Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΟΡΟΥ "ΤΕΚΤΩΝ" ΚΑΙ Η ΝΟΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΕΥΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΣΤΑΓΩΓΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ...

Ουκ ολίγοι αναζητητές του φωτός, θα έχουν διερωτηθεί στην πορεία τους, πόθεν προέρχεται ο όρος "Τέκτων" και τι ακριβώς σημαίνει. 
Ο όρος Τέκτων (εκ του τίκτω=δημιουργώ), ανάγεται στην αρχαιότητα και εχρησιμοποιείτο ώστε να προσδιορίσει τον τεχνίτη που εργαζόταν επάνω σε σκληρά υλικά και δεν μπορούσε να επενεργήσει χειρωνακτικά δίχως τη διαμεσόλαβηση κάποιου εργαλείου, ειδικά στην κατεργασία και μορφοποίηση της πέτρας και του ξύλου. Ο Ησύχιος αναφέρει “Τέκτων πας τεχνίτης εστί”. Και το λεξικό του Σουίδα κατά τον 10ο μ.Χ. αιώνα αναφέρει: “Τέκτων κοινώς τεχνίτης, ο λαοξόος και ο ξύλων ειδήμων”.
Στην 5η ραψωδία της Ιλιάδος (59-63), ο ΄Ομηρος αναφερόμενος σε Αχαιούς ήρωες, επισημαίνει τα εξής: “Τον Φέρεκλο, τον γιο του Τέκτονα, μετά ο Μηριώνης ρίχνει, το εγγόνι του ΄Αρμωνα που δούλευε με μαστοριά το ξύλο κάθε λογής”. Επίσης ο Δίων ο Χρυσόστομος, επιφανής λόγιος και ρήτωρ του 1ου μ.Χ. Αιώνα, αναφέρει ότι ο Αγαμέμνων κατά τη διάρκεια μίας σφοδρής διαμάχης μεταξύ των συναρχηγών του στρατού οι οποίοι στόχευαν στην αμφισβήτηση της εξουσίας του, επέδειξε την πορφυρά ζώνη (περίζωμα), δηλαδή το διακριτικό γνώρισμα των Καβείρων την οποία έδεσε σε συνέχεια με τελετουργικό τρόπο γύρω από το στέρνο του με αποτέλεσμα την αποσόβηση της συγκρούσεως και την επίτευξη συνδιαλλαγής. 
Ακόμη σύμφωνα με τα όσα γράφει ο Όμηρος, ο Οδυσσεύς κατά τη διάρκεια μεγάλων κινδύνων στο πλαίσιο των αναζητήσεών του, χρησιμοποιούσε τον “κρήδεμνο” ως περίζωμα προφυλακτικό γύρω από το στέρνο, προς επίρρωση των όσων αναφέρει σχετικά με την χρήση των τελετουργικών περιζωμάτων και των ζωνών των μυημένων στα μυστήρια ο Δίων.
Ο μέγας Πλάτων στον διάλογο “Φίληβος” (56 Β), καθώς επίσης στον “Κρατύλο” (388 C) και στην “Πολιτεία” (596 C) χαρακτηρίζει με τον όρο Τέκτων όποιον κατέχει την τέχνη του, ταυτίζει δηλαδή τον όρο τέκτων με κάθε τεχνική δεξιότητα, καταλήγοντας όμως στην πνευματική διάνοια, αποδίδει δηλαδή τόσο χαρακτήρα χειρωνακτικής δεξιότητας τεχνικής, όσο και πνευματικής ανάπτυξης και στοχασμού, στον όρο τέκτων. 
Κατά τον 6ο π.Χ. αιώνα, η Αθηναϊκή Πολιτεία επιχείρησε δια της Κλεισθενίου νομοθεσίας την νομιμοποίηση και θεσμοθέτηση των μυστικών εταιρειών. Μέσω κάποιων νομικών διατάξεων αναγνωρίσθηκαν οι μυστηριακοί θίασοι και τα μέλη τους ως νομικά πρόσωπα με απαραίτητη προϋπόθεση την ύπαρξη τεμένους. Στην βάση αυτή λειτούργησαν και οι μεταγενέστερες φιλοσοφικές σχολές (Ακαδημία Πλάτωνος, Λύκειο Αριστοτέλους, Κήπος Επίκουρου, Στοά Ζήνωνος), που είχαν παρεμφερή νομικά γνωρίσματα προς αυτά των θιάσων.
