002: ΠΑΡΑΜΕΝΩ ΣΤΟ ΚΕΛΙ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΗΣ 21ΗΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ.... Ήταν μία βροχερή ημέρα του Νοεμβρίου 2002 που ξεκίνησα να πάω στις φυλακές Κορυδαλλού. Η επίσκεψη αφορούσε τον έγκλειστο Στρατηγό Νικόλαο Ντερτιλή, ισοβίτη πολιτικό κρατούμενο της 21ης Απριλίου 1967, τον οποίο επισκεπτόμουν σχετικά συχνά για μία μεγάλη περίοδο. Μάλιστα, ο Στρατηγός με είχε τιμήσει και με την παραχώρηση συνεντεύξεώς του στο περιοδικό "Απολλώνειο Φως" που τότε εξέδιδα και η οποία δημοσιεύθηκε στο τεύχος Ιουλίου-Αυγούστου 2003... Εκείνη την ημέρα λοιπόν, λόγω βροχής και παγωνιάς, ο Στρατηγός δεν είχε επισκέψεις και έτσι μείναμε οι δυό μας στο κελί, συζητώντας με τις ώρες, διάφορα θέματα. Δεν χόρταινες να ακούς τις συναρπαστικές αφηγήσεις του από την Κύπρο το 1963-64, από τις διάφορες πολεμικές του περιπέτειες σε προγενέστερους χρόνους, καθώς ο Στρατηγός Ντερτιλής δεν ήταν κανένας χαρτογιακάς, αλλά τα γαλόνια του τα είχε
Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΚΑΚΙΑΣ ΣΤΗΝ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ Στον Τεκτονισμό αλλά και στον Εσωτερισμό ευρύτερα, υφίστανται ορισμένα σύμβολα προερχόμενα από τον χώρο του φυσικού και ζωϊκού βασιλείου τα οποία διαθέτουν αρχετυπική σημασία. Ένα από αυτά, χιλιοειδωμένο ως σύμβολο που κοσμεί το πέτο μυημένων είτε πολλάκις αναφερόμενο σε τυπικό τελετουργικά, είναι η Ακακία. Τι είναι και τι συμβολίζει πραγματικά η Ακακία στον χώρο της μεταφυσικής παραδόσεως και των εσωτερικών αναζητήσεων; Ο όρος «Ακακία» είναι σύνθετος και περιλαμβάνει το στερητικό «α» και τη λέξη «κακία» ως έκφανση του αρνητικού. Από ετυμολογικής απόψεως, η Α-κακία υποδηλώνει την κατάσταση εκείνη στην οποία κυριαρχεί η έλλειψη, η απουσία του κακού. Η Ακακία δεσπόζει, ως προανεφέρθη, ως σύμβολο στον Εσωτερισμό, υποδηλώνοντας την καθαρότητα και την αγνότητα της ψυχής, και σε επίπεδο καταστάσεως, συμβολίζει την ανάσταση και την αθανασία. Το δέντρο της Ακακίας, είναι γνωστό σε όσους ασχολούνται με τις απόκρυφες παραδόσεις, από
ΔΩΔΕΚΑ ΣΟΒΑΡΟΙ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ... ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ! Τα γεγονότα στη Γάζα, και οι "αγαθοεργίες" των Ισραηλινών μακελάρηδων στην Παλαιστίνη, δεκαετίες τώρα, αλλά πρωτίστως πρόσφατα, στάθηκαν αφορμή για μία ακόμη φορά, να "αποκαλυφθούν" οι διάφοροι περιπλανώμενοι ακροδεξιοί "εθνικοπατριώτες" που απροκάλυπτα στηρίζουν το Ισραήλ και τον Σιωνισμό. Αναλογιζόμενοι τη στάση τους, ψάξαμε και αναζητήσαμε γεωπολιτικά, ιστορικά και στρατηγικά επιχειρήματα για να συμπαραταχθούμε και εμείς με το Ισραήλ. Και τα βρήκαμε. Ιδού: - ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΣΙΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ, ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ (ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ), ΚΑΤΕΣΦΑΞΑΝ ΜΕ ΔΟΛΟ ΚΑΙ ΠΑΝΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΝΕΙΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΠΟΛΕΩΣ ΣΤΗΝ ΦΙΛΙΣΤΑΙΑ (ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ), EΠΙ ΑΝΤΙΟΧΟΥ Δ΄ ΤΟΥ ΕΠΙΦΑΝΟΥΣ. ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΟΡΤΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΧΑΝΟΥΚΑ. -ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ ΣΗΜΙΤΟΦΟΙΝΙΚΕΣ ΜΕ ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ ΤΟΥ ΞΕΡΞΗ ΕΣΘΗΡ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΑΜΠΡΟΥ ΤΟΥ ΜΑΡΔΟΧΑΙΟΥ (ΜΑΡΔΟΝΙΟΥ), Ε
ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΤΗΣ ΜΕΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ΤΗΣ ΝΔ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ & Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΕΒΡΑΪΚΟΥ ΚΟΓΚΡΕΣΟΥ... Μέχρι και τον Οκτώβριο του 2010, η ΝΔ επί Προεδρίας Αντώνη Σαμαρά, είχε ταχθεί αναφανδόν εναντίον της ψηφίσεως του πρώτου Μνημονίου, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι "η συνταγή αυτή δεν βγαίνει" και μιλώντας για σειρά θέσεων (Ζάππειο 1, 2, 3), που ανέτρεπαν το μνημονιακό καθεστώς. Ένα καθεστώς που εκχωρούσε την Εθνική Κυριαρχία στους ξένους πιστωτές και προέβλεπε συνθήκες εξοντώσεως του μέσου Έλληνα με μεγιστοποίηση των φόρων, περικοπή μισθών, συντάξεων, συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους, περικοπές δαπανών απαραίτητων για τη λειτουργία της παιδείας, της υγείας, της άμυνας κ.ο.κ. Δήλωνε τότε ο πρόεδρος της ΝΔ τα ακόλουθα: Τον Οκτώβριο του 2010 ο Αντώνης Σαμαράς , πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, είχε καταδικάσει την πολιτική του μνημονίου. « Δεν πάει άλλο, κάτ ι πρέπει να αλλάξει, η πολιτική του μνημονίου πρέπει να αλλάξει» τόνιζε ο Α. Σαμαράς προσθέτοντας ότι «το μνη
ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, Η ΑΣΥΜΜΕΤΡΗ ΑΠΕΙΛΗ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΑ... Την δεκαετία του 1980, οι κυβερνήσεις του Α. Παπανδρέου έθισαν τον ελληνικό λαό σε μία ιδιότυπη νοοτροπία νεοπλουτισμού και την ελληνική νεολαία σε μία κατάσταση νωθρότητας και λέμε ιδιότυπη γιατί η τεχνητή οικονομική ευμάρεια που προκλήθηκε, οφειλόταν στον ακατάσχετο δανεισμό της χώρας όσο και στις αθρόες προσλήψεις με κομματικά κριτήρια μέσω κομματικών κλαδικών οργανώσεων που καθιερώθηκαν εκτοξεύοντας την ευνοιοκρατία και την πολιτική συνδιαλλαγή στα ύψη... Στο πλαίσιο αυτό, απαξιώθηκε η χειρονακτική εργασία και δημιουργήθηκε τεχνητό κενό στους τομείς της οικοδομής, της γεωργίας, των τεχνικών επαγγελμάτων, σε εργατικούς κλάδους, κενό το οποίο προκλήθηκε εσκεμμένα ένεκα του νεοπλουτισμού και της νωθρότητας και το οποίο ήρθαν οι  λαθρομετανάστες από το 1990 και εντεύθεν να καλύψουν... "Καλά που ήρθαν οι ξένοι και βρήκαμε για τα χωράφια μας εργάτες και για την οικοδομή τεχνίτες" μονολογούσαν πολλοί,
ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΕΝΟΣ ΔΙΣ ΔΡΑΧ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΤΥΜΒΟ ΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ ΔΙΑΜΑΝΤΗ; ΑΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΛΗΘΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ 63 ΤΑΦΩΝ, ΤΕΙΧΩΝ, ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ... Η τραγική ιστορία του τύμβου των Σαλαμινομάχων, μέσα από επίσημα έγγραφα... Το 1975, το ναυπηγείο "Αρκαδία ΑΕ" (Αφοί Διαμαντή), ισοπεδώνουν το ανατολικό τμήμα του τύμβου και καταστρέφουν 63 τάφους, ισοπεδώνοντας παράλληλα αρχαία τείχη, ιερά, βωμούς και ό,τι βρήκαν στο διάβα τους. Μηνύονται, αλλά ουδέποτε η εκδίκαση της υποθέσεως διεξήχθη (με την παρελκυστική τακτική των απανωτών αναβολών, μέχρι οριστικής παραγραφής!!!!).  Το γιατί η υπόθεση παραγράφηκε, αν και επρόκειται για μία καταστροφή ασύλληπτου μεγέθους και βαναυσότητος, οφείλεται στο γεγονός ότι οι διαπράξαντες αυτή, τυγχάνουν συγγενείς του Αχιλλέα Καραμανλή (και του μέχρι προσφάτως Υπουργού Μεταφορών, Κ. Καραμανλή), οπότε και τους επιφυλάχθηκε προκλητική ατιμωρησία για πράξεις οι οποίες είναι ποινικά κολάσιμες! Ο κυρίως τύμβος, το πλάτωμά του, και