Oι ξυλουργοί κατά την αρχαιότητα δεν ήσαν απλοί δημιουργοί και τεχνίτες, αλλά μύστες. Σε παραστάσεις της αρχαίας ελληνικής τέχνης βλέπουμε πάντα την Εργάνη Αθηνά να προστατεύει την τέχνη των ξυλουργών, των Δαιδαλιδών, όπως ανάλογα ο Θεός ΄Ηφαιστος προστάτευε εκείνη των σιδηρουργών. Ο ιερός συμβολισμός του ξύλου, εκπηγάζει από τα ξόανα των αρχαίων θεοτήτων τα οποία ήσαν διοπετή και εκτείνεται από την περίοδο των πρωτογόνων λαών και πολιτισμών και φθάνει μέχρι τα ιερουργικά μυστηριακά δρώμενα των αρχαίων Δρυϊδών, τα τελούμενα στα ξέφωτα των δασών. 
Προεξάρχουσα όλων, η συντεχνία των Δαιδαλιδών, ιδρυτής και προστάτης της οποίας υπήρξε ο μυθικός τεχνίτης και εφευρέτης Δαίδαλος. Ο Τεκτονισμός αυτός δεν είχε απλά επαγγελματικό-συντεχνιακό χαρακτήρα, αλλά και φιλοσοφικό-μυητικό υπόστρωμα. 
Οι τεχνίτες αυτοί, εξετάζοντας τα δημιουργήματά τους, καλλιέργησαν ανώτερους και βαθύτερους στοχασμούς σε σχέση με την αρμονία, το κάλλος, τη γεωμετρία, την σταθερότητα, ιδιότητες που χαρακτήριζαν τα έργα τους, προχωρώντας σε ακόμη πιο διεισδυτικές αναλύσεις περί των νόμων και των αρχών που διέπουν αυτές τις καταστάσεις, μετασχηματίζοντας τον τεκτονισμό από απλό συντεχνιακό-επαγγελματικό σε μυστηριακό-φιλοσοφικό θεσμό...
Η Σταθμία Αθηνά, ήταν προστάδιδα των αρχαίων τεκτόνων, προσδίδοντας με την ενεργειακή παρουσία της μία μυστικιστική και εμπνευστική διάσταση στις τεκτονικές εργασίες, συντελώντας στην άριστη εκτέλεση, τόσο από τεχνικής όσο και από καλλιτεχνικής απόψεως, των δημιουργημάτων. Πιο αποτελεσματική από τον θρησκευτικό ρόλο της Θεάς, ήταν η ανεπτυγμένη μαθηματική γνώση των τεχνιτών που οδηγούσε στην επίτευξη θεάρεστων δημιουργημάτων. Περί αυτού μας πληροφορεί ο Πλάτων αναφέροντας επιγραμματικά στον “Φίληβο” (56 B-C) ότι “γνωρίζω πώς στην τεκτονική χρησιμοποιούν κανόνα, διαβήτη, τόρνο και στάθμη”.
Τέκτονες λοιπόν ήσαν οι τεχνίτες και οι ναοδόμοι, εξ ου και προέρχεται και η σύγχρονη απόδοση του όρου "μασώνος" (εκ του μεζόν, στα γαλλικά=κτίστης, εν προκειμένω αλληγορικά, ο οικοδόμος του ναού της Αρετής).
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6909-75.33.72
ionhellas@gmail.com

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ίδιο τον Έρωτα
ΜΙΑ ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΝΤΕΡΤΙΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΑ ΤΟΝ ΝΟΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 2002: ΠΑΡΑΜΕΝΩ ΣΤΟ ΚΕΛΙ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΗΣ 21ΗΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ.... Ήταν μία βροχερή ημέρα του Νοεμβρίου 2002 που ξεκίνησα να πάω στις φυλακές Κορυδαλλού. Η επίσκεψη αφορούσε τον έγκλειστο Στρατηγό Νικόλαο Ντερτιλή, ισοβίτη πολιτικό κρατούμενο της 21ης Απριλίου 1967, τον οποίο επισκεπτόμουν σχετικά συχνά για μία μεγάλη περίοδο. Μάλιστα, ο Στρατηγός με είχε τιμήσει και με την παραχώρηση συνεντεύξεώς του στο περιοδικό "Απολλώνειο Φως" που τότε εξέδιδα και η οποία δημοσιεύθηκε στο τεύχος Ιουλίου-Αυγούστου 2003... Εκείνη την ημέρα λοιπόν, λόγω βροχής και παγωνιάς, ο Στρατηγός δεν είχε επισκέψεις και έτσι μείναμε οι δυό μας στο κελί, συζητώντας με τις ώρες, διάφορα θέματα. Δεν χόρταινες να ακούς τις συναρπαστικές αφηγήσεις του από την Κύπρο το 1963-64, από τις διάφορες πολεμικές του περιπέτειες σε προγενέστερους χρόνους, καθώς ο Στρατηγός Ντερτιλής δεν ήταν κανένας χαρτογιακάς, αλλά τα γαλόνια του τα είχε
Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΚΑΚΙΑΣ ΣΤΗΝ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ Στον Τεκτονισμό αλλά και στον Εσωτερισμό ευρύτερα, υφίστανται ορισμένα σύμβολα προερχόμενα από τον χώρο του φυσικού και ζωϊκού βασιλείου τα οποία διαθέτουν αρχετυπική σημασία. Ένα από αυτά, χιλιοειδωμένο ως σύμβολο που κοσμεί το πέτο μυημένων είτε πολλάκις αναφερόμενο σε τυπικό τελετουργικά, είναι η Ακακία. Τι είναι και τι συμβολίζει πραγματικά η Ακακία στον χώρο της μεταφυσικής παραδόσεως και των εσωτερικών αναζητήσεων; Ο όρος «Ακακία» είναι σύνθετος και περιλαμβάνει το στερητικό «α» και τη λέξη «κακία» ως έκφανση του αρνητικού. Από ετυμολογικής απόψεως, η Α-κακία υποδηλώνει την κατάσταση εκείνη στην οποία κυριαρχεί η έλλειψη, η απουσία του κακού. Η Ακακία δεσπόζει, ως προανεφέρθη, ως σύμβολο στον Εσωτερισμό, υποδηλώνοντας την καθαρότητα και την αγνότητα της ψυχής, και σε επίπεδο καταστάσεως, συμβολίζει την ανάσταση και την αθανασία. Το δέντρο της Ακακίας, είναι γνωστό σε όσους ασχολούνται με τις απόκρυφες παραδόσεις, από
ΔΩΔΕΚΑ ΣΟΒΑΡΟΙ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ... ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ! Τα γεγονότα στη Γάζα, και οι "αγαθοεργίες" των Ισραηλινών μακελάρηδων στην Παλαιστίνη, δεκαετίες τώρα, αλλά πρωτίστως πρόσφατα, στάθηκαν αφορμή για μία ακόμη φορά, να "αποκαλυφθούν" οι διάφοροι περιπλανώμενοι ακροδεξιοί "εθνικοπατριώτες" που απροκάλυπτα στηρίζουν το Ισραήλ και τον Σιωνισμό. Αναλογιζόμενοι τη στάση τους, ψάξαμε και αναζητήσαμε γεωπολιτικά, ιστορικά και στρατηγικά επιχειρήματα για να συμπαραταχθούμε και εμείς με το Ισραήλ. Και τα βρήκαμε. Ιδού: - ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΣΙΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ, ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ (ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ), ΚΑΤΕΣΦΑΞΑΝ ΜΕ ΔΟΛΟ ΚΑΙ ΠΑΝΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΝΕΙΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΠΟΛΕΩΣ ΣΤΗΝ ΦΙΛΙΣΤΑΙΑ (ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ), EΠΙ ΑΝΤΙΟΧΟΥ Δ΄ ΤΟΥ ΕΠΙΦΑΝΟΥΣ. ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΟΡΤΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΧΑΝΟΥΚΑ. -ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ ΣΗΜΙΤΟΦΟΙΝΙΚΕΣ ΜΕ ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ ΤΟΥ ΞΕΡΞΗ ΕΣΘΗΡ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΑΜΠΡΟΥ ΤΟΥ ΜΑΡΔΟΧΑΙΟΥ (ΜΑΡΔΟΝΙΟΥ), Ε
ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΤΗΣ ΜΕΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ΤΗΣ ΝΔ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ & Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΕΒΡΑΪΚΟΥ ΚΟΓΚΡΕΣΟΥ... Μέχρι και τον Οκτώβριο του 2010, η ΝΔ επί Προεδρίας Αντώνη Σαμαρά, είχε ταχθεί αναφανδόν εναντίον της ψηφίσεως του πρώτου Μνημονίου, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι "η συνταγή αυτή δεν βγαίνει" και μιλώντας για σειρά θέσεων (Ζάππειο 1, 2, 3), που ανέτρεπαν το μνημονιακό καθεστώς. Ένα καθεστώς που εκχωρούσε την Εθνική Κυριαρχία στους ξένους πιστωτές και προέβλεπε συνθήκες εξοντώσεως του μέσου Έλληνα με μεγιστοποίηση των φόρων, περικοπή μισθών, συντάξεων, συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους, περικοπές δαπανών απαραίτητων για τη λειτουργία της παιδείας, της υγείας, της άμυνας κ.ο.κ. Δήλωνε τότε ο πρόεδρος της ΝΔ τα ακόλουθα: Τον Οκτώβριο του 2010 ο Αντώνης Σαμαράς , πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, είχε καταδικάσει την πολιτική του μνημονίου. « Δεν πάει άλλο, κάτ ι πρέπει να αλλάξει, η πολιτική του μνημονίου πρέπει να αλλάξει» τόνιζε ο Α. Σαμαράς προσθέτοντας ότι «το μνη
ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, Η ΑΣΥΜΜΕΤΡΗ ΑΠΕΙΛΗ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΑ... Την δεκαετία του 1980, οι κυβερνήσεις του Α. Παπανδρέου έθισαν τον ελληνικό λαό σε μία ιδιότυπη νοοτροπία νεοπλουτισμού και την ελληνική νεολαία σε μία κατάσταση νωθρότητας και λέμε ιδιότυπη γιατί η τεχνητή οικονομική ευμάρεια που προκλήθηκε, οφειλόταν στον ακατάσχετο δανεισμό της χώρας όσο και στις αθρόες προσλήψεις με κομματικά κριτήρια μέσω κομματικών κλαδικών οργανώσεων που καθιερώθηκαν εκτοξεύοντας την ευνοιοκρατία και την πολιτική συνδιαλλαγή στα ύψη... Στο πλαίσιο αυτό, απαξιώθηκε η χειρονακτική εργασία και δημιουργήθηκε τεχνητό κενό στους τομείς της οικοδομής, της γεωργίας, των τεχνικών επαγγελμάτων, σε εργατικούς κλάδους, κενό το οποίο προκλήθηκε εσκεμμένα ένεκα του νεοπλουτισμού και της νωθρότητας και το οποίο ήρθαν οι  λαθρομετανάστες από το 1990 και εντεύθεν να καλύψουν... "Καλά που ήρθαν οι ξένοι και βρήκαμε για τα χωράφια μας εργάτες και για την οικοδομή τεχνίτες" μονολογούσαν πολλοί,
ΜΑΚΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΦΙΣΕΣ ΤΟΥ ΜΠΡΕΚΕΡ ΚΑΙ ΤΗΣ ΡΙΦΕΝΣΤΑΛ, ΣΤΗ ΝΔ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΥΝΑΓΩΓΗ... Ο Μαυρουδής (Μάκης) Βορίδης, αποτελεί τον ορισμό της περιπτώσεως εκείνης που ένα άτομο με μεγαλοαστικές καταβολές και υπέρμετρες φιλοδοξίες, εισέρχεται σε έναν πατριωτικό χώρο και τον χρησιμοποιεί με αντισυστημικές κορώνες, προκειμένου να υπηρετήσει το εγώ του και τις μεγαλεπήβολες φιλοδοξίες του και την κατάλληλη στιγμή να μεταπηδήσει στον πραγματικό του, στον φυσικό του χώρο... Επί Μάκη Βορίδη, στην ηγεσία της Νεολαίας, την περίοδο 1985-1987, έντονη ήταν η παρουσία των σκίχνεντς στην ΕΠΕΝ. Χαρακτηριστική η αριστερή φωτ. από συγκέντρωση στο Θησείο με πανώ που αναγράφει "ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ", στην οποία παρέστη και ο Βορίδης τότε... Μετά την αποχώρηση του Ν. Μιχαλολιάκου από την ηγεσία της νεολαίας της ΕΠΕΝ, ο Μάκης Βορίδης αναλαμβάνει τη σκυτάλη. Έχει επίγνωση της παροιμίας "καλύτερα πρώτος στο χωριό, παρά τελευταίος στην πόλη". Είναι προφανές ότι επιδιώκει την πραγματοποίηση π
ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΕΝΟΣ ΔΙΣ ΔΡΑΧ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΤΥΜΒΟ ΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ ΔΙΑΜΑΝΤΗ; ΑΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΛΗΘΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ 63 ΤΑΦΩΝ, ΤΕΙΧΩΝ, ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ... Η τραγική ιστορία του τύμβου των Σαλαμινομάχων, μέσα από επίσημα έγγραφα... Το 1975, το ναυπηγείο "Αρκαδία ΑΕ" (Αφοί Διαμαντή), ισοπεδώνουν το ανατολικό τμήμα του τύμβου και καταστρέφουν 63 τάφους, ισοπεδώνοντας παράλληλα αρχαία τείχη, ιερά, βωμούς και ό,τι βρήκαν στο διάβα τους. Μηνύονται, αλλά ουδέποτε η εκδίκαση της υποθέσεως διεξήχθη (με την παρελκυστική τακτική των απανωτών αναβολών, μέχρι οριστικής παραγραφής!!!!).  Το γιατί η υπόθεση παραγράφηκε, αν και επρόκειται για μία καταστροφή ασύλληπτου μεγέθους και βαναυσότητος, οφείλεται στο γεγονός ότι οι διαπράξαντες αυτή, τυγχάνουν συγγενείς του Αχιλλέα Καραμανλή (και του μέχρι προσφάτως Υπουργού Μεταφορών, Κ. Καραμανλή), οπότε και τους επιφυλάχθηκε προκλητική ατιμωρησία για πράξεις οι οποίες είναι ποινικά κολάσιμες! Ο κυρίως τύμβος, το πλάτωμά του, και